/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Plattyer????
Fra : mordorte
Vist : 395 gange
20 point
Dato : 17-02-04 19:07

Jeg er ny startet m akvarier, har plattyer og black molly og en sugemalle.

Når nu plattyer får unger hvordan kan jeg bedst hjælpe dem så de overlever og ikke blir spist... Har ligeledes fået snegle Hjælp hvordan kommer jeg af m dem ???

KnuS Dorte

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 17-02-04 22:37

Køb en fødekasse i en akvarieforretning.
Sneglene kan du komme af med en sneglegift, der ikke skader fisk og planter.

mvh
Frank

Kommentar
Fra : sinius

Dato : 17-02-04 23:06

hejsa "mordorte". jeg har læst mange steder på disse sider at folk anbefaler fødekasser osv. når nogen spørger hvordan de skal passe på deres yngel. her er min mening. ER DU ALM. HOBBYAKVARIST...og begynder du at bruge fødekasser til dine fødende fisk, ender du bare med at skulle aflive halvdelen ( du får måske MEGET yngel) fordi andre akvarister ikke gidder købe dine f3-f4 fisk når de kan få en kvalitetsstamme hos deres dyrehandler. hvis du bare skal have lidt nyt blod i tanken er det rigeligt at sørge for gode gemmesteder til din yngel, såsom halve kokosnødder med små huller i, eller fintbladede flydeplanter. gør du det, skal du nok holde liv i nok små kræ, til at du kan vælge de bedste ud ( de der har overlevet sålangt er også de stærkeste og hurtigste i flokken af yngel) Hvad dine snegle angår, så syntes jeg IKKE du skal begynde at bruge kemi. selvom jeg ikke har hørt noget dårligt om sneglegift, mener jeg at det rigtigste (hedder det det??) ville være at købe et par pragtsmerlinger, de er dekorative, og får hurtigt guffet alle dine snegle i sig. du skal dog være forberedt på at sige farvel til dem på et tidspunkt. da de kan blive op til 30 cm. lange. men selvom du køber dem som små er deres appetit ikke mindre. håber du kunne bruge min roman til noget. m.v.h. sinius

Kommentar
Fra : Nuggetrold

Dato : 09-04-05 22:36

Hej du skal købe javamos så dine unger har mulighed for at gemme sig fra andre større fisk, og som sinus skriver er pragt smerlinger gode snegle spisere, der er kun et minus er det spidssnegle eller rundsnegle ? Pragtbotia til rundsnegle og mussebotia til spidssnegle, det skulle kunne gøre det, således at de bliver holdt i ave.