/ Forside/ Karriere / Udlandet / Import/Eksport / Spørgsmål
10  PARKENSS 410
Hjælp: Exportører søges
Fra : Mik2k
Vist : 450 gange
260 point
Dato : 19-02-04 10:28

Hej

Er der nogle der har links til seriøse exportører i England, Tyskland, Norge, Sverige, USA, Canada eller Asien.

Exportørene SKAL KUN sælge til virksomheder, dvs ingen der bare sælger til forbrugere til normalpriser.

Der er interesse i at købe flere ting, heriblandt:
Elektronisk legetøj - Fjernstyret enheder mv
Elektronik - tv, audio produkter mv
Computere - Computere, hardware, software
Isenkram - Lightere mv
Eller hvis du kender andre spændende ting.

Mulige samarbejdspartnere er også velkommen til at skrive

Seriøse henvendelser kan også skrives til kim@techshop.dk

Jeg ser frem til forhåbentlig at modtage en masse svar.

Med Venlig Hilsen

Kim Revsbæk
TechShop

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-02-04 11:01

Umiddelbart dukker ordet handelskammer op i mit hovede.
Søg på google og der kommer tusindvis af sider.

Kommentar
Fra : Mik2k

Dato : 19-02-04 11:04

Der er søgt på google og på alle de andre sider. Vi har også kontakt med nogle og importere også fra nogle. Men dem man finder der er som regel dyre.

Vi vil hellere hvis der var nogle der havde erfaringer med det hos nogle eller hvis nogle kendte nogle gode exportører.

Eller alternativt boede i landet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-02-04 12:29

Hvis du vil "billigt" igang med projectet er der kun en vej.
Start din dyt og kør ned og kig på varerne.
Når du ser varen (evt. i en forretning) "låner" du brugsanvisningen og finder ud af hvor den kommer fra.
Så tager du kontakt til firmaet og aftaler med dem.
Hvis du skal igennen exportører og andre mellemhandlere vil det blive så dyrt at det ikke kan svare sig.
Du skal op og købe meget store partier for den løsning du´r.
Jeg har indtrykket at du er alene om sagen og ikke er millionær.

Kommentar
Fra : Mik2k

Dato : 22-02-04 16:16

Det er mit mi der ejer firmaet så er ikke millionærer. Men vi har da tidligere fået 150.000 lightere hjem, så det er heller ikke noget med at vi kun har 3000 kr til det eller lign.

Vi har overvejet dette også men finder det lidt uoverskueligt.

Vi håber derfor stadig nogle kan hjælpe.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-02-04 16:25

Du kan købe en del varer fra østen via computer - men det er en risikabel affære.
Der er jo stor forskel på at købe varer til måske 10 øre stykket og fjernsyn til 500 kr.

Kommentar
Fra : Mik2k

Dato : 23-02-04 20:06

Til refi
Vi har imporeret før, både billige og dyre varer, men er interesseret i nogle nye leverandører. Så fremt i fald vi finder nogle vil vi naturligvis tage kontakt til dem først og snakke med dem, lave kontrakt mv.

Hvis du har nogle links eller erfaringer er vi meget interesseret i at høre dem.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-02-04 20:14

Som sagt tror jeg stadig at den bedste løsning ville være at tage direkte kontakt til de fabrikker der fremstiller de varer i kunne tænke.
Alternativet er selvfølgelig at kontakte grossister indenfor de kategorier i kunne tænke jer.
Der kommer du nok længst ved f. eks. hvis vi taler Tyskland at søge på www.gelbeseiten.de og der finde dem I har brug for.
Derefter kontakter du/I dem pr. mail eller brev (brev har nok størst chance) og evt aftaler et besøg hvor i snakker om tingene.
De fleste vil jo gerne sælge - de skal blot overbevises om at det er seriøst.

Kommentar
Fra : krakgt

Dato : 10-03-04 08:35

Hej Kim
Jeg har en god ven som bor i Thailand - han keder sig og leder efter noget at lave, måske dette kunne være noget for ham
Send mig en mail kra@knud-r-andersen.dk, så vil jeg høre om det er noget han kan klare
mvh
krakgt

Kommentar
Fra : xpgubyno2

Dato : 24-03-04 11:20

Hej Kim

Jeg ved godt det kan være en dyr affære for en lille virksomhed, men det som alle størrere firmaer gør når de leder efter nye leveradører er at de tager på messer. Nogle af de største messer i Eu bliver afholdt i Tyskland og det er her at der bliver hevet nogle rigtig gode kontakter og handler i land. Tag bilen og kør derned, man kan godt overnatte en enkelt nat i bilen hvis man er meget presset økonomisk.

Problemet ved at søge efter leverandører på nettet er at de/man ikke er synlig i samme omfang som ved den personlige kontakt man får på en messe. Endvidere lære man også personer at kende på en messe, så man har et billed i hoved når man taler sammen senere. Den personlige kontakt er kanon vigtig ligesom når man handler med B2C

Kommentar
Fra : xpgubyno2

Dato : 24-03-04 11:21

Hej Kim

Jeg ved godt det kan være en dyr affære for en lille virksomhed, men det som alle størrere firmaer gør når de leder efter nye leveradører er at de tager på messer. Nogle af de største messer i Eu bliver afholdt i Tyskland og det er her at der bliver hevet nogle rigtig gode kontakter og handler i land. Tag bilen og kør derned, man kan godt overnatte en enkelt nat i bilen hvis man er meget presset økonomisk.

Problemet ved at søge efter leverandører på nettet er at de/man ikke er synlig i samme omfang som ved den personlige kontakt man får på en messe. Endvidere lære man også personer at kende på en messe, så man har et billed i hoved når man taler sammen senere. Den personlige kontakt er kanon vigtig ligesom når man handler med B2C

Kommentar
Fra : ladywear

Dato : 09-04-04 12:29

Hej kim jeg bor i thailand og laver ikke andet en export men det meste er toj du er velkommen til at kontakte mig hvis der er noget jeg kan gore du kan se min hjemmeside her www.ladywear.bigguyxl.com
MVH Peter

Kommentar
Fra : Mik2k

Dato : 09-04-04 14:00

Hejsa..... hjemmesiden virker ikke :(

Kommentar
Fra : ladywear

Dato : 09-04-04 14:06

Hej mik 2k det kommer den til ved ikke hvad der er galt
mvh peter

Kommentar
Fra : Mik2k

Dato : 09-04-04 19:31

Okay..... tager et kig når den kører. Og kontakter dig hvis det er. Hvis du har noget materiale du kan sende elektronisk pr mail er jeg meget interesseret kim@techshop.dk
Vil du være interesseret i at eksportere andet end tøj også?
Hvilken slags tøj eksportere du?

Kommentar
Fra : HKNK

Dato : 02-07-04 13:32

Hej Kim,

Måske kan jeg hjælpe dig! Jeg er fra Kina men nu bor i DK. Jeg kender/kan finde nogle producenter i Kina, som laver nogle af de produkter du er interessere i. Jeg sender nogle billeder af nogle produkter til dig når jeg er kommet hjem (er på arbejde nu, chichi..).

MVH

Kommentar
Fra : NolleDK2002

Dato : 04-11-04 13:40

Hej Kim

Her er et link til et meget seriøs danske firmaer med kontor i Kina (shanghai - Der ligger omkring ca. 100.000 fabrikker i shanghai området)
Firmaet har også kontor i Thailand,Canada og Litauen - og deres hovedkontor i Frederikshavn,Danmark.
Firmaet hjælper dig med at finde det produkt du ønsker at importere - samt de forhandler priser hjem for dig (så man slipper for udgifter til rejser til pågældende land,og hvad der eller følger med i udgifter) - laver kvalitetskontrol fra råvarelevering til det færdig produkter,samt de finder den bedste transportør til dig - kvalitetkontrol før afsendelse.
Selvfølglige koster det noget at får sådan en service - men de penge er givet godt ude - så man slipper for at tænke på alle de faldgrupper der i forbindelse med import - En god hjælp for iværksætter og folk som ikke har ingen eller lidt erfaring med import.
Hele vejen igennem et meget seriøs firma - som også er brugt og anerkendt af nogle af nordens største grossistfirmaer inden for tøjbranchen.

http://www.e-way.dk/

Med venlig hilsen

Nolledk2002