/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Fuge på badeværelse
Fra : dk_michael
Vist : 4644 gange
20 point
Dato : 18-02-04 23:41

Hej
Kan det lade sig gøre at fuge oven på en (helt ny) fuge?
Årsagen er at der på et stykke af en ny fuge er blevet trykket på fugen inden den var tør, og er derfor ikke særlig pæn. Fugen er tæt, det er kun kosmestisk.
Skal jeg lave det hele om, eller kan jeg blot fuge ovenpå den gamle?

pft.

(er lige logget på og har ganske enkelt ikke mere end 20 point )

Accepteret svar
Fra : Botgaard

Modtaget 30 point
Dato : 19-02-04 00:07

Hej Michael.
Du kan sagtens fuge ovenpå, når bare det er samme slags fugemasse, du bruger. En god ting for at få det til at "flyde sammen", kunne være at kradse lidt af det yderste af fugen af og gerne i et lidt længere stykke end det, det egentligt handler om. Er gammel flisemurer, så jeg har prøvet noget lignende. Er det fuger i et vådrum, skal du huske, at de nederste fuger mellem væg og gulv og alle fuger inderst i hjørnerne skal være af silikone. Det kan fås i farver der matcher din fugemasse. Det skal være en silikone til vådrum. Det er nemt at lægge i. Skal glittes med en finger, som er dyppet i opvaskevand eller endnu bedre opvaskemiddel.

Peter.

Kommentar
Fra : sipelip

Dato : 19-02-04 15:55

rens evt den 'gamle' fuge først med lidt eddikesyre (i hvert fald hvis det er silikone)

Godkendelse af svar
Fra : dk_michael

Dato : 20-02-04 00:01

Tak for svaret Botgaard, det sparer mig jo for en masse ekstra arbejde

Kommentar
Fra : Botgaard

Dato : 20-02-04 00:34

Hej.
Jeg synes, det er rart med et sted, hvor vi kan hjælpe hinanden. Så hjælper du måske mig eller en anden på et andet tidspunkt. Men jeg skal nok vare mig, for at svare på noget, jeg ikke ved noget om, for det er for dumt.

God weekend.

Peter.