/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
TOPCOM 611 trådløs router.
Fra : gormsgade
Vist : 277 gange
30 point
Dato : 19-02-04 12:56

Hejsa. jeg ved ik om det er noget lort jeg har fået køb her, men den trådløse internet deling virker ikke særlig godt, hvis jeg kommer 6 meter væk... hvis jeg sidder lige op og ned af den ca 50 cm. så virker det fint. det er XP jeg har på, og det er også et topcom adapter jeg har. 250 kr, for den, og 560 kr for den anden. va kan eg gøre for at den bare kan række 20 meter...

Kommentar
Fra : Tooncompany

Dato : 19-02-04 16:38

Du bør evt kontakte forretningen hvor du har købt den - men kunne jo håbe på at det blot var en opsætningsfejl en en eller anden type.

/TC

Kommentar
Fra : gormsgade

Dato : 19-02-04 18:04

Syntes ikke at de er en opsætningfejl....... tror jeg går ned med det igen ja..

Kommentar
Fra : Noris

Dato : 20-02-04 21:28

Har selv haft det samme problem her - men løste problemet ved at flytte den Trådløse
Router og USB adapter væk fra computeren og andet som genererer støj i området 2,4 GHz.
Det værste støj kom dog fra en digital telefon ( Philips DECT telefon )
Selv om dit status vindue viser god styrke, kan det vel være støjstyrke der vises.
Mit Amitech netværk kører nu fuld hastighed ca. 20 m. tværs gennem huset.

Noris

Kommentar
Fra : gormsgade

Dato : 21-02-04 10:50

tak for det. syntes det er blevet bedre.. trode lige at det var noget lort jeg havde købt.. men det er det sikkert også. men det virker sku nu.

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 04-03-04 00:48

Prøv at fjerne al andet elektrisk støj...
Normalt rækker de gerne 3-400 meter i frit område trådløst!
Hvis dette ikke virker og du har sat den rigtigt op osv.
så vil jeg foreslå dig at få penge retur og købe hardware hvor du der er blevet givet positive kommentarer til!
f.eks. kan du finde hardware hvor kommentarer er givet efter køb a' andre brugere på:

www.edbpriser.dk (gå ind under rubrikken "Netværk" og så "Routere")

Mvh. Cooper

Kommentar
Fra : dscoop80