/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Brænding av dvd film
Fra : nilsen
Vist : 557 gange
100 point
Dato : 21-02-04 19:12

gd
Jeg har forsøgt brænde et par filmer ved hjælp av
Nero - Clone dvd - dvd x copy.
Ingen av de brændte media kan avspilles på min kiss 500,
De kan imidlertid godt nok avspilles på min dvd avspiller på computeren
Noen som ved hvorfor de kan avspilles det ene sted og ikke det andre?.
Nilsen

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 21-02-04 19:36

kommer an på hvike formater vel du har brændt dem i.. ikke sikkert din kiss afspiller har alle codecs til at spille alle slags... avi mpeg mpeg2 divx og mange flere

Kommentar
Fra : nilsen

Dato : 21-02-04 20:01

gd
Iht til manualen skal KISS kunne avspille omtrent alle formater, dette er en vanlig dvd (mpeg2 er det vel), og skulle ikke give problemer, men foreløbig har intet jeg har brændt på min dvd brænder kunne avspilles på denne noe kostbare KISS spilleren.
Nilsen

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 21-02-04 20:37

nilsen

Du har for så vidt ret, mpeg2 brændt med nero, så burde den kunne afspilles på den stationære afspiller. Men omvendt kunne det godt lyde som om det var et codec problem.
Er der nogen muligheder for at opdatere KISS afspilleren? så den måske kun er forberedt til at kunne afspille andre formater.

Men du skriver "mpeg2 er det vel", er du helt sikker, for det SKAL være mpeg2.

Personligt bruger jeg MyDvD og brænder avi-filerne direkte, og har aldrig haft problemer med at afspille dem i den stationære afspiller.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 21-02-04 20:39

Lige en rettelse.
Er du sikker på at du brænder dine dvd i mpeg2 format.

Kommentar
Fra : nilsen

Dato : 21-02-04 22:35

gdi
well, jeg mener det ikke kan være annet.
DVD skiven kopieres jo direkte ned på hardisken, og brændes direkte med dvd x copy,
Bruger jeg Nero - så rippes den med dvd decrypter, deretter bruger jeg nero recode og brænder.
Når det gælder clone dvd - går det hele av seg selv, ripping og deretter brænding.
Jeg har kun KISS 500 til avspilling på en selvstendig dvd spiller, så har ingen mulighed for at forsøge andre spillere. Men igrunden burde jo KISS være god nok.
Nilsen

Accepteret svar
Fra : ellebye

Modtaget 100 point
Dato : 21-02-04 22:58

Her et link til KISS 500:

http://dk.kelkoo.com/b/a/o_100796700_Kiss_DVD_DP-500.html

Har du købt een der er kodefri ?, eller er det som skrevet står kun midlertidig man ikke kan købe den.
Måske er du på forkant med tiden, den ser jo lækker ud.

Har du sat den rigtige region op?

ellebye

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 21-02-04 23:02

Hov så står der at man skal bruge mpeg4-format, har jeg forstået det rigtigt?

Så hvis du bruger mpeg2 ?? hvad så ?

Kommentar
Fra : nilsen

Dato : 22-02-04 13:18

gdi
Så vidt jeg kan se av manualen skal den kunne avspille stort sett alle formater.
Men som sagt uansett hvilke av ovennevnte programmer jeg benytter så vil den ikke genkende skiven, den går kun i sort, og deretter tilbake til stby.
Nilsen
ps
Er jeg egentlig i riktig kategori?, ser at jeg har stillt spærsmålet under skærme
N.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 22-02-04 13:26

Kategorien er som du selv siger forkert.
Det er vel nærmet et MS Windows-spørgsmål.

mvh
ellebye

Godkendelse af svar
Fra : nilsen

Dato : 22-02-04 23:52

Tak for svaret ellebye.
Elleby du får poengene, jeg forsøger en annen kategori.
Nilsen