/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Mistet forbindelse til nettet
Fra : lras
Vist : 1097 gange
100 point
Dato : 20-02-04 12:26

For en måneds tid siden fik jeg efter noget besvær og hjælp fra KANDU mit trådløse netværk op og køre. Det har kørt perfekt siden lige til i går da min søns bærbare med XP ikke mere kunne få forbindelse medens en bærbar med Win98 og en stationær med ME stadig kører perfekt.
Det lyder meget som et andet spørgsmål rejst, men løsningen med at slå kryptering til synes jeg ikke lyder helt godt.
Når jeg slår op på netværksteder på den bærbare XP'er står der følgende:

LAN eller tophastighedforbindelse til internettet:
1394 forbindelse LAN forbindelse
1394 netværkskort Netværkskablet er ikke tilsluttet
Deaktiveret SIS 900 baseret PCI fast ethernet

Netværksbro:
Trådløs netværkskort aktiveret Netværksbro
Broforbundet Aktiveret
D-Link air DWL-610 Wireless MAC-bro-miniport

Status for trådløs viser at der sendes meget men modtages kun lidt, medens staus for broen siger at der sendes lidt men modtages intet.
Er der nogen der kunne give mig et råd om hvordan forbindelsen kan reetableres ?

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 20-02-04 13:42

Kan du "pinge" netværket? Vælg "Start" - "Kør" - skriv "CMD" - klik "OK". I det sorte vindue skriver du "IPCONFIG /ALL" og trykker "ENTER". Her får du så en oversigt over din IP-adresse indstillinger. Hvis din "Gateway" er 192.168.0.1 (eller næsten magen til) har du hul til din router. Du skal herefter prøve at skrive "ping www.tv2.dk" og se om du får svar. Gør du det så har du hul til internettet og så kunne det godt være en virus der "blokker" for visning af websider.

Kommentar
Fra : lras

Dato : 20-02-04 14:22

IP adressen er 169.254.227.230 og en PING giver følgende fejl meddelelse: PING anmodning kunne ikke finde værten.

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 20-02-04 14:46

køre alle dine maskiner på trådløstnetværk??

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 20-02-04 14:48

ikke for at gøre mig klog men jeg bruger ikke netværksbro på min bærbare med xp og trådløst

Kommentar
Fra : lras

Dato : 20-02-04 15:01

Ja alle tre maskiner kører trådløst.
På nettet har jeg fundet en del entries angående IP addr 169 tilsyneladende er det denne adr der er assignet forkert af XP. Er der nogen der kender til en fix der hedder WINSOCKXPfix. EXE ?
Granslam:
broen dukkede op under installationen og jeg har aldrig rigtig forstået formålet med den. Hvad har du i den første af de to grupper jeg nævnte i den originale message ?
LAN eller tophastighedforbindelse til internettet:
Du har vel så ikke noget i netværksbro.

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 20-02-04 15:07

der har jeg
1394 forbindelse aktiveret
trådløstnetværk forbindelse som er dlink 610 aktiveret

Accepteret svar
Fra : granslam

Modtaget 100 point
Dato : 20-02-04 15:10

prøv og slette din bro forbindelse og starte forfra se evt guiden til dit dlink kort
mvh Granslam

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 20-02-04 15:44

eller brug guiden netværksforbindelse start med at trykke næste og vælg punkt nr 3 og næste og udfør næste og næste der sætter du flueben i ignorer bla bla og næste der vælger du punkt nr 3 næste og punt nr 1 næste marker dit tråløse kort næste og næste vælg punkt nr 2 næste og næste og så kender du vist resten ellers srøg
mvh Granslam

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 20-02-04 15:46

stop

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 20-02-04 15:47

er du der????

Godkendelse af svar
Fra : lras

Dato : 20-02-04 15:51

Tak for svaret granslam.
Det hjalp da jeg slukkede for modem og router, genstartede XP, fjernede Trådløs fra broen, deaktiverede broen og LAN forbindelsen . Så var den oppe og køre igen.

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 20-02-04 15:54

ok sk*** godt jeg måtte lige lave min forbindelse om da jeg skulle guide dig i gemmen guiden netværksforbindelse men min er også op og køre igen
mvh Granslam