/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
Brugernavn + Password
Fra : 2100
Vist : 343 gange
10 point
Dato : 18-02-04 20:36

Først: Arbejder med Frontpage 2000. Andet: Stofanet som jeg er på kan ikke håndterer ASP. Mit spørgsmål er. Jeg vil gerne havde lavet et Password med brugernavn til et af mine link.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-02-04 20:41

Prøv at søge lidt på java siderne. Jeg kender ingen med både brugernavn og pw, men mon ikke det findes.
Kigger lidt med

Kommentar
Fra : severino

Dato : 18-02-04 20:46

Jeg ved ikke hvor vigtigt det er med et password for hver enkelt bruger, for ellers kan du bruge den fidus, at adgangskode og password sammensættes til sidens navn, hvorefter den kaldes.
Jeg har flere forslag liggende, så hvis du sender en mail til infomail@pc.dk så sender jeg dig en lille filepakke med de forskellige forslag jeg har liggende.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-02-04 20:50
Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-02-04 20:51

Kan du bruge denne.
http://www.html.dk/scripts/javascript/00007/
Emesen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-02-04 20:56

..eller : http://www.helpcommunity.ehelp.com/robohelp/kb/13975.htm

..eller dette : http://www.javascriptkit.com/script/cut34.shtml

Hvis ikke jeg har forstået spørgsmålet korrekt kan du læse mere her : http://personalweb.about.com/cs/securityprivacy/a/312password.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 18-02-04 21:16

ok. Husk at finde de bedste Java'er og Aldrig flash. Mange Java'er er utroligt lette at hacke, og flash er meget ofte mulig. Jeg har gjort mig nogle erfarigner med forskellige websteder.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 18-02-04 21:18

Hvis det er Java, så sørg for, at password-delen ligger en en separat fil. Du bliver nød til at gemme den på din server så det ikke bliver for let at finde den og downloade den for ubudende gæster. Når du har gemt den, skal du huske at java-delen nok ikke vil kunne finde den fil, så du skal fortælle hvor på serveren den ligger.

Kommentar
Fra : Wofler

Dato : 18-02-04 21:35

Kan du ikke lave .htacces & .htpswd filer i en mappe og lade linket lede ind til sider i denne mappe....
Så kan du jo vælge at lave sitet i .htm

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-02-04 21:40

..af frygt for at gentage mig selv ..og alligevel; check nu dette link : http://www.javascriptkit.com/script/cut34.shtml

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 19-02-04 10:30

severino
Jeg har prøvet Pas2 "adg" denne kan jeg ikke få til at virke.
Sådan ser mine koder ud. Er der noget som mangler der.

<HTML> <HEAD><TITLE>Adgangskode</TITLE> <META NAME="Generator" CONTENT="Microsoft FrontPage 4.0">
<!-- Minus AutoDato -->
</HEAD>

<BODY>

<FONT SIZE="4">Skriv din adgangskode i ruden og klik p&aring; OK</FONT>
<P>
&nbsp;

<FORM>
<INPUT TYPE=PASSWORD NAME="adgang" SIZE="20" MAXLENGTH="20">&nbsp;&nbsp;&nbsp; <INPUT TYPE=BUTTON VALUE=" OK " ONCLICK="location=form.adgang.value+'.htm'">
</FORM>

</BODY>
</HTML>

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 19-02-04 10:34

severino

Har fundet fejlen.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 19-02-04 10:37

når du er færdig må du gerne poste et link til siden har inde. muhahaha

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 19-02-04 11:48

Hej
Jeg har fået disse 2 anbefalet, men kan ikke få dem til at virke, er der en fejl i dem.
Jeg har prøvet både med bindesteg på 2 måder "-" og "_" ved sideopsætning.
***************************************************************
Nr. 1
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0//EN">
<HTML>
<HEAD>
   <TITLE>[Ingen titel]</TITLE>
<META NAME="Generator" CONTENT="Microsoft FrontPage 4.0">
</HEAD>
<BODY>
<script language="JavaScript" type="text/javascript">
<!-- Start

function CheckPassword() {
var username=document.login.username.value;
var password=document.login.password.value;
location.href = username + "-" + password+'.html';
}

// Slut -->
</script>
</p>
<form name="login" method="post" action="fejl.html" onsubmit="CheckPassword();return false;">
<p><font face="Verdana" size="1"><input type="text" name="username" value="Brugernavn" size="21" onBlur="if(this.value=='')this.value='Brugernavn';" onFocus="if(this.value=='Brugernavn')this.value='';" style="font-family:Verdana; font-size:10; background-color:rgb(231,235,247);"><br>
<input type="text" name="password" value="Password" size="21" onBlur="if(this.value=='')this.value='Password';" onFocus="if(this.value=='Password')this.value='';" class="searchbox" style="font-family:Verdana; font-size:10; background-color:rgb(231,235,247);">
<br>
<input type="submit" value="Login;" onClick="CheckPassword();return false;" style="font-family:Verdana; font-size:10;"> <input type="reset" name="reset" value="Slet alt" style="font-family:Verdana; font-size:10;"></font></p>
</form>

</BODY>
</HTML>
**************************************************************
Nr. 2
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" xml:lang="da" lang="da">
<head>
<title>Sk&aelig;rmopl&oslash;sning og st&oslash;rrelse p&aring; browservinduet</title>
<META NAME="Generator" CONTENT="Microsoft FrontPage 4.0">
</head>
<body>

<script type="text/javascript">
<!-- Dette script og mange flere -->
<!-- findes hos http://www.html.dk -->
<!-- Start

function CheckPassword() {
var username=document.login.username.value;
var password=document.login.password.value;
location.href = username + password+'.htm';
}

// Slut -->
</script>

<form method="post" action="ingen_javascript.htm"
onsubmit="CheckPassword();return false;" name="login">
<pre>
Username: <input type="text" name="username">
Password: <input type="password" name="password">
</pre>
<input type="submit" value="log p&aring;"
onclick="CheckPassword();return false;">
</form>

</body>
</html>

Kommentar
Fra : severino

Dato : 19-02-04 20:59

Den med bindestregen, danner sidens filenavn. I sidens extension skal der i dette tilfælle stå HTM og ikke HTML.
Hvis sidens navn er: "kom-ogse.htm", så er adgangskoden "kom" og password "ogse"
Bindestregen vil automatisk blive sat ind, og skal da derfor også være der fysisk i filenavnet.
Det virker som en RUKO nøgle, hvis ikke takkerne har det rigtige mønster, så forbliver døren låst.

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 19-02-04 21:13

Hej severino
Hvis vi tager nr. 7 som du sendte mig hedder den Psword.html - hvordan fjerner jeg så L - PS har fået nr. 2 "Pas2" til at virke, men den hedder også pas2.htm

Kommentar
Fra : severino

Dato : 19-02-04 21:21

Du skal vide, at du må holde styr på om det skal være HTM eller HTML, da browseren skelner mellem det ene og det andet.
Pas på med selv små ændringer i Javascript, for det er ret følsomt over for ændringer.
Dette er "7" som du nævnte og filenavnet er som nævnt for oven.
Bindestregen SKAL IKKE indtastes i dit brugernavn og password, men SKAL være i dit filenavn.

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0//EN">
<HTML>
<HEAD>
   <TITLE>[Ingen titel]</TITLE>
<META NAME="Generator" CONTENT="Stone's WebWriter 3.5">
</HEAD>
<BODY>
<script language="JavaScript" type="text/javascript">
<!-- Start

function CheckPassword() {
var username=document.login.username.value;
var password=document.login.password.value;
location.href = username + "-" + password+'.html';
}

// Slut -->
</script>
</p>
<form name="login" method="post" action="fejl.html" onsubmit="CheckPassword();return false;">
<p><font face="Verdana" size="1"><input type="text" name="username" value="Brugernavn" size="21" onBlur="if(this.value=='')this.value='Brugernavn';" onFocus="if(this.value=='Brugernavn')this.value='';" style="font-family:Verdana; font-size:10; background-color:rgb(231,235,247);"><br>
<input type="text" name="password" value="Password" size="21" onBlur="if(this.value=='')this.value='Password';" onFocus="if(this.value=='Password')this.value='';" class="searchbox" style="font-family:Verdana; font-size:10; background-color:rgb(231,235,247);">
<br>
<input type="submit" value="Login;" onClick="CheckPassword();return false;" style="font-family:Verdana; font-size:10;"> <input type="reset" name="reset" value="Slet alt" style="font-family:Verdana; font-size:10;"></font></p>
</form>
</BODY>
</HTML>

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 19-02-04 21:32

Ok severino, jeg bruger nr. 2 som er en htm og ikke nr. 7 som er en html. Kan heller ikke få denne til at virke nr. 7 - Takker mange gange for hjælp, og skal nok trykke afslut på din adresse.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 10 point
Dato : 19-02-04 21:36

Ellers har du stadig den mulighed at skrive til mig på min mail
Severino

Godkendelse af svar
Fra : 2100

Dato : 19-02-04 21:39

Tak for svaret severino.
2100/Søren