/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Maxyne Stottrups Danske aner Hans Peter ~
Fra : senta
Vist : 1587 gange
200 point
Dato : 17-02-04 19:57

Vi ved nu mere om Maxines fars Hansen familie, end onkel Sigurd kunne fortælle ved årsskiftet:

Disse 3 første generationer skulle være helt sikre:

1.Maxine Hansen, born 1-19-18, in Waterloo, Iowa:
2.Hans Peter Hansen, Born, April 4,1883, the town is not available, Denmark.
4.His parents, Christan Hansen, Born April 3, 1851, in Orselvester
5.His wife’s name, Ellen Christine Hansen, born, September 4, 1845, town not known,

Men der er nu tvivl om oldeforældrene her:

8. Peter Hansen, no birth date, Denmark.
9. His wife, Carrie, no further information
10. Peter Hansen, no birth date, no town, Denmark.
11. Stena, no birth date, no town, Denmark.
"
Måske er 8 Peter Hansen ikke 8 farfars far, men en bror til 2 Hans Peter Hansen?
Det forklarer hans kone Carries tydeligt amerikanske navn.
Tilsvarende gælder for 10, farmors far eller en anden bror gift med Stena??

Nummereringen er ikke foretaget af Sigurd Stottrup, men af hans kone Maxyne’ s nevø,
en tydeligvis meget amatør slægtsforsker der bor i USA, og ikke ved at vi i Danmark
skiftede navne helt frem til 1860-70.

Så både 8 Christian Hansens far og 10 Ellen Christine Hansens far må have heddet Hans.

Stedet hvor Maxyne’ s (oprindeligt Maxine’ s) farfar er født ” Orselvester” findes ikke.

Et godt bud er Ørslevvester vest for Ringsted,
om Hans Peter Hansen ved vi kun at han er født uden for København.
(er udenfor set fra Illinois eller Sjælland, det er spørgsmålet),
og at han emigrerede som (ca.) 8 årig.

Vi har fundet en sandsynlig emigration, først af 4. Christan Hansen, alene:

Navn: Hansen, Chr. Stilling: Skrædder rejst 3/11/1890 , Alder: 39 Bestemmelsessted: Reinbeck, Iowa
Kontrakt nr.: 128400 Forevisningsdato: 3/11/1890
Fødested: ? Fødesogn: ?
Sidste oph.sogn: Jystrup Sidste oph. amt: Sorø
Sidste oph.sted: Jyastrup, Sorø Bestemmelses land: USA
Bestemmelses by: Reinbeck Bestemmelses stat: Iowa

Han er dog skrædder og skal til Iowa, vi ved han blev farmer i Minnesota.

Og et halvt år efter kom kone og børn:

Navn: Hansen, Ellen K. Stilling: Gift
Alder: 45 Bestemmelsessted: N.Y.
Kontrakt nr.: 230500 Forevisningsdato: 10/15/1890
Fødested: ? Fødesogn: ?
Sidste oph.sogn: Jystrup Sidste oph. amt: Sorø
Sidste oph.sted: Atteruphuse, Jydstrup, Sorø Bestemmelses land: USA
Bestemmelses by: New York City Bestemmelses stat: New York State
Skibsnavn: Island
IDkode: D8991H2305

med 4 børn:
Navn: Hansen, P. Stilling: Barn Alder: 11 Bestemmelsessted: N.Y.
Navn: Hansen, H. Stilling: Barn Alder: 06 Bestemmelsessted: N.Y.
Navn: Hansen, E. Stilling: Barn Alder: 04 1/2 Bestemmelsessted: N.Y.
Navn: Hansen, E. Stilling: Barn Alder: 02 Bestemmelsessted: N.Y.
De øvrige oplysninger er identiske med moderens.

Er Christian Hansen født i Ørslevøster er der mindst 3 muligheder:

4a Findes vist
4b og i det lukkede
4c som Jeannie gættede (koster mig point at åbne)

Er Orselvester måske Brøndbyvester er en 4 mulighed:
4d
HANSEN, , Christen, Birth Date: 30 May 1850, Christening Date:7 Jun 1850
Recorded in: Brondbyvester, Kobenhavn, Denmark
Father: Hans ANDERSEN

Og da de emigrede fra Jystrup tæt ved Osted er en 5.mulighed:
4e
HANSEN, Christian Peder, Birth Date: 1 Aug 1850, Christening Date: 6 Oct 1850
Recorded in: Osted, Kobenhavn, Denmark
Father: Hans LARSEN , Mother: Karen PEDERSEN

hjælp til Svend Giversen
Senta

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-02-04 21:40

De tre første mulige Christian Hansen, som vi ikke kunne finde ovenfor,
er følgende:

4a:
Christian Hansen Male Birth: Christening: 09 JUN 1851 Gyrstinge, Soro, Denmark
Parents: Father: Peder Hansen Family Mother: Karen Hansen

4b
Christen Hansen Christening: 25 AUG 1850 Orslev Ved Ringsted, Soro, Denmark
Father: Hans Pedersen Mother: Inger Margrethe Jakobsdatter

4c
Christen Hansen Birth: 03 APR 1851 Haarslev, Ting-Jellinge, Soro, Denmark
Father: Jens Hans Hansen Mother: Kirsten Pedersdatter .

Ørslev ligger i Gyrstinge sogn, så i hvert fald 4a og 4b er fra dette sandsynlige område.

Og det er stadig ikke mig der skal hjælpes.
Onkel Sigurds kone Maxyne er syg, hun er nu blevet indlagt på privathospital,
og han vil gerne glæde hende der med oplysninger om hendes danske rødder.
Svend

Kommentar
Fra : senta

Dato : 18-02-04 13:47

Har Maxyne været gift før,?
hedder Maxyne evt. Joyce Maxine Hansen, og er evt. dette Father: Hansen, Gerald S.
Mother: Hugunin, Ruth Maxine ?
Senta

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-02-04 17:12

Vi ved jo nu at Maxyne hun er født i 1918 ikke i 1908,
og ifølge dette link blev hun gift Stottrup i 1940:
http://www.skovvang.mobilixnet.dk/default.htm

Altså usandsynligt hun skulle være gift med andre end onkel Sigurd,
der iøvrigt oplyser mere om hende under Maxine's familie i Minnesota spørgsmålet:
(selv om hun er flyttet fra Minnesota via Iowa til Illinois,
hører hun og hendes amerikanske familie mere til dette spørgsmål).
Svend

Kommentar
Fra : senta

Dato : 19-02-04 15:44

Det her er fra folketællingen soroe, Slagelse, Lundforlund, Lundforlund, , 55, et hus, 55, FT-1855
Ham her Christian Hansen, 2, Ugift, søn af nr. 361, , Lundforlund
jeg ved ikke hvad disse tal betyder, men måske er det den rigtige Christian Hansen.

Senta

Kirsten Nielsen, 34, Gift, ??, , Lundforlund
Karen Maren Caroline Hansen, 6, Ugift, datter af nr. 361, , Lundforlund
Christian Hansen, 2, Ugift, søn af nr. 361, , Lundforlund
Lars Sørensen, 38, Gift, , daglejer, Kirke Stillinge
Johanne Marie Jørgensen, 29, Gift, gift med nr. 364, , København
Werner Jørgensen ??, ??, Ugift, søn af 365 ??, , ??
Werner Wilhelm Larsen, 3, Ugift, søn af nr. 364 og 365, , Fyrendahl
Jørgen Werner Larsen, 1, Ugift, søn af nr. 364 og 365, , Lundforlund

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-02-04 17:15

Hvis det er den rigtige Christian Hansen, og det tror vi vel fortsat?
>Navn: Hansen, Chr. Stilling: Skrædder rejst 3/11/1890 , Alder: 39

er han født:
(ikke April 3, 1851, ikke eksakt i Orselvester)
men i perioden 12. marts 1850 til 11 Marts 1851,
(ellers er han jo ikke 39 år ved emigrationen).

Christian ovenfor er 2-3 år yngre,
(og fra Lundforlund ved Slagelse, endnu længere væk fra hovedstaden).
Svend

Kommentar
Fra : senta

Dato : 19-02-04 17:24

Så er det denne Christen Hansen.
Senta
4c
Christen Hansen Birth: 03 APR 1851 Haarslev, Ting-Jellinge, Soro, Denmark
Father: Jens Hans Hansen Mother: Kirsten Pedersdatter .

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-02-04 17:32

Godt set Senta,
men så er han jo kun 38 år 11 Marts 1890?

Jeg tror nevøen har fundet ham, den forkerte Christian Hansen??
Svend

Kommentar
Fra : senta

Dato : 19-02-04 17:43

"Jeg tror nevøen har fundet ham, den forkerte Christian Hansen?? "
Jeg ved det ikke .

Jeg har set lidt på mine egne aner på FS, beklageligvis stemmer de data ikke overens med de reelle data jeg har, jeg ved ikke hvad der sker med de rigtige data der sendes til FS. Men de kan variere op til 20år med rigtige data på fødte, døde , sogne , herred og amter.. Fakta er at der ikke købes CD. fra FS. hvis det er de rigtige data der er i deres database på nettet, FS. er og bliver kun en hjælp, ledetråd, henvisning til kirkebøgerne.
Senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 19-02-04 17:48

Jeg har her en Christian Hansen død Iowa 1966, i teorien kan det være den Chr. H. vi søger efter men desværre er han efter data fra FS. født 1870, det er derfor svært at finde hitte den rigtige ane, det vil kun være ca. gæt
Senta

Christen HANSEN Birth Date: 29 Aug 1870 Death Date: Apr 1966 Social Security Number: 479-48-2164
State or Territory Where Number Was Issued: Iowa
Death Residence Localities ZIP Code: 51301 Localities: Langdon, Clay, Iowa Spencer, Clay, Iowa

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-02-04 18:54

Vi ved jo Christian Hansen er far til Hans Peter født 1883,
så han kan jo ikke være født 1870.

Men den første indvending:
Hvis Christian har løjet sig en måned ældre,
(med en hustru 6 år ældre end sig selv).
og den rigtige Christian er 4c?

Så skal vi jo forklare:
Hvordan kan "Orselvester" blive til: Haarslev, Ting-Jellinge, Soro, Denmark ??

Hvor ligger mon Haarslev?
(jeg kender en købstad her i nærheden, der på Sønderjysk udtales næsten således).

Er det sjællandske "Haarslev, Ting-Jellinge" i nærheden af Jystrup??
Hvorfra Skrædder familien emigrerede i 1890.

Er der et (ud)sted i nærheden af Haarslev, uden for Ting-Jellinge, med et navn der ligner "Orselvester"???

Måske nærmer vi os sandheden, Svend

Kommentar
Fra : senta

Dato : 19-02-04 18:58

Fra Google
Senta
Sogneportalen - Ting Jellinge Sogn
... Skælskør Provsti. Roskilde Stift. Myndighedskode: 7318, Kommune: Fuglebjerg
Kommune. Pastorat: Hårslev-Ting Jellinge-Krummerup Pastorat, Kommunenr: 307. ...
www.sogn.dk/ tingjellinge/index.php?func=sogneInfo&p1=7318 - 9k - Cached - Lignende sider

Kommentar
Fra : senta

Dato : 19-02-04 19:02

fra Google se om du kan finde en sammehæng.
Senta

Kirker i Danmark - en billeddatabase
... Jystrup Sogn - Ringsted Herred - Sorø Amt. Jystrup Kirke. Foto: Bodil & Arne Nielsen. ... Foto:
Ole Hansen. Ting Jellinge Sogn - Vester Flakkebjerg Herred - Sorø Amt. ...
www.dis-danmark.dk/kirkeimg/view_amt.asp?AmtID=18 - 58k - Cached - Lignende sider

Kommentar
Fra : senta

Dato : 19-02-04 19:03

Fra Google
Geografisk Søgning , Museernes Samlinger
... Hyllinge - Høm - Høve - Hårslev - Jystrup - Karrebæk - Kindertofte ... Sønderup
- Sørbymagle - Teestrup - Terslev - Ting Jellinge - Tjæreby - Tystrup ...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-02-04 19:15

Det er jo langt væk fra Hovedstaden?

Syd for Skælskør, er der noget Orselvester lignende der??
Svend

Kommentar
Fra : senta

Dato : 19-02-04 19:33

Har ikke tid til at søge, har du ikke nogen nyheder fra USA. ??hvis ikke, venter vi på nyhederne og snegleposten der kommer til Als.
Jeg satser fortsat på 4c .
Senta

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-02-04 19:55

>03 APR 1851 Haarslev, Ting-Jellinge, Soro, Denmark

Kan Haarslev, i dag Hårslev, blive til Orsel(vester)?
Der er også er Førslev lige i nærheden, mon der findes et Forsel(vester)??

Lokalboende fra Sydvest Sjælland, Hjælp!
Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-02-04 20:38

Så er der et mail fra nevøen:
"
dear svend,

Sorry for the delay. I am very greatful for any help you can give me with the Hansen family. I will send all that I know about the family. Some of this information comes from talking with older members of the family and some comes from family bibles and other documents.

Christian Hansen born:april, 1851 in Orslevester died:dec.15,1917 in Waterloo, Iowa
father: Peter Hansen born: ? died: ?
mother:Carrie ? born: ? died: ?
wife: Ellen Christine Hansen born: sep 4,1845 in Denmark died: may 15,1923 in Waterloo
father: Peter Hansen born: ? died: ?
mother: Stena ? born: ? died: ?
children of Christian and Ellen: 1. Hans Peter b: apl.3,1883 near Copenhagen
d: jul.4,1941 in Chicago, Illinois
2. August b; may 11,1885 near Copenhagen
d: ?
3. Edward b: aug.10,1887 in Denmark
d: apl.28,1972
The three boys - Hans, August and Edward came to USA with Ellen [their mother] in 1890/91 when Hans was 8 years old. Christian came to USA first sometime earlier
[before 1891]. August never married and died in western USA [poss. Wyoming] on unknown date. Edward married Bernice Hunemiller on sep.26,1912. They had no children. Christian and Ellen adopted a girl [ Mary, born:june 1,1889 in New York City] but only had three boys born to them

Hans Peter Hansen married:
Elinor Anna Frost b:sep.4,1888 in Albert Lea, Mn. d:nov.17,1939 in Waterloo, Ia.
father: Nels Paul Frost b: jun.11,1861 in Hals, Denmark
d:sep.2,1940 in Albert Lea, Mn.
mother: Anna Hansen b; nov.17,1863 in Albert Lea, Mn.
[name shift?] d; aug.31,1891 in Albert Lea, Mn.

Nels P. Frosts parents: father: Paul Frost mother: ?
Paul Frost was born 1833/34 in Denmark d: ? in Mn.
children of Paul and ? Frost
1. Paul b:1858/59 in Denmark
2. Ann b:1859/60 " "
3. Nels b.june 11, 1861 in Hals, Denmark
4. Else b:1865/66 in Denmark
5. Chrstiana b:1867/68 " "
6. Jens b:1871/72 in Mn. USA.
7. Lena b: after `1880 in Mn.

Paul and family must have come to USA about 1869/70.

Anna Hansens parents: father: Hans Anderson mother: ?
Anna is only child known.

If Anna was born in 1863 in USA Hans Andersons family must have come to USA before1863. Annas birthplace comes from older family members years ago. I feel she may have been born in Denmark! ?

Nels Frost and Anna Hanses married nov.27,1886 in Albert Lea
children: 1. Elinor Anna b: sep.4,1888
2. Nellie b:aug.,1891
Anna Hansen died in child birth with Nellie.
2nd wife: Mary C. Jensen d: sep.13,1939
3. Harlow b: ?
4. Lester b.nov.29,1906
5. Leland b.dec.26,1907
6. Eunice b.aug.13,1913

NOTE; some information shows #1 above as Eleanor Anna Frost and some show her as Anna Eleanor Frost. Her official death cert. shows Ella A. Frost.

These are the facts as I have them. I hope this helps. look forward to your reply!!!

Clyde "Vanie"
"

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-02-04 21:27

Dette er nu sendt til nevøen:
"
Thank you Vanie,
I help old uncle Sigurd to find his wife Maxyne' s famly,
(his grandmother is related to my wife' s family).

First a few comments:

>Christian Hansen born:april, 1851 in Orslevester died:dec.15,1917 in Waterloo, Iowa
> father: Peter Hansen born: ? died: ?
> mother:Carrie ? born: ? died: ?

The place "Orselvester" don' t exist in Denmark,
we have some possible replacements, on the Island Sjaeland (Seeland) far away from Copenhagen.

Before 1860 we did not keep family names in Denmark, a son of Hans was called Hansen.

So Christian' s father' s first name must be Hans, could be Hans Petersen?

Strange that also his wife:
>Ellen Christine Hansen born: sep 4,1845 in Denmark died: may 15,1923 in Waterloo
has a father Peter Hansen, also his first name must be Hans, Hans Yyyyysen?

>children of Christian and Ellen: 1. Hans Peter b: apl.3,1883 near Copenhagen
d: jul.4,1941 in Chicago, Illinois
2. August b; may 11,1885 near Copenhagen
d: ?
3. Edward b: aug.10,1887 in Denmark
d: apl.28,1972

Is near Copenhagen seen from US or from Seeland Denmark, 10 miles? or 100 miles??

> The three boys - Hans, August and Edward came to USA with Ellen [their mother] in 1890/91 when Hans was 8 years old. >Christian came to USA first sometime earlier

We have possible emigrations from Match and October 1890:
"
Navn: Hansen, Chr. Stilling: Skrædder rejst 3/11/1890 , Alder: 39 Bestemmelsessted: Reinbeck, Iowa
Kontrakt nr.: 128400 Forevisningsdato: 3/11/1890
Fødested: ? Fødesogn: ?
Sidste oph.sogn: Jystrup Sidste oph. amt: Sorø
Sidste oph.sted: Jyastrup, Sorø Bestemmelses land: USA
Bestemmelses by: Reinbeck Bestemmelses stat: Iowa

Half a year later his wife and 4 children:

Navn: Hansen, Ellen K. Stilling: Gift
Alder: 45 Bestemmelsessted: N.Y.
Kontrakt nr.: 230500 Forevisningsdato: 10/15/1890
Fødested: ? Fødesogn: ?
Sidste oph.sogn: Jystrup Sidste oph. amt: Sorø
Sidste oph.sted: Atteruphuse, Jydstrup, Sorø Bestemmelses land: USA
Bestemmelses by: New York City Bestemmelses stat: New York State
Skibsnavn: Island
IDkode: D8991H2305

with 4 children:
Navn: Hansen, P. Stilling: Barn Alder: 11 Bestemmelsessted: N.Y.
Navn: Hansen, H. Stilling: Barn Alder: 06 Bestemmelsessted: N.Y.
Navn: Hansen, E. Stilling: Barn Alder: 04 1/2 Bestemmelsessted: N.Y.
Navn: Hansen, E. Stilling: Barn Alder: 02 Bestemmelsessted: N.Y.
"
"Alder" is old, "Bestemmelsessted" is Destination.

And "Skrædder" is a tailor, Christians job in Denmark, on his way to Iowa,
and he was a farmer in Minnesota? Could this be his family??

(you know we have the additional letters: ae, o with a / = oe, and a with o above = aa)

We come back with more details tomorrow,
nice to hear from you, we have much to clerify,
BR... Svend
"

Kommentar
Fra : senta

Dato : 19-02-04 22:28

Hvis sise data stemmer, er alle andre data forkert
Senta
children of Christian and Ellen: 1. Hans Peter b: apl.3,1883 near Copenhagen
d: jul.4,1941 in Chicago, Illinois
2. August b; may 11,1885 near Copenhagen
d: ?
3. Edward b: aug.10,1887 in Denmark
d: apl.28,1972

Kommentar
Fra : senta

Dato : 19-02-04 23:07

Her er et par kandidater , Christian og Ellen Kirstine alle fra København og omegn.
Det virker efterhånden som om de i USA overhoved ikke har styr på noget, hverken data eller navne OSV.
Senta
Samtlige personer i husstanden

frederiksborg, Lynge-Kronborg, Birkerød, Usserød By, , En Gaard Amsterdam, 1, FT-1880
Der vises flg. felter:

Hans Olsen, 55, Enkemand, Gaardejer, Gæstgiver, , Brønshøj Sogn Københavns Amt
Ellen Jensine Hansen, 19, Ugift, Hans Datter, , Birkerød Sogn Frederiksborg Amt
Christian Hansen, 32, Gift, Hans Søn, Medhjælper, , Birkerød Sogn Frederiksborg Amt
Ellen Christine Hansen, 27, Gift, Sønnens Hustru, Husbestyrerinde, , Farum Sogn Frederiksborg Amt
Samtlige personer i husstanden

frederiksborg, Holbo, Helsinge, Asmindrup By, , Et Hus, 2, FT-1880
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Christian Hansen, 34, Ugift, Husfader, ???, , Her i Sognet
Ole Carl Hansen, 24, Ugift, Tjenestekarl, , Her i Sognet
Ane Kristine Hansen, 28, Ugift, Husbestyrerinde, , Her i Sognet

Kommentar
Fra : senta

Dato : 19-02-04 23:29

Karen , Carrie ??Hansen

4a:
Christian Hansen Male Birth: Christening: 09 JUN 1851 Gyrstinge, Soro, Denmark
Parents: Father: Peder Hansen Family Mother: Karen Hansen

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-02-04 06:45

Second from Vanie
Svend, på vej til arbejde.
"
Hi Svend.

Glad to see you got my e-mail. First one I ever sent!!!

Re: near Copenhagen? I was told he was born in a suburb [a town right by or connected to] Copenhagen.

Re: Ellen with 4 children? only know of 3 Hans, August and Edward. ??? who is 4th?

define: Navn ? Stilling ?

Christian was a tailor in Denmark

BR "Vannie"
"

Kommentar
Fra : senta

Dato : 20-02-04 10:11

Det lyder meget usandsynlig at de ikke ved der var 4børn med til USA hvis ,? det er den rigtige familie vi har fået tag i.

" Re: Ellen with 4 children? only know of 3 Hans, August and Edward. ??? who is 4th? "
% de navne i udvandre arkivet, hvis de hedder Hansen til efternavn , og der ikke er andre fornavne ?
hvem er det 4barn ??? pigen Mary de adopterede i New York City ?? et skellet i skabet ???

define: Navn ? Stilling ?
Christian was a tailor in Denmark ?
Derudover kan det være en hvilken som helst lille flække i nærheden af København, Sorø , Frederiksborg, Roskilde, Holbæk, ja sågar Amager, de kommer fra . Hvorfor ikke Amager der har vi hvis ikke søgt ???
Er der på Amager noget der ligner tilnærmelsesvis Orslevvester, Ørselvester ???hvis det navn er det rigtige.??
Jeg tror vi skal tage grovfilen i brug overfor USA, hvis der skal findes oplysninger angående deres familieforhold i Danmark..
Det eneste der ligger fast er ,???

Christian Hansen born:april, 1851 in Orslevester died:dec.15,1917 in Waterloo, Iowa
Ellen Christine Hansen born: sep 4,1845 in Denmark died: may 15,1923 in Waterloo

children of Christian and Ellen: 1. Hans Peter b: apl.3,1883 near Copenhagen
d: jul.4,1941 in Chicago, Illinois
2. August b; may 11,1885 near Copenhagen
d: ?
3. Edward b: aug.10,1887 in Denmark
d: apl.28,1972
% oplysninger om de navne og forældre i folketællinger eller på FS.

" Hans, August and Edward came to USA with Ellen [their mother] in 1890/91 when Hans was 8 years old. Christian came to USA first sometime earlier "
Disse data stemmer med udvandre familien vi fandt , men hagen er at Ellen Kirstine rejser med 4børn i stedet for 3 ?
Hvad , hvem er pigen … girl [ Mary, born: june 1,1889 in New York City] der bliver adopteret , hvornår af Christian and Ellen , og hvor gammel er hun ved adoptionen ??
Der er mange hager, uklare oplysninger, informationer der ikke stemmer, jeg har indtryk af at der er nogen der føre en i ring, gør lidt grin med en , det er ikke rart .
Samtidig svare Vannie" meget uklart , på de ? der stilles, ???

Hvad med om han tjekkede Maxynes dåbsattest og bibel engang mere, dengang for rigtige oplysninger, med Danske bogstaver og sendte oplysningerne med e-mail nu han, "Vannie" har fået mail adresse ???
Senta

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-02-04 10:51

>Der er mange hager, uklare oplysninger, informationer der ikke stemmer,...

Ja, men vi er kommet meget nærmere:
>Christian was a tailor in Denmark
Så er det jo den rigtige familie, der emigrerede 1890. Fra Jystrup.

Christian fra Orselvester, måske 4c, hvor fødselsdatoen er rigtig:
>Christen Hansen Birth: 03 APR 1851 Haarslev, Ting-Jellinge, Soro, Denmark
Så skal vi lige et (h)aarslevester?

Og de to ældste (kendte) børn er født i en Københavnsk omegnkommune, Ja.

Hansen, P. Stilling: Barn Alder: 11, måske død tidligt i USA??
Hansen, H. Stilling: Barn Alder: 06, Sikkert Hans Peter, lidt for ung?
Navn: Hansen, E. Stilling: Barn Alder: 04 1/2, måske (Erik/Elmer/?) August b; may 11,1885 near Copenhagen
Navn: Hansen, E. Stilling: Barn Alder: 02, Sikkert Edward b: aug.10,1887 in Denmark

Der er lidt knas med April 3 og April 4 for Christian/Hans Peter?
Mere i aften, Svend

Kommentar
Fra : senta

Dato : 20-02-04 12:33

Muligheden for at Ellen Kirstine har været gift med en anden er tilstæde, se lige her.

HANS PEDER HANSEN Christening: 11 NOV 1866 Kirke-Stillinge, Soro, Denmark
far JENS HANSEN mor ELLEN KIRSTINE HANSEN

Det stemmer muligvis med at at de er blevet gift sent , se her
Chris Hansen
Birth: 29 NOV 1853 Naestved, Praesto, Denmark Death: 18 FEB 1929 Marriages: Ellen Christine Hansen Family Marriage: 10 JAN 1883 , Denmark
Måske er det kun de sidste 3 der er Christian's børn.
Ellen Kirstien er ved udrejsen 45år og Christian 39år.

der er en kandidat mere
Husband Christian Hansen Pedigree Wife %
Children 1. Signe Marthine Hansen Pedigree Birth: 23 JAN 1879 Alume, Graested, Frederiksborg, Denmark
2. August Peter Hansen Pedigree Birth: 12 AUG 1887 Alume, Graested, Frederiksborg, Denmark
senta

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-02-04 13:10

Er der ikke en: August, b; may 11,1885 near Copenhagen ?

August er jo mere sjældent end Hans og Christian,
Svend

Kommentar
Fra : senta

Dato : 20-02-04 13:13

nej, overhoved ikke kun ham her
2. August Peter Hansen Pedigree Birth: 12 AUG 1887 Alume, Graested, Frederiksborg, Denmark

Kommentar
Fra : senta

Dato : 20-02-04 13:18

August Hansen Birth: 01 AUG 1895 , Kobenhavn, Denmark Parents: Father: Hans Peter Hansen Family Mother: Karen Andersen
10 år for sent , % en Edward

Kommentar
Fra : senta

Dato : 20-02-04 13:53

Ellen Kirstine Hansen har været gift før, 99% sikker , derfor denne tavshed fra familien omkring familieforhold .

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-02-04 14:18

Hvis han nu hedder noget med E før August, eksempelvis Erik August Hansen?

finder vi ham så??
Svend

Kommentar
Fra : senta

Dato : 20-02-04 14:23

Nej.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 20-02-04 15:39

Der er hverken en August eller Edward Hansen år. 1890 i udvandre arkivet ?? drenge navne E som Erik, Ejler, Edwin,Elvis,Ejner,Ernest,Esben ,Evan osv.jeg tror der er 100 varianter med forbogstavet E.
hvad nu

Christian Hansen, 1, -, , Deres Søn, Lyngby Sogn, København Amt

Denne Christian er født ca. 1849 og for ung ?
kbhv, Sokkelund, Lyngby, Lundtofte, , et huus, 56 F1, FT-1850
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Hans Chr. Hansen, 40, Gift, , Skrædder, Huusfader, Gentofte
Ellen Pedersen, 31, Gift, , Hans Kone, Lyngby Sogn, København Amt
Maren Hansen, 9, -, , Deres Datter, Søllerød
Ane Hansen, 7, -, , Deres Datter, Søllerød
Peter Hansen, 4, -, , Deres Søn, Lyngby Sogn, København Amt
Christian Hansen, 1, -, , Deres Søn, Lyngby Sogn, København Amt

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-02-04 16:19

Sent til Vanie,
har lidt travlt, Svend
"
Hi again Vannie

>First one I ever sent!!!
Congratulation, I have send hundreds of mails.

> a suburb [a town right by or connected to] Copenhagen.
So we will have to search for Christian' s and Ellen' s Children in the suburbs of Copenhagen.

>Christian was a tailor in Denmark
Then the emigration found must be the right Christian,
(at that time most Danes were farmers and not many tailors emigrated)

And no doubt the wife and children who emigrated half a year after are the same family.

Wife:
Navn: Hansen, Ellen K. Stilling: Gift (Navn =name, Stilling =profession/job, Gift = married)
Alder: 45 Bestemmelsessted: N.Y. (alder =age, B... =destination)
Kontrakt nr.: 230500 Forevisningsdato: 10/15/1890 (nr and data)
Fødested: ? Fødesogn: ? (born at place and district)
Sidste oph.sogn: Jystrup Sidste oph. amt: Sorø (last living district: Jystrup, and region: Soroe)
Sidste oph.sted: Atteruphuse, Jydstrup, Sorø Bestemmelses land: USA (last living place... Destination:USA)

And Children:
Hansen, P. Stilling: Barn Alder: 11, (Barn is Child, 11years old) Could he be an elder brother, who died early in US??

Hansen, H. Stilling: Barn Alder: 06: Must be Hans Peter, two years too young?

Navn: Hansen, E. Stilling: Barn Alder: 04 1/2,
May be August b; may 11,1885 near Copenhagen; missprint or did he have a double name like Erik August???

Navn: Hansen, E. Stilling: Barn Alder: 02: Must be Edward b: aug.10,1887 in Denmark?

Christian's nonexisting origin follows,
BR Svend
"

Kommentar
Fra : senta

Dato : 20-02-04 16:42

Vi venter.
Senta

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-02-04 17:07

Og så er også dette sendt,
Svend
"
About Orselvester, Vannie;
have you this information from old Hansen family members?

No place with that name exist/existed in Denmark,
as we also have Oe it could be Oerselvester, but it will not help us.

The closest we can come is Oerslevvester, in the middle of Seeland.

Close to Copenhagen we have Herstedvester and Broendbyvester but it is not very similar to Orselvester.

West on the Island far away from Copenhagen we have Haarslev and Froeslev,
(...lev is a very commen in old Danish, not ...sel).

Not so far away from Jystrup, from where the Hansen family emmigrated, we have Osted, no known ...vester.

As Christian Hansen is a very common name it is almost impossible to find him without knowing his birth town.
and exact date of Birth:

Uncle Sigurds 2. information:
"
My apologies--the name is spelled Hans Peter, not Hans Peder.
2 Hans Peter Hansen, Born, April 4,1883, the town is not available, Denmark.
3Anna Elinor Frost, born September 4, 1888, Albert Lea, Minnesota,.died, November 17, 1939, Waterloo, lowa.
4 His parents, Christan Hansen, Born April 3, 1851, in Orselvester, died December 15, 1917, in Waterloo, Iowa.
"
and yours:
>Christian Hansen born:april, 1851 in Orslevester died:dec.15,1917 in Waterloo, Iowa

Is April 3 (very close to Hans Peters April 4) not right / too unsure?

As Christian emigrated 39 years old in March 11th 1890,
he should have been born between March 12 1850 and March 11 1851,
but as he was 6 years younger than his wife he could have added a month??

From all the places we have many possible Christian Hansen,
help us to eliminate/select, first from place and date of birth???
Svend
"

Kommentar
Fra : senta

Dato : 20-02-04 17:18

Lyder godt, hvis ellers Vannie; svare på de ?? der bliver stillet ,
vi venter på mail fra USA.
I øjeblikket er der ikke mere at hente på nettet, angående Christian Hansen, nettet er støvsuget for informationer om alle mulige med navnet Chr. Hansen, fra øst til vest, midt på Sjælland o.s.v., vi mangler kun Fåborg, men her stopper festen, det er lidt langt væk fra Orslevvester, Ørslevvester
senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 20-02-04 17:40

Du har jo en CD. fra FS. har du tjekket navnene derfra ????????????
De skal være der ??? er hvor, og FS. data her på nettet stemmer ikke altid med de data der er i kirkebøgerne.
Senta

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-02-04 19:34

Det er kun uddrag jeg har og kun til ca 1880.

Den sidste:
Hans Peter Hansen er fra 1877,
August Hansen fra 1874
og Edvard Hansen fra 1876.

og de er jo født i 1880 erne

Heller ikke Christian og Ellen Christine kan jeg finde,
Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-02-04 20:01

Og nu kniber det:
sidste mail fra Vannie:
"
Hi svend,

Re: Poss. emigrants. Christian and Ellen!

I talked with my mother last night about Christian. She said that he came to US three years before his family followed. It took him that long to save money for their passage. My mother [Marie Hansen] also said Hans was 8yrs. old when he arrived in US.

If above is true, Ellen and family should have sailed in 1891 and Christian should have sailed in 1888. I agree that the Christian and Ellen you have found look good, but my mother and her sister [Harriet] insist that Hans [their father] was the oldest son and that only three boys plus the adopted sister made up the family.

Re: Orselvester.

spelling may be wrong. Is it Orselvester or Orslevester?? My mother always said that Hans came from [born in] Copenhagen. Could it be that he only sailed from there?

Re: birth dates.

Both Christian and Hans had the same birthday, April 3.

I will look over the papers I have again to see if I can find information I overlooked before and talk to family for any help with birthplaces.

As you know, I do not have my oun computer. I will not be able to come to the library again until monday. Hope to have more info. for you then. I will be here for about a half hour if you see this in time and have anything to ask.

BR "vanie"
"
Jeg nåede lige at spørge om det er sikkert at Christian er Skrædder?
Mon der emigrede en Christian Hansen, Skrædder også i 1888??
næppe??? Svend

Kommentar
Fra : senta

Dato : 20-02-04 20:20

Christian skal så rejse i 1887 ?? der er noget galt her, der er kun den Ellen Kirstine Hansen i udvandre arkivet med børn, jeg tror de har skeletter, mange i skabet eller også ved de ikke ret meget udover gætterier om familien, så hvad gør vi nu ???
% August og Edward Hansen på FS der har en mor Ellen Kirstine , kun den August Hansen % far der er født ca.1871, har Ellen K. H. ikke været gift før.????
Måske er de først gift efter de kom til USA.???
Senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 20-02-04 20:29

Der er 6xskrædder fra 1887
Retur til søgeside

6 post(er) fundet
Navn: Johansen, Hans P. Stilling: Skrædder
Alder: 39 Bestemmelsessted: Chicago
Kontrakt nr.: 4900 Forevisningsdato: 1/26/1887
Sidste oph.sogn: ? Sidste oph. amt: - Slesvig
Sidste oph.sted: Slesvig Bestemmelses land: USA
Bestemmelses by: Chicago Bestemmelses stat: Illinois
Skibsnavn: Hekla
Bemærkninger: ANM: Hecla. IDkode: D8587J3508

--------------------------------------------------------------------------------
Navn: Hansen, Hans Julius Stilling: Skrædder
Alder: 22 Bestemmelsessted: Baldwin, Wisc.
Kontrakt nr.: 150000 Forevisningsdato: 4/23/1887
Sidste oph.sogn: Rolsted Sidste oph. amt: Odense
Sidste oph.sted: Ferritslev, Odense Bestemmelses land: USA
Bestemmelses by: Baldwin Bestemmelses stat: Wisconsin
Skibsnavn: Island
Bemærkninger: ANM: Island. IDkode: D8587H4005

--------------------------------------------------------------------------------
Navn: Hansen, Lars Mich. Stilling: Skrædder
Alder: 30 Bestemmelsessted: New York
Kontrakt nr.: 301700 Forevisningsdato: 8/15/1887
Sidste oph.sogn: Rønne Sidste oph. amt: Bornholm
Sidste oph.sted: Rønne Bestemmelses land: USA
Bestemmelses by: New York City Bestemmelses stat: New York State
Skibsnavn: Island
Bemærkninger: ANM: Island. IDkode: D8587H5103

--------------------------------------------------------------------------------
Navn: Hansen, Jørgen Stilling: Skrædder
Alder: 21 Bestemmelsessted: Red Wing, Minn.
Kontrakt nr.: 794400 Forevisningsdato: 8/25/1887
Sidste oph.sogn: Rødby (Lolland) Sidste oph. amt: Maribo
Sidste oph.sted: Rødby, Lolland Bestemmelses land: USA
Bestemmelses by: Red Wing Bestemmelses stat: Minnesota
Skibsnavn: Indirekte
IDkode: I8788H1816

--------------------------------------------------------------------------------
Navn: Hansen, Ferdinand Stilling: Skrædder
Alder: 20 Bestemmelsessted: Goiven, Mich.
Kontrakt nr.: 460000 Forevisningsdato: 4/20/1887
Sidste oph.sogn: Kalvehave Sidste oph. amt: Præstø
Sidste oph.sted: Viemose, Præstø Bestemmelses land: USA
Bestemmelses by: Gowen Bestemmelses stat: Michigan
Skibsnavn: Indirekte
IDkode: I8687H3602

--------------------------------------------------------------------------------
Navn: Hansen, Niels Jørgen Stilling: Skrædder
Alder: 24 Bestemmelsessted: Chicago, Ill.
Kontrakt nr.: 874300 Forevisningsdato: 10/1/1887
Sidste oph.sogn: Kolding Sidste oph. amt: Vejle
Sidste oph.sted: Kolding Bestemmelses land: USA
Bestemmelses by: Chicago Bestemmelses stat: Illinois
Skibsnavn: Indirekte
IDkode: I8788H2211

Kommentar
Fra : senta

Dato : 20-02-04 20:42

Navn: Hansen, Ole Stilling: Skrædder
Og ham fra 1889
Alder: 37 Bestemmelsessted: Council Bluffs, Iowa
Kontrakt nr.: 487600 Forevisningsdato: 8/1/1889
Fødested: ? Fødesogn: ?
Sidste oph.sogn: Damsholte (Møn) Sidste oph. amt: Præstø
Sidste oph.sted: Damsholte, Møen Bestemmelses land: USA
Bestemmelses by: Council Bluffs Bestemmelses stat: Iowa
Skibsnavn: Indirekte
IDkode: I8990H2102

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-02-04 20:46

Han nåede lige at svare på Skrædder:
"
Re: Christian, a tailor

I have a note in work done by another family member that he was a tailor. Will try to confirm this with mother [Marie] and aunt Harriet.

I do not think Christian went back to visit.

have to go --- will contact you monday!
"
Der er jo ingen Christian iblandt de emigrerede Skræddere i 1887, og han må jo være ca 36 år.
Det kan jo også være 1888; 2,5 år til at spare til familiens rejse?

Nu kniber det, Svend

Kommentar
Fra : senta

Dato : 20-02-04 20:53

Det er nærmeste , dur ikke
Navn: Andersson, Christoffer Stilling: Skrædder
Alder: 38 Bestemmelsessted: New York
Kontrakt nr.: 339700 Forevisningsdato: 4/15/1888
Sidste oph.sogn: ? Sidste oph. amt: - Sverige
Sidste oph.sted: Sverig Bestemmelses land: USA
Bestemmelses by: New York City Bestemmelses stat: New York State
Skibsnavn: Indirekte
IDkode: I8889A1007

Kommentar
Fra : senta

Dato : 20-02-04 20:55

Dur sikkert heller ikke
Navn: Ottens, Edward Stilling: Barn
Alder: 04 Bestemmelsessted: N.Y.
Kontrakt nr.: 385100 Forevisningsdato: 11/26/1892
Fødested: ? Fødesogn: ?
Sidste oph.sogn: København Sidste oph. amt: København
Sidste oph.sted: Kjbhvn. Bestemmelses land: USA
Bestemmelses by: New York City Bestemmelses stat: New York State
Skibsnavn: Hekla
IDkode: D9293O1016

Kommentar
Fra : senta

Dato : 20-02-04 21:03

Disse navne er hvad der er på DDA, de dur hvis ikke.
Senta
Navn: Petræus, Augusta Stilling: Barn
Alder: 11 Bestemmelsessted: NY.
Kontrakt nr.: 314300 Forevisningsdato: 9/20/1892
Fødested: ? Fødesogn: ?
Sidste oph.sogn: København Sidste oph. amt: København
Sidste oph.sted: Kbhvn. Bestemmelses land: USA
Bestemmelses by: New York City Bestemmelses stat: New York State
Skibsnavn: Thingvalla
IDkode: D9293P2412

Navn: Hansen, Peter Chr. Stilling: Barn
Alder: 10 Bestemmelsessted: NY.
Kontrakt nr.: 331700 Forevisningsdato: 10/13/1892
Fødested: ? Fødesogn: ?
Sidste oph.sogn: Fensmark Sidste oph. amt: Præstø
Sidste oph.sted: Fensmark, Præstø Bestemmelses land: USA
Bestemmelses by: New York City Bestemmelses stat: New York State
Skibsnavn: Island
IDkode: D9293H2913

Kommentar
Fra : senta

Dato : 20-02-04 21:08

Det kan være denne Ellen Hansen Christening: 07 DEC 1845 Herslev, Kobenhavn, Denmark
Parents: Father: Hans Petersen Family Mother: Karen Christiansdatter
????????
Senta

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-02-04 21:34

Den sidste er en blandt mange, der kan være Ellen Christine Hansen, de andre tror jeg ikke på.

Begge søstre kan vel ikke forveksle et halvt års opsparingsperiode med hele tre år?
Er emmigrationerne i 1890 forkerte, har vi næsten intet at gå efter??

Vi kan kun håbe på at Vannie finder ud af noget mere og bedre til på mandag,
Svend

Kommentar
Fra : senta

Dato : 20-02-04 21:37

" Nu kniber det, Svend "
ja, det kniber, men helt ærlig tror du på de i USA kommer med alle oplysningerne, der er skeletter i skabet , og jeg tror ikke de ønsker dem frem i lyset.
Derfor tror jeg på det er de rigtige oplysninger ca. eller så tæt på vi kan komme, med de oplysninger der er på nuværende tidspunkt.
Senta

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 200 point
Dato : 20-02-04 23:08

Her er sidste nyt fra Vannie:
altså ikke Skrædder familien, hvad mon så?
Svend
"
I talked to my mother, to Harriet and louis [Harriets daughter]. Christian was never a tailor. When they knew him he was a farmer in Minnisota and they thought he had been a farmer in Denmark but are not sure. Ellen was a seamstress in Denmark. That is how see supported the family while Christian was in US. He also sent money to her when he could. Everyone is sure that Christian was in US for about 3yrs. before the family came.

Re; Reinbeck, Iowa

Christian never lived there. He came to Albert lea, Mn. this was an area that most
scandinavians settled in.

Re: August and Edward.

August was his first name. No one knows if he had a middle name or what it may have been.

No one knows what Edwards middle name was.

I hope this helps.

BR "Vanie"

"

Kommentar
Fra : senta

Dato : 20-02-04 23:21

Ja, hvad så, hvor, hvad skal vi søge efter???
fra DDA's udvandrearkiv % Ellen Kirstine der udvandre med Edward, August, Hans Peter til USA.
Senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 20-02-04 23:44

Det er de Christian Hansen der kan komme på tale CA: enten er de for unge eller for gamle eller de rejser på det forkerte tidspunkt.
Senta
Navn: Hansen, Christian Stilling: Restauratør Alder: 32 Bestemmelsessted: New York Kontrakt nr.: 69300 Forevisningsdato: 3/26/1884 Sidste oph.sogn: København Sidste oph. amt: København Sidste oph.sted: Kbhvn. Bestemmelses land: USA Bestemmelses by: New York City Bestemmelses stat: New York State Skibsnavn: Indirekte IDkode: I8284H4606

Navn:    Hansen, Christian   Stilling:    Landmand
Alder:    47   Bestemmelsessted:    New York
Kontrakt nr.:    329600   Forevisningsdato:    9/10/1887
Fødested:    ?   Fødesogn:    ?
Sidste oph.sogn:    ?   Sidste oph. amt:    - Amerika
Sidste oph.sted:    Amerika   Bestemmelses land:    USA
Bestemmelses by:    New York City   Bestemmelses stat:    New York State
Skibsnavn:    Hekla
IDkode:    D8789H0216

Navn:    Hansen, Christian   Stilling:    Tjener
Alder:    30   Bestemmelsessted:    New York
Kontrakt nr.:    16500   Forevisningsdato:    2/15/1888
Fødested:    ?   Fødesogn:    ?
Sidste oph.sogn:    København   Sidste oph. amt:    København
Sidste oph.sted:    Kbhvn.   Bestemmelses land:    USA
Bestemmelses by:    New York City   Bestemmelses stat:    New York State
Skibsnavn:    Thingvalla
IDkode:    D8789H1016

Navn: Hansen, Christian Stilling: Sømand Alder: 33 Bestemmelsessted: New York Kontrakt nr.: 19800 Forevisningsdato: 3/3/1886 Sidste oph.sogn: København Sidste oph. amt: København Sidste oph.sted: Kbhvn. Bestemmelses land: USA Bestemmelses by: New York City Bestemmelses stat: New York State Skibsnavn: Geiser Bemærkninger: ANM: G. IDkode: D8587H0316
Hansen, Christian Stilling: Smed Alder: 30 Bestemmelsessted: Mankoto, Minn. Kontrakt nr.: 880100 Forevisningsdato: 10/15/1887 Sidste oph.sogn: Sorø Sidste oph. amt: Sorø Sidste oph.sted: Sorø Bestemmelses land: USA Bestemmelses by: Mankato Bestemmelses stat: Minnesota Skibsnavn: Indirekte IDkode: I8788H2216
Navn: Hansen, Christiane W. Stilling: Tyende (m/k land) Alder: 32 Bestemmelsessted: Stockton, Calf. Kontrakt nr.: 252700 Forevisningsdato: 6/11/1886 Sidste oph.sogn: Ferslev Sidste oph. amt: Frederiksborg Sidste oph.sted: Ferslev, Frborg. Bestemmelses land: USA Bestemmelses by: Stockton Bestemmelses stat: Californien Skibsnavn: Indirekte IDkode: I8687H0110
Hansen, Christian L. Stilling: Murer Alder: 32 Bestemmelsessted: Audubon, Iowa Kontrakt nr.: 307100 Forevisningsdato: 4/15/1888 Sidste oph.sogn: ? Sidste oph. amt: - Amerika Sidste oph.sted: Amerika Bestemmelses land: USA Bestemmelses by: Audubon Bestemmelses stat: Iowa Skibsnavn: Indirekte IDkode: I8889H0707
Navn: Hansen, Christian Stilling: Arbejder Alder: 19 Bestemmelsessted: Albert Lea, Minn. Kontrakt nr.: 683600 Forevisningsdato: 6/15/1887 Sidste oph.sogn: Århus Sidste oph. amt: Århus Sidste oph.sted: Aarhus Bestemmelses land: USA Bestemmelses by: Albert Lea Bestemmelses stat: Minnesota Skibsnavn: Indirekte IDkode: I8788H1106

Kommentar
Fra : senta

Dato : 20-02-04 23:56

jeg troede "Vanie" først ville sende mail på mandag??????????????
Senta

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-02-04 07:51

Han må være gået tilbage til st arbejde,
så han er jo ivrig nok, men hans informationer??????????

Emigrerer Christian i 1886- 87- 88 er han jo 35-37 år,

Det andet spor vi har: både Christian og Hans Peter er født 3. April,
(det er jo noget man vl kunne huske, så det er sikkert rigtigt)

Eneste der opfylder dette er jo din 3c, det må næsten være ham??

Og så en by der ikke findes???
Svend

Kommentar
Fra : senta

Dato : 21-02-04 08:06

"Eneste der opfylder dette er jo din 3c, det må næsten være ham??"
Sikkert, men det løser ikke problemet med den udvandrende CHR. Hansen der ikke findes i udvandre arkivet, kun Ellen Kirstine og det er sikkert den rigtige ?????
problemet er børnene ???
de er vel aldrig udvandret fra Tyskland ???
Senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 21-02-04 08:33

Disse data er de tættest du kommer på den 3 april i 1851
Christen HANSEN Birth: 07 Apr 1851 Place: <Teestrup, Soro, Denmark> Christening: 04 May 1851 Place: Teestrup, Soro, Denmark Father: Hans JENSEN Mother: Maren Sofie MICHALSDR

Christen HANSEN Birth: 16 Mar 1851 Place: <Naestelso, Praesto, Denmark> Christening: 30 Mar 1851 Place: Naestelso, Praesto, Parents: Father: Hans JORGENSEN Mother: Kirsten CHRISTENSDR

Ca. det nærmeste i 1850
< Christen Jorgen hansen Birth: 05 Apr 1850 Christening: 16 Jun 1850 Father: Hans CHRISTENSEN Mother: Maren FRANDSEN Place: <Kindertofte, Soro, Denmark>

Christian HANSEN Birth: 14 Apr 1850 Father: Hans PEDERSEN Mother: Maren Stine PEDERSEN Christening: 05 May 1850 Place: <Branderslev, Maribo, Denmark>
Senta

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-02-04 08:38

Usandsynligt at de udvandrede fra Tyskland, når de boede på Sjælland,
(efter den første kan jeg evt. spørge en tysker jeg kender)
Hvordan søger man i tyske udvandrer data baser?

Og 4c >Sikkert, kun sikker hvis Orselvester kan blive til et Haarslev lignende navn??
Svend

Kommentar
Fra : senta

Dato : 21-02-04 08:42

Det koster penge hvis du vil ha' oplysninger derfra
senta

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-02-04 09:27

Det er dyrt nok i netomkostninger,
(onkel Sigurd vil sikkert betale, men det er jo kun en hobby).

Ingen af de omtrent fødte 3. April kan bruges. Det skal være den dato,
(hvis man kan stole på oplysningerne)?

Altså hidtil kun 4c, måske skulle jeg efterlyse Haarslevvester under lokal historie?
Og skal jeg starte en ny Hansen denne gang??
(med nevøens nye oplysninger, forhåbentligt den sidste, jeg har rigeligt med points).
Svend, der nu må lave noget andet.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 21-02-04 09:47

"Det er dyrt nok i netomkostninger,"
Kan du ikke bare søge frit uden ekstra omkostninger på nette??

"Ingen af de omtrent fødte 3. April kan bruges. Det skal være den dato,
(hvis man kan stole på oplysningerne)?"
jeg tror ikke du kan stole på oplysningerne, jeg vil gerne se de gamle dokumenter hvorfra data er taget.

Er det nu nødvendig med en ny Hansen,?
Haarslevvester findes ikke på nettet??
og er du 100% sikker på de kommer fra Sjælland??
jeg lukker ned om ca.1 time.

Senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 21-02-04 09:55

Fra Google med og om Orslev, Orslevvester, der er et par andre muligheder angående Orslev, såfremt de nu , i USA husker forkert og familien Hansen ikke er fra Sjælland alligevel.

Places in Denmark starting with Or
... Orslev, Fyns Amt, 55N, 9W, 34, 114. Orslev, Sonderjyllands Amt, 55N, 9W, 34,
114. Orslev, Storstroms Amt, 55N, 11W, 41, 137. Orslev, Vestsjaellands Amt,
55N, 11W, 0, 3. ...
www.calle.com/world/DA/a/Or.html - 11k - Cached - Lignende sider

Orslev Fyns Amt 55N 9W 34 114
Orslev Sonderjyllands Amt 55N 9W 34 114
Orslev Storstroms Amt 55N 11W 41 137
Orslev Vestsjaellands Amt 55N 11W 0 3
Orslev Vestsjaellands Amt 55N 11W 49 164
Orslev Vestsjaellands Amt 55N 11W 29 98
Orslev Kohave Storstroms Amt 55N 11W 59 196
Orslev Lillevang Storstroms Amt 55N 11W 34 114
Orslev under Skoven Vestsjaellands Amt 55N 11W 49 164
Orslevvester Vestsjaellands Amt 55N 11W 35 118

Kommentar
Fra : senta

Dato : 21-02-04 10:32

Kan evt . være August % mor
August Peter Hansen
Male

Event(s):
Birth: 12 AUG 1887 Alume, Graested, Frederiksborg, Denmark

Christening:
Death:
Burial:

Parents:
Father: Christian Hansen Family

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-02-04 12:02

Jeg har Stofanet, så heldigvis uden telefon regninger,
(minimum 50 kr, max 300 kr pr mdr, så først derover er det gratis).

Jeg bruger ca 150 kr om måneden, så efter ca 10 dage koster hvert MB 1 kr,
Er vore spørgsmål lange, koster det at par kr. bare at åbne dem,
derfor ønsket om korte spørgsmål.

Den sidste: Bare det var Edvard
(August: b; may 11,1885 near Copenhagen 3. Edward b: aug.10,1887 in Denmark)

Og jeg tror stadig vi er på Sjælland, evt. Sydhavsøerne? I hvert fald ikke Jylland.
Svend

Kommentar
Fra : senta

Dato : 21-02-04 17:36

Skal jeg lukke ? eller skal jag lade det stå lidt endnu, der er mange oplysninger deri og + spiser jo ikke brød .
Senta

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-02-04 18:09

Lad den stå lidt endnu så andre ikke skal "betale",
Svend

Kommentar
Fra : senta

Dato : 21-02-04 18:31

Jeg tror det er den rigtige August
"Den sidste: Bare det var Edvard (August: b; may 11,1885 near Copenhagen 3. Edward b: aug.10,1887 in Denmark)"

Kommentar
Fra : senta

Dato : 21-02-04 18:47

Det kan være "Vanie" kan finde oplysninger om denne Edward HANSEN ??
Senta
Edward HANSEN Birth Date: 10 Apr 1887 Death Date: Apr 1972
Social Security Number: 478-24-6989
State or Territory Where Number Was Issued: Iowa
Death Residence Localities ZIP Code: 50703 Localities: Waterloo, Black Hawk, Iowa

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-02-04 18:50

>Birth: 12 AUG 1887 Alume, Graested, Frederiksborg, Denmark

Han er jo 2 år yngre end den rigtige August og på alder med lillebror Edvard,
og du må gerne fortsætte i den nye,
lidt billigere for mig, endnu..,
Svend

Kommentar
Fra : senta

Dato : 21-02-04 19:14

3. Edward b: aug.10,1887 in Denmark)"
Edward HANSEN Birth Date: 10 Apr 1887 Death Date: Apr 1972 Dettte er sikkert Edvard det kan Vanie"finde ud af i USA. om det er den rigtig

Det med datoen fra FS. tages med et gran salt derfor 99% detter er August: Birth: 12 AUG 1887 Alume, Graested, Frederiksborg, Denmark
2. August b; may 11,1885 near Copenhagen
jeg har ikke flere oplysninger at give af , derfor blander jeg mig ikke i dit nye ???
Senta

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-02-04 20:13

Jeg svarede 3 minutter før dine Edward oplysninger,
og troede du mente August, derfor to år for ung.

Og dermed har du jo netop de nye oplysninger vi savner for at komme videre,
Svend

Kommentar
Fra : senta

Dato : 23-02-04 21:01

jeg lukker dette ?
er det ok.
Senta

Godkendelse af svar
Fra : senta

Dato : 23-02-04 21:07

Tak for svaret svendgiversen.