/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
HJÆLPE MED SCOOTER
Fra : RaB
Vist : 273 gange
15 point
Dato : 20-02-04 00:39

Hvis en scooter har stået hele vinteren, og ikke vil snarte nu.. hvad kan jeg gør...???

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 20-02-04 00:42

Tjek om tændrøret gnister. Hvis det ikke gør, så køb et nyt, hvis det gnister, skal du tjekke om der er kompression.

Tag luftfilteret af, og stik en ren og tør klud i i stedet. Spark et par gange, og se om det virker.

Mordex.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 20-02-04 00:42

Undersøg om der er benzin på ..Prøv at tage tændrøret ud og rens det stik den evt en lille skvat benz ind i cylinderen

Kommentar
Fra : sipelip

Dato : 20-02-04 00:45

er en scooter totakts? I hvert fald kan benzin godt stå og blive 'dårlig'. Prøv noget frisk benz, og kontroller ellers om der kommer gnist og benzin

Kommentar
Fra : RaB

Dato : 20-02-04 10:14

godt være jeg spørger lidt dumt men hvor sidder tændrøret på en Aprilia Rally....

Kommentar
Fra : The_Djay

Dato : 20-02-04 12:04

hej hvis du tar plastiket af bagstykket af din scooter så skulle du finde den uden problemer men pas på da plastiket kan være meget skørt(knækker meget hurtigt!)

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 20-02-04 12:50

Du kan også Åbne sædet og fjerne de skruer der holder det og tage hele kassen op med sæde og det hele så er det den bule der stikker ud med tændrørshætte /Ledning på så hiver du hætten ud og dermed af og der sidder Tændrøret så og kan skrues ud med en tændrørsnøgle. Man kan godt komme til tændrøret uden at tage sædekassen af men så er det da til at se når man er ny i det Mvh Sun

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-02-04 00:23

Hallo

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 25-04-05 00:51

Skal du ikke snart lukke dette spørgsmål ?
Mvh Sune