/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
ip adr opsætning med arrownet
Fra : asbjoren
Vist : 465 gange
50 point
Dato : 17-02-04 20:07

jeg har fået en ip adr af arrownet med nogen er ved hvad jeg skal bruge af undermask, standgeteway, og de to dns sever skal stå på mange tak

kim

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-02-04 20:14

hvis du bruger dhcp kan den selv

Kommentar
Fra : asbjoren

Dato : 17-02-04 20:47

hvordan gør jeg det ??

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-02-04 21:07

Nå, jeg blev lige hægtet af Kandu, men prøver igen.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-02-04 21:09

Du har ikke oplyst dit styresystem så jeg tager det lidt generelt.
Gå i egenskaber for netværksforbindelse, der skal være en protokol (elllers skal den inst.) TCP/IP vælg egenskaber og sæt til find automatisk IP adresse. Derved bruger du DHCP server der tildeler adressen automatisk

Kommentar
Fra : asbjoren

Dato : 17-02-04 21:14

windows xp home

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-02-04 21:23

OK. Jeg formoder at du kører standard visning (ikke klassisk)
Klik med højre musetast (højreklik) på Netværkssteder.
Hvis du har en netforbindelse Vil der stå LAN forbindelse (nr) højreklik på LAN forbindelsen, vælg Egenskaber, vælg Egenskaber for TCP/IP protokollen
Marker Hent auutomatisk en IP adresse
og marker hent automatisk en DNS serveradresse

Hvis du klikker på Avanceret skal der stå DHCP aktiveret OK OK Luk og luk netværksforbindelser hvis der blev ændret noget skal du genstarte.
Prøv forbindelsen. Hvis du ikke har haft Internet opsat før eller hvis du har brugt alm. modem skal Internetforbindelsen ændres,??

Kommentar
Fra : smut

Dato : 17-02-04 21:35

som bjarneD siger men du skal markere brug følgende dns server adresse

foretrukken dns serveradresse 62.61.130.1

alternativ dns serveradresse 62.61.131.1

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-02-04 21:52

Smut>> Understøtter Arrownet ikke automatisk DNS søgning ?

Kommentar
Fra : smut

Dato : 17-02-04 22:17

>bjarneD<
det mener jeg ikke det jeg har skrevet er som jeg har sat min pc op og det virker. med fast ip skal man bare oplyse et nr der står på netkortet vist nok en mac adresse

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-02-04 22:28

Smut>> lidt specielt, men Arrownet er jo heller ikke helt almindelige. Hørte for nylig at nogle af deres IP adresser var blevet banned, spøjst.
Lad os se om Asbjoren får det til at virke

Kommentar
Fra : smut

Dato : 17-02-04 22:33

mon ikke han gør.
ja det var på et fjols der havde henvist til nogle lidt uheldige sider og det gik ud over en hel antenneforening

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-02-04 22:38

Surt!!

Kommentar
Fra : asbjoren

Dato : 19-02-04 18:28

hummme det virker sku ikke rigtig, hvad men undermask og standart getaway, nogen der ved jeg skal skrive der

på forhånd tak

Kommentar
Fra : asbjoren

Dato : 19-02-04 18:31

ja der er rigtig at arrownet ikke er helt almindelige, billig priser og meget stabilt .. men det virker

hi hi

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-02-04 18:37

asbjoren hvordan kan du sige at det virker hvis du ikke kan få forbindelse, eller du har måske forbindelse og vil bare lave det om fordi du tror det bliver hurtigere??
Jeg er nu ret overbevist om at det ville kunne køre med automatisk ip og automatisk dns. Når man bruger det kan det godt være svært at hægte sig på, men så skal man åbne kommandoprompten ved at skrive cmd (el. command) i Kør, og når prompten er fremme skriver man ipconfig/renew all , tryk Enter så skulle den vise ophoblingsadresser og skulle normalt virke.
Bjarne

Kommentar
Fra : smut

Dato : 19-02-04 20:30

du skal kun skrive de dns server adresser jeg har skrevet tidligere ikke nogen ip adresse heller ikke selv om du har fast ip du markere bare hent automatist en ip heller ikke undernet mask eller standart getaway

Kommentar
Fra : smut

Dato : 19-02-04 21:26

hvad hedder det modem du har?

samsung inforanger scm120u???

Kommentar
Fra : asbjoren

Dato : 21-02-04 18:51

jepper det har jeg

kim

Kommentar
Fra : smut

Dato : 21-02-04 19:30

har du husket at det antennestik du har monteret skal sidde der hvor dit fællesantennekabel kommer ind? og du kan ikke have andre stik sat til med mindre du har en speciel fordeler
hvor mange dioder lyser på dit modem?
hvis der kun er 1 er der ikke forbindelse til internettet
hvis der er 3 er der forbindelse til internettet men ikke fra modem til pc
hvor langt er dit kabel fra antennestik til modem? jeg har brugt det std kabel der følger med for ikke at få problemer. længden på netkablet fra modem til pc har ingen betydning

Kommentar
Fra : asbjoren

Dato : 22-02-04 08:17

jeg er på nettet og alt det virker når jeg kører med atomastisk ip ??

Kommentar
Fra : smut

Dato : 22-02-04 11:26

jamen det skal du også, også selv om du har fast ip. den ip adresse du har fået tildelt vil du kunne se ved og klikke på dit lanforbindelse ikon på processlinien