/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Outlook Cc: boksen
Fra : dbl
Vist : 880 gange
100 point
Dato : 21-02-04 19:54

Jeg vil bare høre om der er nogen der kan fortælle mig hvad Cc: boksen er til i Outlook Express?
Jeg ved godt hvad jeg man skal bruge Til: & Emne: boksene til.
Men hvad bruger man Cc: til

Mvh.
dbl

Kommentar
Fra : ibenboel

Dato : 21-02-04 19:57

kopi til en eller anden

Kommentar
Fra : ibenboel

Dato : 21-02-04 19:57

bc er blind copy

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 21-02-04 20:01

Hey ibenboel!

Der er da ikke noget der hedder bc i min Outlook Express. Når jeg vælger (Ny mail) er der 3 felter i toppen. Til:, Cc: og Emne:
Så jeg vil bare gerne vide hvad jeg skal bruge Cc: til?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-02-04 20:06

Hvis du går til adressebogen ud for eks. "til" fremkommer Bcc som en mulighed.
Emesen.

Kommentar
Fra : kaos_kristian

Dato : 21-02-04 20:06

cc står for carbon copy (ligesom i gamle dage hvor man brugte karbon paipr imellem to stykker papir for at lave en kopi). CC benyttes til at sende en kopi af brevet til flere personer. BC er ikke vist fra start af men kan slås til under vis. Forskellen på BC og CC er, at når man sender en kopi til en person under cc kan alle du har sendt til se hvem der har modtaget, hvorimod hvis du benytter bc så er de skjult for hinanden. Ergo bruger man ikke BC så ofte, men kun i tilfælde hvor man vil skjule hvem man ellers har sendt mailen til.
Kaos

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 21-02-04 20:06

Det er hvis du vil sende en copy til andre end modtageren

Kommentar
Fra : dk

Dato : 21-02-04 20:06

Cc= carbon copy
feltet bruges når der skal sendes den samme mail til flere på een gang
når Cc bruges skjules email adressen for de andre
hvorimod Til viser email adresen på alle dem du sender til
hvis du bruger "til" til at sende til mange på en gang opfattes dette som SPAM mail af mange
mail servere og din mail bliver returneret, og i væreste fal bilver din email adresse blokkeret.

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 21-02-04 20:08

Ja det har du da ret i Emesen, men jeg vil gerne vide hvad det gør når jeg sætter en e-mail adr. ind i feltet Cc:?

Accepteret svar
Fra : ibenboel

Modtaget 110 point
Dato : 21-02-04 20:08

Du bruger CC til at sende en kopi af den netop skrevne mail til en anden person. Modtageren af mailen kan se, at du sender en kopi. Ex sender du en mail til din chef med en klage over en kollega, så sender du cc til kollegaen, der så kan se, at du har klaget og chefen kan se at du har informeret din kollega. CC er således en kopi, som modtageren kan se er sendt i kopi.

Derudover er der en linje der hedder BC der sender du samme mail, men så kan modtageren ikke se, at du også har sendt en kopi til kollegaen, det hedder blind copy.

Jeg ved ikke hvordan cc oversættes.

Jeg går ud fra, at hvis du højreklikker når du står inde i outlook express i adresselinjerne, så kan du også få valget om en BC linje ?? Men jeg kender ikke express. Har selv outlook.

Godkendelse af svar
Fra : dbl

Dato : 21-02-04 20:14

Se der ibenboel, det var et svar jeg kunne bruge til noget.
Så mange tak for svaret.

Mvh.
dbl

Kommentar
Fra : ibenboel

Dato : 21-02-04 20:16

dbl:

Det er jeg glad for tak for point