/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
CD-brænder
Fra : reve
Vist : 388 gange
50 point
Dato : 17-02-04 13:49

Efter fornylig at have købt et dejligt digitalkamera, er jeg nu så langt, jeg er klar til at anskaffe en brænder.
Jeg er en ren novice på dette område og synes, det er en jungle, jeg intet aner om. Jeg har kigget på "edbpriser " m.m. - Men savner nogle gode, let fattelige forklaringer på, hvad, hvor og hvordan m.h.t. tilslutning og meget andet.
Mit behov er ganske enkelt til alm. hjemmebrug, således at jeg kan bære mine CD-er til fotohandleren for fremkaldelse af billeder osv.
M.v.h. Reve

Kommentar
Fra : sidal26

Dato : 17-02-04 14:14

Jeg har ingen dårlige erfaringer med køb af billige brændere. (har købt 5 i alt) De er alle lige nemme at installere, og forklaringen herpå findes i kassen når du køber.

Jeg vil derfor anbefale at gå efter prisen (billig)

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-02-04 14:18

Samme erfaring her.
Kører lige nu med en Aopen til under 500 kr.
Og et Medion dvd drev med brænder.
Begge fungerer udmærket.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 17-02-04 14:38

Ja det siger jeg også mvh sune

Kommentar
Fra : sidal26

Dato : 17-02-04 14:41

Ud fra priserne på EDB-priser ville jeg vælge AOpen CRW 5232 hos BJ Trading eller Asus ASUS CRW 5224A hos Midt-data

Kommentar
Fra : fox_mulder

Dato : 17-02-04 16:09

et cd drev tilsluttes på samme måde som en harddisk og på samme type kabel, dog helst som master og ikke på samme kabel som boot drevet (c:) efter at have sadt drev kabel i tilsluttes strøm stikket, og der installeres brænder software, Nero kan anbefales ver. 5.5 eller højere.
gør som de andre siger køb et billigt drev, men hvorfor ikke bare springe ud i det og køb et dvd drev nu ? de koster under en 1000 og brænder også cd skiver.
Der er jo også den mulighed at uploade billeder til foto handleren på nettet og så hente dem når de er fremkaldt xpelvis hos dansksupermarket (føtex) kvaliteten er god prisen ok og så skal du kun derhend 1 gang nemlig når billederne kommer hjem og det får du en mail om..... næmt smart og bekvæmt..
mvh fox

Kommentar
Fra : alka

Dato : 17-02-04 17:48

reve - den brænder du køber - sikre dig lige, at du får NERO software med. alka