/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
html til at hente html
Fra : Hended
Vist : 564 gange
100 point
Dato : 20-02-04 22:43

Kan man få sit HTML dokument til at hente et andet HTML dokument...

Altså forstået sådan:

abc.html henter sit "indhold" i fortroligt.html

Og derfor når man kommer ind på abc.html og vælger vis > kilde

vil der bare stå:

bla bla bla....

hent fortroligt.html

point senere når nogen svare

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-02-04 22:56

Ja det er jo det du gør når du bruger frames.
Hvis man kigger i kilden på et website med frames vil du kun se html koden for frame delen, men hvis man er lidt kreativ så kan man for eksempel se at frame1 henviser til nnnn.html og så skriver man bare nnnn.html efter domænenavnet og så kan du se siden og også kilden.
Det kan sikkert også laves uden frame eller med iframe.
Bjarne

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-02-04 22:57

Du har gang i mange fordægtige ting Hended. Er det far og mor det skal gemmes for eller er det vennerne

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-02-04 23:30

Ja og du lukker ikke dine spørgsmål.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-02-04 23:31

Eller for den sags skyld deler point ud.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 110 point
Dato : 20-02-04 23:39

Du kan også bruge viderestilling (5000= 5 sek.):

<html>

<head>

<script language="Javascript">
//Script from http://www.viewsource.dk

function jmp()
{
parent.top.document.location.href="http://www.domæne.dk/index2.htm"
}
</script>
<meta name="Microsoft Theme" content="none, default">
<meta name="Microsoft Border" content="none">
</head>

<body style="word-spacing: 0; margin: 0" onload="setTimeout('jmp()',5000)" topmargin="0" leftmargin="0">

</div>

</body>

</html>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-02-04 23:41

Du skal bare rette href= domæne/fil

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-02-04 23:45

For øvrigt hvis du vil være sikker på svar skal du ikke love point bagefter. Det er jo mistillid og den bliver nemt indfriet.
Jeg er ligeglad med dine point, men det er jo ikke sådan det fungerer.
Bjarne

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-02-04 23:49

Tja Bjarne af skade blir man klog men sjælden rig

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-02-04 00:27

så'n er livet!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-02-04 00:39

Den er med Anita Lindblom

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-02-04 00:47

sån't är livat - hinsidan

Kommentar
Fra : Wofler

Dato : 21-02-04 01:00

Du kan evt. også vise en side på en anden side i et I-frame.
- Altså side A vises på side B i et frame som du selv kan bestemme størelse og placering af.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-02-04 01:01

wofler>> kl. 22.56 næstsidste linie

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-02-04 01:02

Hended er nok lagt i seng af far og mor nu

Kommentar
Fra : Wofler

Dato : 21-02-04 01:38

Bjarne> oki... Havde ikke lige set at du havde omtalt iframe... *GG*

Kommentar
Fra : Hended

Dato : 21-02-04 10:38

ja jeg var ikke lige frem oppe ved tolv-tiden om natten...

Men BjarneD og refi og alle jer andre i kan jo kigge på det jeg er i gang med:

http://files.1go.dk

Det jeg mener er at når man kommer til det popup vindue hvor man igen skal trykke
"ENTER SITE" skal man ikke kunne gå direkte ind på

det popUp vindue i sin browser...

Eller jeg kan sige det på den her måde hvordan skjuler jeg min kilde kode...
ELLER ET ELLER ANDET DER GØR AT DEN IKKE BARE LIGE KAN BLIVE GENBRUGT PÅ EN ANDEN SIDE...

Men angående det her spørgsmål vil jeg nok se frem til at BjarneD får point...

Kommentar
Fra : Hended

Dato : 21-02-04 10:41

Har lige et andet spørgsmål nu når jeg er i gang...

Jeg bruger Dreamweaver 2004 til at lave mine sider...

Jeg gerne vide om man kan få lavet en scrollbar ude i siden på det sidste popup vindue.. altså selve siden...

Kommentar
Fra : Hended

Dato : 21-02-04 10:46

DROP DET SIDSTE SPØRGMÅL JEG TROR JEG FANDT UD AF DET...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-02-04 10:46

Godmorgen "hended"
Det du har gang i der , ligger vist et stykke over min kompetance - så der må vi have andre hoveder på banen.
I øvrigt er det da glædeligt at du melder tilbage. Det er der ikke så mange i din alder der gør.
Så pøj pøj med projectet - der skal nok komme en.

Kommentar
Fra : Hended

Dato : 21-02-04 10:59

I ligemåde "refi"

Og godmorgen godmorgen...

Alle de andre ligger sikkert og sover...

Men er det ikke noget med ASP man så skal bruge?
Men ellers hvad synes du og alle andre om siden end til vidrere?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-02-04 11:04

Nydeligt, men en meget kringlet opbygning, som du vel har dine grunde til at lave.
Den kode jeg satte ind kan du nok bruge da den laver en automatisk viderestilling til en anden side efter et tidsinterval du selv kan sætte. Den står til 5000 nu = 5 sek.
Bjarne

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-02-04 11:07

Ideen ser da spændende ud (du er ikke tabt bag en vogn)
Jeg er ikke så meget inde i det der men der skal nok komme flere (bare vent)
Jeg følger med i projektet

Kommentar
Fra : Hended

Dato : 21-02-04 11:07

der er vist en fejl her på KanDu.

Når jeg går ind på:

http://www.kandu.dk/dk/kat/3

Der er kun en asp kat. "asp.net"

Men vis jeg går ind på:

http://www.kandu.dk/dk/kat/308

vupti og der er en ny kat. "asp"
og den anden "asp.net"

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-02-04 11:14

Der er vist mange fejl, men prøv at forestille dig hvor mange ting der kører på en gang. Jeg er faktisk imponeret af de relativt få nedbrud.

Kommentar
Fra : Hended

Dato : 21-02-04 12:59

TAK TAK!

Men er lige startet på en anden måde...

Det er eder-brand-brølende svært at lave en hjemme side...

BjarneD det script du har lavet er det ikke "bare" en måde at videre stille på?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-02-04 19:19

jo det er simpelt og giver flere muligheder designmæssigt

Kommentar
Fra : severino

Dato : 22-02-04 21:19

Ja Bjarne så har du så sandeligt også fortjent alle "1" point.
Lad nu være med at smide om dig med dem!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-02-04 22:29

Godkendelse af svar
Fra : Hended

Dato : 27-02-04 09:34

Tak for svaret BjarneD.