/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
CD spil på XP m.m
Fra : ceg63
Vist : 541 gange
6 point
Dato : 18-02-04 13:03

Jeg har lige installeret XP, så dette er nok et lidt dumt spørgsmål. Men jeg kan ikke få lagt børnenes spil ind. Jeg kan heller ikke se indholdet af mine data cd, som jeg har brændt. Hvad kan der være galt?

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 18-02-04 13:06

Du har taget de forkert CDér ??
Ej ved det ikke, der burde ingen forskel være..

Kommentar
Fra : ceg63

Dato : 18-02-04 13:08

Ha ha, hvor sjovt. Nej jeg mener det sgu. De installationer jeg har lavet med printer m.m har der ikke været nogen problemer med.

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 18-02-04 13:15

Du kan godt se dit cd-rom drev men når du sætter cd'erne i så kan du ikke se hvad der er på dem ?? Har du prøvet at bruge dem på en anden maskine?

Kommentar
Fra : ceg63

Dato : 18-02-04 13:37

Ja, med WIN98 kan jeg se alle filer på en CD i stifinderen, men ikke på denne med XP

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-02-04 13:42

Virker CDrom drevet?

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 18-02-04 13:42

Men kan du se dit cd-rom drev ??? med XP altså bare drevet..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-02-04 13:44

Wow jeg var først

Kommentar
Fra : ceg63

Dato : 18-02-04 13:45

Når vi sætter et spil i cd-rom drevet, beder den om at få isat en sd i drevet, men som sagt kunne den godt finde installations-cd´erne, da jeg skulle lægge dem ind.

Kommentar
Fra : ceg63

Dato : 18-02-04 13:46

Ja, jeg kan god se både cdrom drevet og brænderen

Kommentar
Fra : ceg63

Dato : 18-02-04 13:46

Der kan jo ikke være nogen problemer med drevene, når jeg både kan bænde og installere driver.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-02-04 13:56

Er det hjemmebrændte CDer og hedder dit drev "D"

Kommentar
Fra : ceg63

Dato : 18-02-04 13:58

Nej, det er original-spil, men hjemmebrændte data på cd. Mit cd-r drev hedder "H"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-02-04 14:00

Du kan ikke køre gamle CD-spil fra andet end D. Spillet leder kun der.

Kommentar
Fra : ceg63

Dato : 18-02-04 14:06

Det har da aldrig været noget problem med win 98, der har den da altid fundet spillet på "H", der ligger nogle lokaldrev på e,f og g, derfor hedder det "H" og brænderen "I", men det har som sagt ikke været noget problem tidliger

Kommentar
Fra : ceg63

Dato : 18-02-04 14:07

Måske var det slet ikke noget dumt spørgsmål alligevel - bare svært at løse...

Kommentar
Fra : mikael_hanna

Dato : 18-02-04 14:08

Tager jeg fejl? er XP ikke lavet sådan at nå man smider en CD i sit drev, så kommer der automatisk et vindue frem som spørger hvad program du vil bruge til at åbne filerne på cd´en med..? Kommer dette vindue frem hos dig..? hvsi ja hvad står der i vinduet..?

Mikael

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-02-04 14:14

Så må vi have flere oplysninger.
Hvilke spil?
Du siger "originalspil, men hjemmebrændte data" - hvordan det?
Filer kan ses i 98 men ikke i xp (det må alt andet lige, være umuligt)?

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 18-02-04 14:16

refi <> Intet er umuligt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-02-04 14:16

"mikael_hanna"
Jo tit - men ikke altid (alt efter opsætning.)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-02-04 14:17

"Zerg911"
Gav du op?????

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 18-02-04 14:19

gir op og gir op.. syntes bare det lyder pænt skørt.. Jeg kan ikke lige "se" hvad fejlen skulle være.. Hun/Han kunne prøve at sætte cd'en i, trykke "åben" på sit cd rom drev.. andet kan jeg ikke lige se hvad man skulle kunne gøre... andet end måske en genstart?

Kommentar
Fra : jabco9240

Dato : 18-02-04 14:23

Når det drejer sig om spil, så skal du være sikker på ,at det overhovedet kan køre på XP. Nogle ældre spil kan ikke køre på XP medmindre man dowloader en "opdaterings-fil". Se på spil-prodicentens hjemmeside eller kontakt en spilforhandler

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-02-04 14:28

Det har du ret i jabco
Nogle spil KAN slet ikke køre i xp uanset hvad, men da vi åbenbart taler ORIGINALSPIL på CD-ROMer så skal de kunne.

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 18-02-04 14:32

Selv om spil IKKE kan køre på XP kan man altså sagtens se/installere dem på cden !!! Så det er IKKE derfor..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-02-04 14:36

Ja - derfor var jeg også nysgerrig angående original-hjemmebrændt.
Der mangler nogle oplysninger men ceg63 dukker vel op igen.

Kommentar
Fra : ceg63

Dato : 18-02-04 14:45

Spillene er bl.a. Pixeline i det vilde vesten, som er beregnet til XP. De brændte data er nogle mp3 filer der er lagt ned i ISO format. Det har jeg gjort tidligere med WIN 98, og kunne herefter se alle filerne på CD-rommen i stifinder.
Når jeg lægger spil i cd-drevet og vølger tilføj programmer, beder den mig om at lægge en cd i drevet. Der sker bare ingenting, ingen af filerne på spillet kan jeg se.

Kommentar
Fra : ceg63

Dato : 18-02-04 14:48

Jeg kan ikke få kontakt med cd-drevet overhovedet, når der ikke er noget at åbne, kan jeg jo ikke åbne det???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-02-04 14:54

Hvid du lægger en cd i drevet (hvor du er sikker på den indeholder data) så SKAL du kunne se dataene i stifinder.
Hvis ikke - er der ingen data.
Pixeline er med andre ord en HJEMMEBRÆNDT?
Prøv originalen.
Det hele lugter af at din brænding er forkert.
De data demn leder efter ligger på den anden maskine (98)

Kommentar
Fra : ceg63

Dato : 18-02-04 14:58

Hallo, jeg har lige købt spillet til hende i julegave, så det er IKKE HJEMMEBRÆNDT, beklager..........Jeg ved godt, hvordan det skal se ud, men tro mig, det gør det altså ikke, jeg kommer nok til at løse dette et andet sted. Tak for tålmodigheden, hvis nogen skulle kunne løse det hører jeg gerne fra jer

Kommentar
Fra : mikael_hanna

Dato : 18-02-04 14:58

Smid en af de cd´er i som ikke vil virke hos dig. Gå ind på "star"t vælg "denne computer" væj dit "h-drev" og højreklik på denne. Så vælger du stifinder og fortæller os så hvad der står der.. så kan vi måske komme videre med spørgsmålet..!

Mikael

Kommentar
Fra : ceg63

Dato : 18-02-04 15:01

Jeg har lige erfaret, at den heller ikke kan læse mit NORTON antivirusprogram HHHHJJJÆÆÆÆÆÆLLLLPPP.................

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-02-04 15:03

Nåååååå - det var slet ikke CDerne.
Skynd dig på spyware.

Accepteret svar
Fra : sipelip

Modtaget 6 point
Dato : 18-02-04 15:03

Prøv at afinstallere din cd rom, sluk maskinen, afmontere din CD-rom fysisk, start maskinen, luk ned, sæt CD-rom'en til igen og start maskinen op. Så skulle XP gerne gå ind og finde den igen og genindstaller. Hvis den kan det, så skal det sgu også virke. Prøv evt at rense drevet - det kan give næsten mirakuløse resultater.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-02-04 15:09

I starten af spørgsmålet var de kun nogle CDer du ikke kunne læse.
Er problemet blevet ALLE imellemtiden?
Hvis det er drevet der ikke virker - så er det jo et helt andet problem.

Kommentar
Fra : ceg63

Dato : 18-02-04 17:36

Hvis jeg går ind og højreklikker på H-drevet, som "mikael-Hanna" skriver, skriver den "indsæt en disk i H-drev"

Kommentar
Fra : ceg63

Dato : 18-02-04 17:39

Det er IKKE et problem med driveren til min printer og brænder, dem har jeg begge installeret fra H-drevet efter at XP var installeret.

Kommentar
Fra : ceg63

Dato : 18-02-04 17:42

Hvordan afinstalleret man cdr-drevet, som sipelip har foreslået??

Kommentar
Fra : ceg63

Dato : 18-02-04 17:51

Nu er jeg jo ikke uuddannet til at skille maskinen ad, jeg kan egentlig heller ikke se, hvorfor. XP er jo også installeret på dette drev.

Jeg beklager, jeg har været væk et par timer, men jeg havde lige noget, der skulle passes. Problemet er ikke løst.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-02-04 17:55

Du slukker maskinen og tager stikket ud.
Fjern ledningerne bagi drevet.
Start maskinen.

Godkendelse af svar
Fra : ceg63

Dato : 19-02-04 15:17

Tak for svaret sipelip. Det var det der skulle til. Jeg afmonterede samtlige stik på bagsiden og slukkede for strømmen, hvorefter jeg startede op igen. Nu fungerer det hele. Tak for det.

Kommentar
Fra : sipelip

Dato : 19-02-04 15:23

selv tak!