/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
Hjælp til DUCalendar
Fra : Better_Performance
Vist : 511 gange
415 point
Dato : 16-02-04 15:48

Jeg har fået den uploadet, men bliver ved med at løbe ind i fejl.

Jeg vil donere alt hvad jeg kan rage til mig af point til den der vil hjælpe mig med at få det til at virke.

Indtil videre ligger det på:
www.stauersbol-gruppen.dk/ducalendar12/admin

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 16-02-04 16:11

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005' betyder, at der ikke er tilladelse til at skrive i databasen, i den mappe som den ligger i nu. Check med din udbyder, hvor du skal lægge databaser, pg ret så stien i den config fil der peger på databasen.

Mvh

sMorch

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 16-02-04 22:04

Det hjalp... På noget af det

Hvem f....n har sagt at ASP er noget der bare virker??

Jeg har nu fået lagt databasen rigtigt men der er godt nok mange steder der skal rettes og justeres.

Jeg er lidt flad for point for tiden, er der en der vil hjælpe mig med at få det ti lat virke alligevel??

Det er blevet lidt en prestige opgave for mig at få det løst, og det er desværre ikke engang en opgave jeg får penge for, ellers ville jeg skam gerne dele, men lige nu har je gbrug for en barmhjertig sjæl der synes det er sjovt at rode med ASP

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 17-02-04 00:43

/ducalendar12/inc_search_form.asp er der også noget galt med stien til databasen..... Og du har ændret admin password - så kan jeg ikke komme ind og se hvd der går galt.....¨¨¨sMorch

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 17-02-04 00:45

Øhh, på min er password: password

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 17-02-04 07:20

Når jeg vil indsætte en ny post kommer følgende fejl:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Operation must use an updateable query.

/DUCalendar12/admin/inc_submit.asp, line 143

som betyder, at der stadig ikke må skrives til databasen. Du skal finde ud af hvor din database skal ligge.

Så vidt jeg kan se ligger stauersbol-gruppen.dk hos ZITECH NET og deres support skriver følgende:

"Database

Før der kan rettes og skrives i databasen, skal der være oprettet
skrive rettigheder til den mappe hvor i, Databasen ligger placeret.
Hvis der ikke allerede er en mappe, som hedder 'db' under dit domæne,
kontakt da Zitech NET på tlf. 48130250, eller send os en mail på
netsupport@zitechnet.dk og fortæl os hvilken mappe du har lagt din database i.

Som standard opretter vi en mappe, ved navn DB,
her vil der automatisk være oprettet skrive rettigheder,
så man kan ligge sin database herunder.

Ønsker man at databasen ikke skal kunne downloades,
kan dette også lade sig gøre. Kontakt da Zitech NET,
da dette kræver specielle rettigheder for databasen."

sMorch

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 17-02-04 07:24

Det er helt korrekt, og det gjorde jeg i går efter dit første indlæg, databasen er således anbragt i en mappe oprettet af Zitechnet.

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 17-02-04 07:33

Men man kan stadig ikke skrive til databasen : Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 17-02-04 07:35

Det er sandt, men hvad der er årsag til det, det er vel mysteriet

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 17-02-04 08:42

http://www.morch.dk/s2all/ducal/

Her har jeg lige lagt det ud uden at ændre spor. M.a.o. er der noget galt med skrivetilladelserne på dit site - jeg ville kontakte Zitech igen.

Mvh

sMorch

Accepteret svar
Fra : smorch

Modtaget 415 point
Dato : 17-02-04 08:58

Prøv evt. at kontakte mig pr. email : http://www.morch.dk/indexlm.htm tryk på contact

Godkendelse af svar
Fra : Better_Performance

Dato : 24-02-04 00:28

Tak for svaret smorch.

Du er fandeme guld værd

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 24-02-04 00:47

Selv tak - det skal lige tilføjes hér til almen oplysning, at fejlen lå hos Better_Performance's udbyder (og ikke hos Better_Performance's eller DUCalendar), hvor det ser ud til, at den version af ASP der kører dér, er fra 1997, og åbenbart ikke accepterer relative stier i server.mappath()

http://www.zitechnet.dk/index.asp?lmid=sp&coid=spmp

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 27-03-04 10:19

Rettelse:

Den seneste bemærkning, viser sig at være forkert, da serveren er en 2003 ting - man har bare ikke slået muligheden for at acceptere relative stier til hos udbyderen.

Morch