/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Bærbar - ny harddisk
Fra : swap
Vist : 263 gange
40 point
Dato : 18-02-04 14:02

Jeg har fået fingre i en ældre Acer Extensa 500T, fordi harddisken er gået ned (ikke kan findes overhovedet). Den vil jeg så skifte til en der duer.
Hvordan skilles sådan en bærbar fyr ad ? Jeg har prøvet at fjerne alle skruer fra bagsiden så de to halvdele skulle kunne adskilles, men selv ved at anvende "seriøs" vold går det ikke.
Kan man nå harddisken på anden måde ? Måske ved at gå ind bag tastaturet ?
Hvordan mon det så fjernes ?

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 18-02-04 14:05

Test om du ikke kna få dens keyboard af, eks.vis ved at fjerne sådan nogle knaster der holder det på plads..

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 18-02-04 14:24

Hej Swap.

Jeg kender ikke Acer Extensa 500T, men har søgt lidt via Google og fundet følgende svar:

>The keyboard pops off !!!

Thanks everybody. it was under the keyboard the bottom length of the
keyboard pops up but if anyone else is planning to take off the keyboard
from their 500T pop all the metal clips along the bottom of the keyboard at
once becouse i did it one at a time and bent the last two. Luckly they where
metal so i bent them back.

the HDD was right under the keyboard and easily removeable once the keyboard
was off.

now glen im interested in getting the extensa offa you. Are you shure its a
500T model ? i think stafford is near me im in Keperra but i got no
transport today.
>

Der er noget der tyder på, at din HD er gemt under keyboard.

Håber det hjælper lidt på vej.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 50 point
Dato : 18-02-04 14:33

Jeg har en TravelMate, som ligner den meget og der sidder nogle endestykker ved foden af skærmen. De skal fjernes forsigtigt. Også dem i midten så vil du kunne se fastgørelse af tastaturet, som ganske rigtigt skal løftes op pas på fladstikkene. HD sidder under tastatur og er nemt at skifte.
Bjarne

Godkendelse af svar
Fra : swap

Dato : 18-02-04 17:19

Tak for svaret BjarneD.
Det ramte lige som det skulle. Jeg fjernede de to skruer, som holder skærmens sidestykker, derefter er skærmen lige til at løfte af. Resten giver næsten sig selv. Efter tastaturet er fjernet, er der yderligere en dækplade, der også skulle væk.
Harddisken ligner ikke en tilsvarende fra en PC, idet bagsiden, som vender opad, består af en printplade, men ellers .....
Tak igen !!!!

Kommentar
Fra : swap

Dato : 18-02-04 17:30

Jeg vil gerne takke alle, der var mig behjælpelig i min nød !!!!!
Jeg beklager meget, at jeg ikke var opmærksom på pointsystemet - før jeg fik afsendt mit spørgsmål. Det er første gang jeg bruger dette forum.
Svaret var mere end de 40 point værd for mig. Det hjælper jo desværre ikke BjarneD lige nu og her.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-02-04 18:12

Jeg er ikke i point nød og din taknemmelighed for den smule hjælp er mere end rigeligt så selv tak!
Bjarne