/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Labelled bulk
Fra : bbn
Vist : 377 gange
100 point
Dato : 21-02-04 20:11

Er der nogen, som kan fortælle mig, hvad det betyder, når en mail kommer frem som "labelled bulk?"

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 21-02-04 20:26

Hvis du ikke kender afsenderen og der er vedhæftede filer skal du slette den omgående uden at åbne de vedhæfte filer, da der pt er meget virus i omløb.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 21-02-04 20:33

Email virus kommer i alle mulige forklædninger og generer selv sit navn. Er du i tvivl skal du ikke åbne den mail.

Kommentar
Fra : bbn

Dato : 21-02-04 20:36

Afsenderen var mig selv, der var ingen vedhæftede filer og mailen nåede frem til modtageren som "labelled bulk". Betyder det, at mit mailsystem har virus? Er mailen evt sendt til andre fra min adresseliste, uden at jeg selv kan se det? Har virusprogram med daglige opdateringer...

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 21-02-04 20:43

Havde du selv afsendt mailen til den anden ?

Kommentar
Fra : bbn

Dato : 21-02-04 20:46

Ja.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-02-04 20:47

Send samme mail til dig selv.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 21-02-04 20:50

Prøv det emesen foreslår.

Kommentar
Fra : bbn

Dato : 21-02-04 21:00

Har prøvet det...det ser helt normalt ud...ingen meddelelser om noget mistænkeligt...

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 21-02-04 21:21

Har du virusscan på ind/udgående mail? Hvis du har det tror jeg ikke du har nogen problemer. Men for at være sikker kan du gå ind på http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hijackthis og hente HighJackThis og følg anvisningen. Derefter kopier du logfilen til www.spywarefri.dk/forum, du skal lige oprette dig som brugen, det er gratis, så vil de gennemgå logfilen for dig, og du vil være sikker på at din computer er ren når de er færdige. Der er også et par stykker her på kandu der kan se logfilen igennem, men jeg ved ikke om de på.

Kommentar
Fra : bbn

Dato : 21-02-04 21:36

Tak for tippet bentjuul. Ja, virusprogrammet scanner også Outlook Express, men mine mails kører over webhotel, så jeg bruger ikke rigtigt OE. Kan det forekomme, at en mail er blevet sendt til flere eller alle adresser i adressekartoteket, selvom det ikke fremgår af kopien i "sendt post?"

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 110 point
Dato : 21-02-04 21:47

Nej den mail du har sendt, er ikke sendt til flere adresser. Hvis man har virus så vil virusen kopiere adressekatoteket og videresende sig selv til de adresser der står der.
Der er vel også virusscan på Webhotellet, der er der hvor jeg har webhotel. Men prøv som sagt spywarefri, der ligger flere gode gratis programmer der kan holde "snavs" og ikke konflikter med antivirusprogrammer. Har du installeret en firewall, hvis ikke kan du også finde en på omtalte side.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 21-02-04 21:49

rettelse: der kan holde "snavs" væk, og..............

Godkendelse af svar
Fra : bbn

Dato : 21-02-04 22:07

Tak for svaret bentjuul. Gode tips!

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 21-02-04 22:11

Glad for at du kunne bruge dem.

//bentjuul