/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows XP home
Fra : boro23
Vist : 975 gange
500 point
Dato : 19-02-04 11:21

Jeg har lige invisteret i ny pc med Windows XP og har haft nogle irriterende problemer, kan I hjælpe mig?

1. Vil ikke indstallere opdateringer fra windowsupdate ( installeringen mislykkedes )
2. Fryser ofte når jeg arbejder med billedgrafik (512 ram 2400 mhz ) havde ingen problemer med win98
3. Vil ikke køre autorun funktionen på CD-Rom drevet
4. Kan ikke bruge funktionen ctrl+delete for at afslutte job.

Er der nogen der kan skære ud i pap, hvordan man gemmer de opdateringer jeg downloader fra windowsupdate på min pc,
har forsøgt mange mange, men ikke lykkedes endnu.

Jeg giver gerne 500 point til den der løser alle mine spørgsmål. Især spørgsmål 2 og 4 har irriteret mig meget.

Hilsen Boro23

Kommentar
Fra : als

Dato : 19-02-04 11:27

Du har lige investeret i en ny pc, så tager du den altså under armen og bringer den tilbage hvor den kom fra. De fejl du siger der skal ikke være på en ny pc. Jeg har engang i tidernes morgen haft et lignende tilfælde. Her begyndte vi at pille, hvorefter computer-forretningen sagde at det var vores skyld da vi havde pillet hist og pist. Ingen kære mor. Tilbage til forretningen nu.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-02-04 11:28

1. Det kan være fordi din XP er en kopi?
2. Processoren kører måske varm? XP bruger flere CPU resourcer end Win98.
3. Højreklik på dit CD-ROM icon. Vælg egenskaber og find punktet Autorun (Bruger selv Win98, så jeg kan ikke fortælle præcist hvor.)
4. Ctrl+Alt+Del

Måske du også har fået noget 'snavs'. Test det på http://spywarefri.dk

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-02-04 11:32

Jeg vil ikke påstår at kunne løse dine problemer, menkan nok hjælpe dig i den rigtige retning.
Noget tyder på at du har fået XP skidt insatlleret, og hvis vi skal kunne finde sandsynlige årsager må du give nogle oplysninger om hvad din PC består af. CPU mhz, RAM, type grafikkort, ja så meget som muligt og hvis du er i tvivl om hvad din PC indeholder kan du downloade og installere Aida (hvis den vil), som er et gratis systemoplysningsprogram, som kan vise hvad der er i: http://www.aida32.hu/aida-download.php?bit=32
Dine problemer kan skyldes virus eller spyware så der er mange ting der skal afdækkes.

Kommentar
Fra : als

Dato : 19-02-04 11:34

Du kan starte med at køre en online-scanning her: http://www.spywarefri.dk/spywarefri-onlinescan.htm
Den tjekker for spyware. Men ellers mener jeg stadig at du ikke skal bøvle for meget rundt med en ny maskine.

Kommentar
Fra : boro23

Dato : 19-02-04 11:44

Molokyle

1. Nej, den er købt for hårdtjente penge og registreret hos microsoft.
2. Min gamle pc ( 256 sd ram 800 mhz ) med win 98, købte netop en større pc. pga. win XP
3. Tjekker lige
4. Det var en skrive fejl, jeg mente også crtl+alt+delete.

Har kun været på nettet for at hente opdateringer fra microsoft, bruger den gamle pc til internet brug.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-02-04 11:46

Det er vel ikke en Medion eller Kennex eller noget andet supermarkeds isenkram?

Kommentar
Fra : boro23

Dato : 19-02-04 12:52

BjarneD

Min nye pc indeholder: CPU 2400 mhz, 128 ram geforce, 512 ddr ram, 120 gb harddisk. Den skal kun bruges billede/ video grafik, private dokumenter m.m. og hente opdateringer fra microsoft, udover win XP er der kun installeret billedebehandlingsprogrammer og officepakke.

Kan jeg hente opdateringer til win XP fra min gamle pc med win 98?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-02-04 13:10

Fik du din CD-ROM til at køre med autorun?

Jeg uddyber lige :

Det icon jeg talte om er det du finder ved at højreklikke på 'Denne computer', vælge Enhedshåndtering og gå ned under CD-ROM. Her finder du iconet for din CD-ROM enhed.

Mht. til om du kan hente opdateringer til XP via Win98? Nej, det mener jeg ikke man kan

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-02-04 13:23

Jeg er enig med de opdateringer. Til windows 2000 og ældre er der administratoropdateringer, men ikke til XP.Systmet med opdateringer er lavet sådan at man skal præsentere en aktiveret maskine for at få større opdateringer.
Dit GeForce skærmkort kan godt være drilagtig da ikke alle drivere virker lige godt.
Der er sandsynligvis onboard lydkort og flere af dem bl.a. C-media kan give problemer i forbindelse med installation.

Kan du hente drivere?

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 19-02-04 15:30

punkt 1: http://www.hcma.dk/win_update_probs/win_update_prob2.htm
punkt 2: blevet for varm, størrelsen på din sidefil, løs forbindelse, defekt driver o.s.v.
Punkt 3: Molokyle har svaret
Punkt 4: ???

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 19-02-04 15:35

Punkt 4: Start -> Kør -> sfc /scannow (forklaring her: http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#sfc )
eller en Repair: vejledning her: http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#installering_repair

Kommentar
Fra : boro23

Dato : 20-02-04 12:21

Jeg kan stadig ikke få noget til at virke, så jeg har besluttet at formatere det hele og starte forfra. Ang. hvem af jer der skal have mine point, bliver til den der bedst kan besvare følgene:

Er der nogen der kan skære ud i pap, hvordan man gemmer de opdateringer jeg downloader fra windowsupdate på min pc,
har forsøgt mange mange, men ikke lykkedes endnu.

Accepteret svar
Fra : catbody

Modtaget 500 point
Dato : 20-02-04 12:30

Hvis det er fordi er træt af at skulle downloade dem igen og igen, kan du downloade dem een gang for alle og så gemme dem på cd eller harddisk (anden partition) så de ligge klar til installation ved re-formatering.
Vejledning her: http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#gem_updates
Se også: http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#sp1
Har du prøvet "sfc-scanningen" ??? eller Repair ??

Kommentar
Fra : boro23

Dato : 24-02-04 12:19

Hej alle

Tak for Jeres hjælp, en formatering løste alle problemerne. Catbody løber med pointerne, det er også lykkedes at gemme opdateringer.

Godkendelse af svar
Fra : boro23

Dato : 24-02-04 12:33

Tak for svaret catbody. Det lykkedes at gemme div opdateringer. Men et lille ny problem opstod, da jeg havde installeret win XP påny, måske du kan hjælpe igen? Det er ang. outlook express 6.0, i en mail modtager jeg en vedhæftet zipfil (kender afsender), da jeg åbner mailen skriver outlook "outlook express har fjernet lake.zip" hvorfor gør den det?

Hvis du kan hjælpe mig, må du gerne sende svaret til boro23@post.tele.dk
På forhånd tak.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-02-04 12:37

Det er vel ikke sikkerhedsindstillingerne i OutlookExpress der driller.
Funktioner - Indstillinger - Fanen Sikkerhed -