/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Sløv start af IE 6.0
Fra : Smukke_Ole
Vist : 440 gange
200 point
Dato : 18-02-04 10:48

Hej !

Først det tekniske: XP PRO m. SP1 og senere opdateringer på en AMD Athlon 1700+ med 512 MB DDR RAM.
Jeg er på StofaNet med Allways On.
Her til morgen tog det pludselig 31 (enogtredive) sekunder fra jeg klikkede på IE's quick-launch ikon til min startside fremkom. Tidligere tog det max. 3 sekunder.
Jeg har prøvet at skifte startside, men det varer lige længe, uanset hvilken jeg bruger.
Jeg har ikke skiftet/ændret hverken soft- eller hard-ware i de sidste 14 dage.
Her til morgen har jeg kørt AdAware, Spybot og Spywarefri's online scan, uden at der blev fundet noget.
Jeg har en opdateret NAV 2002 installeret samt ZoneAlarm.
De øvrige programmer, både i quick-lanch og på skrivebordet starter normalt.
Er der nogen, der kan hjælpe ?

Smukke_Ole

Accepteret svar
Fra : peace135

Modtaget 210 point
Dato : 18-02-04 11:30

det kunne være fordi stofanet er ustabilt

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 18-02-04 11:46

Stofanet har været ustabil siden i lørdags. (Hjørring)
Ser ud til at det er normalt igen.

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 18-02-04 12:49

-> hmnnnnn

Selv om Stofanet er ustabilt, skulle IE da stadig gerne kunne starte

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 18-02-04 12:54

efter at have læst de to ovenstående svar, og min egen ripost, er jeg kommet til at tænke på, at min formulering af spørgsmålet ikke er specifik nok.
Jeg skrev, at det varede 31 sekunder før min startside fremkom. Det er for så vidt også rigtigt, men IE starter altså heller ikke før efter 31 sekunder.
Jeg mener at have konstateret at når IE er startet, så kan der godt gå et lille stykke tid inden den ønskede side fremkommer. En forsinkelse her kan godt skyldes ustabilt net, og det er så om ikke OK dog til at leve med. Mit problem er den forsinkede opstart af IE.

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : peace135

Dato : 18-02-04 12:57

hvis du kan komme ind i denne computer på 3 sek så fejler IE ikke noget så er det dit stofanet der er skod

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 18-02-04 13:17

Hej,
har du slettet mappen Temporary internet files, + mappen cookies, og kørt en spyware program (adaware)...
Prøv det, måske vil det hjælpe.
Du kan også gå i kontrolpanelet + tilføj/fjern programmer + dobbelclick på explorer og vælge repair....

MVH

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-02-04 13:30

Hvis du fulgte lidt med igår, vil du have opdaget at netop NORTON giver STORE problemer på visse komputere.
Evt. kunne du jo prøve at slette den FULDSTÆNDIGT. DEt løser muligvis dit problem. Norton kan godt give problemet selvom det tidligere har kørt godt. Hvorfor disse ting sker er vi aldrig blevet enige om, men de sker. Kunne have noget med opdateringerne at gøre.

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 18-02-04 14:13

Jeg tror ikke, at Norton har skylden....på en langsom opstart af I.E....
Men det får vi at vide, hvis smukke ole, prøver det jeg forslår.
MVH

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 18-02-04 14:36

-> bimbobo2

jeg tror heller ikke, at NAV er skurken: har haft den i snart 2 år uden problemer, og jeg er ikke meget for at skille mig af med den.
Har prøvet dine råd, men uden virkning
Det er jo som sagt kun opstarten, der er lidt tung i det. Når jeg først er kommet igang, er der ingenting at komme efter.

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-02-04 14:49

Det er netop i opstarten norten kan give problemerne.
Jeg syntes det er et forsøg værd.
Du kan jo bare installere den igen.

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 18-02-04 14:59

Der er også en anden "mærkelig" ting: når jeg henter min mail fra Kandu og klikker på linket, så er den der som en mis.

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-02-04 15:12

Hvorfor er det mærkeligt?

Kommentar
Fra : peace135

Dato : 18-02-04 15:51

det kunne også være zonealarm som har svært ved at følge med i starten når du åbner din IE browser prøv at tage den fra

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 18-02-04 19:52

Sorry, men jeg kan ikke forstå, hvorfor I vil tvinge ham til at afinstallere alle programmer.
Jeg har Zone Alarm Pro, Norton 2002 og der er ikke skygge af problemer med disse 2 programmer og IE.
Jeg vil gerne anbefale udover det, jeg skrev før:
Husk at tjekke opdateringer af Windows.
Explorer har indbygget et Spyware program der hedder Alexa, fjern det ved at bruge AdAware.
Husk den repair funktion jeg omtalte før.
Hvis dette ikke hjælper, så skulle du måske overveje at fjerne nogle andre programmer.
Men jeg tvivler meget, at disse to programmer er årsaget.
Det er mit bud.
Jeg håber, det vil hjælpe.
MVH

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-02-04 19:56

Vi vil da ikke tvinge nogen
Konstaterer blot at der har været flere NORTON-problemer på det sidste.(det er måske en af de seneste opdateringer)
Så det er da stadig et forsøg værd.

Kommentar
Fra : peace135

Dato : 18-02-04 21:27

Jeg har oplevet at zonealarm, norman firewall og norton var grund til at IE blev langsommere fordi de sætter nogle servicer igang når du bruger IE

Kommentar
Fra : xou

Dato : 19-02-04 16:59

prøv at geninstallere ie6 -
tryk her: http://www.dougknox.com/xp/scripts/xp_run_ie_setup.vbs
sæt xp cdrom i drevet og geninstallere opdate evt derefter

Godkendelse af svar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 20-02-04 08:20

Tak for svaret peace135.
Det var åbenbart det, der var tilfældet, for nu her til morgen starter den på 2 sek. igen i her i Aalborg/Nørresundby.

Smukke_Ole