/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Invitation
Fra : 210335
Vist : 403 gange
100 point
Dato : 17-02-04 12:50

Hej, jeg sidder med det problem at jeg skal invitere nogle politikere og andre kendte/mindre kendte personligheder til et arrangement i det by jeg bor i. Det er vores forening der arrangere den. Men jeg har aldrig skrevet sådan en invitation før! Er der nogen der gider at skrive et udkast og evt nogle ting jeg skal være opmærksom på. Hvad starter man egentlig med at skrive?

Kommentar
Fra : scandinavia

Dato : 17-02-04 13:21

så vidt jeg kan se skal din invitaiton også være en slags "opfordring/reklame"?

I så fald kan det være en god idé at gå ud fra AIDA-modellen (markedskommunikation)

A = Attention
I = Interest
D = Desire
A= Action

Lad mig illustrere
A : En eller anden overskrift der vækker opmærksomhed
I: Kort indledning der fanger modtageren
D: Længere tekststykke hvor du med beskrivelse af arrangementet giver læseren lyst til at deltage
A: Her opfordrer du/forklarer hvordan læseren melder sig til/kommer til arrangementet etc.

Håber det hjalp

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 17-02-04 14:32

Det ville jo være nemmere at skrive et udkast hvis man vidste hvad det drejede sig om

Kommentar
Fra : 210335

Dato : 17-02-04 16:13

det er et musical/teaterstykke. Jeg skal bare bruge hjælp til hvordan jeg sarter og afslutter!

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 17-02-04 16:15

Jeg tror du er lidt på egen hånd.

Der er skam masser af mennesker der gerne vil hjælpe, men du må komme med lidt flere oplysninger.

Hvad er det for en forening?
Hvad skulle de inviterede få ud af at dukke op?
Er der noget specielt ved DIN by?
Er der noget specielt ved arrangementet?
Hvilke personer vil du gerne have ti lat komme?

Faren ved at skrive et "standardbrev" udfra for få oplysninger er jo at det aldrig bliver taget alvorligt

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 17-02-04 16:17

Men du kan da godt få start og slut her

Kære X

Med venlig hilsen
Y

Kommentar
Fra : scandinavia

Dato : 18-02-04 09:45

Det er jo svært at skrive start og slut når man ikke kender:

1. arrangementet
2. målet med arrangementet
3. målgruppen
etc

Kommentar
Fra : 210335

Dato : 18-02-04 12:20

jeg mente ikke I skulle skrive invitationen for mig! Men de der småting som sagtens kan skrive uden at vide hvad det hele drejer sig om. Jeg skal nok selv skrive hvad formålet er med arrangemntet og målgruppen osv. Jeg tænker bare på hvad skriver man efter kære x. ????? Med hvilke konkrete ord skal jeg starte? Det er somsagt et musical. Jeg har bare bruge for et eksempel.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 18-02-04 12:29

Med fare for at du ikke opfatter det som hjælp:

Et eksempel er dødsdømt fra starten, den slags mennesker som je gtror du vil henvende dig til drukner i invitationer og standardskrivelser, og der bliver sorteret hårdt, derfor er det vigtigt at brevet adskiller sig fra de andre de modtager, og der er altså nogle ting der skal tages med i overvejelserne.

De spørgsmål der står længere oppe er nogle ting du skal overveje, og få til at fremgå af brevet, der skal være noget der "lokker" noget der gør at dit brev adskiller sig fra alle de andre, derfor kan hverken jeg eller nogen andre give dig de konkrete startord uden at kende lidt mere til hvad det drejer sig om.

Kommentar
Fra : 210335

Dato : 18-02-04 12:34

jeg er helt med på at det skal være noget helt utraditionelt. MEN det må heller ikke se for dumt ud! Hvis bare tager udgangspunkt i et eksmpel kan jeg bare bruge noget af det. Men tak for dit tip.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 18-02-04 12:37

Der kan ikke skrives et eksempel uden at eksemplet bliver en standard skrivelse.

Jeg melder mig ud af tråden nu, held og lykke

Kommentar
Fra : scandinavia

Dato : 18-02-04 13:42

Jeg er helt enig med better_p...

held og lykke

Kommentar
Fra : krakgt

Dato : 31-03-04 20:01

hej 210335
Det meget nemt - du tager knoglen, ringer til sekretariatet og beder sekretæren råde dig mht. hvilke politikkere som kan den pågældende dag
Når du har fået oplyst hvilken (e) politikker som har tid skriver du en mail / brev til sekretæren med de relevante oplysninger og beder om en bekræftelse på deltagelsen, evt. hvormange billetter du skal lægge fra
held & lykke
krakgt

Kommentar
Fra : Obur

Dato : 17-04-04 08:37

Du ringer til dem personligt - de er jo ikke farlige - men alm. mennesker.
Du får svaret med det samme.
mvh
Obur