/ Forside/ Teknologi / Administrative / Concorde / Spørgsmål
10  terkildsen 110
Concorde 4c light
Fra : kandu
Vist : 607 gange
250 point
Dato : 18-02-04 22:07

Min gamle computer er brudt totalt sammen, incl. concorde 4 light faktureringsprogrammet, som oprindeligt for mange år siden blev installeret fra disketter, der forlængst er blevet væk. Der er ingen support på concorde 4 mere!!. Er der mon en eller anden, der har det program, eller ved, hvor man evt. kan downloade det fra??
Jeg ved godt, det er noget sjusk, at jeg ikke har en backup. Jeg har nogle kritiske data, som jeg meget gerne ville kunne genskabe.

Kommentar
Fra : kandu

Dato : 18-02-04 22:09

Jeg hedder jørgen, jdyrholm@get2net.dk

Kommentar
Fra : mariafrederiksen

Dato : 18-02-04 22:23

Du kan få fat i version 4.80 via din forhandler, og med lidt held også dine koder. Men har du kørt på en gammel version, så er du noget på den. Jeg har en version 4.86 liggende. Den fylder godt 40 Mb, så den kan ikke gå gennem mail - har du adgang til en ftp-server?
Hvad med dine data? Har du backup af dem, for ellers er det jo ligesom lige meget med C4.

Mvh Maria
mf@easyfrag.dk

Kommentar
Fra : kandu

Dato : 19-02-04 20:55

Hej Maria.
Jeg har fået et computerfirma til at læse min harddisk ud på en CD-rom, som jeg håber, jeg kan få mine data ud af.
Jeg kan huske, at programmet Concorde 4C light lå på 4 disketter, så den størrelse, du nævner, undrer mig noget, medmindre den fulde version fylder så meget. Det er jo noget gammelt noget, så hvis jeg ikke kan tuske mig til 4c light, bør jeg nok investere i et nyere faktureringsprogram, men det var jo nemmere med det originale, som der jo ikke er noget support på mere.

m.v.h. Jørgen
.

Kommentar
Fra : mariafrederiksen

Dato : 19-02-04 21:35

Så er det en gammel svend, du har haft kørende
Overvej en C5 light - den koster godt 2.000 og kan formentlig dække dit behov (jeg gætter, jeg ved det godt). Du skal regne med yderligere 4 timers konsulentassistance til opsætning og start - tro mig, når jeg siger at det er pengene værd.

Kommentar
Fra : jensel

Dato : 14-03-04 21:37

Jeg har lige oplevet samme problemstilling
Problemet kan løses:
Man tager en anden pcèr og installerer den harddisk som programmet ligger på.
derefter kopierer man hele biblioteket ind sit c- drev.
er det Xp der skal bruges som styreprogram er der en lille finte for at få programmet
til at køre fuld skærm.
programmet åbnes -minimeres og vælg egenskaber.
afkryds fuld skærm - størrelse 80/25 - så kører du igen.