/ Forside/ Interesser / Videnskab / Kemi / Spørgsmål
10  thulin 470
Forsølvning
Fra : qpool
Vist : 3004 gange
100 point
Dato : 15-02-04 23:15

Er det muligt kun at forsølve ca 20% af et kobber emner ? (Masse-produktion).

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-02-04 23:47

Normalt måles forsølvning i micrometer : http://www.dmtaps.dk/Overfladebelaegning/forsolvning.htm

Er det mon ikke det du mener?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 15-02-04 23:49

Jeg har forstået om man kan forsølve en kobberting på 20% af sølvet og ikke på resten er det korrekt ?? Mvh Sune

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-02-04 23:51
Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 15-02-04 23:51

Altså Kobber der bliver forsølvet på 20 % af emnet det er sent

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 16-02-04 02:02

Jeg formoder, det er galvanisk forsølvning. Så er det pærelet. Du sørger bare for at lakere eller smøre voks eller paraffin på det, du ikke vil ha sølv på.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 16-02-04 02:02

tape kan osse gøre det.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-02-04 07:03

Molo... du mener vel micro milimeter (my) - ellers bliver det en dyr omgang

pbp_et har helt ret i at hvis du IKKE ønsker hele overfladen forsølvet, så skal den ønskede ikke forsølvede" overflade lakeres. Modsat print plader, som man beskytter, der hvor man vil bibeholde kobber overfladen.

Dette link er vist hen a'la det samme som Molo's... http://www.dmtaps.dk/AcrobatReader&Word/forsolvningAR.pdf
Molo's links dækker fint dit spørgsmål - husk det!

Hygge...
Søren

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 100 point
Dato : 16-02-04 07:23
Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 16-02-04 09:30

Gad vide om qpool gider at svarer engang ???

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-02-04 12:17

CLAN -> Tak for du korregerede min forkerte brug af måleenheder

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : misfire

Dato : 17-02-04 19:21

Det er alt sammen meget godt, men hvem gider at vente på, at et kobber emne bliver forsølvet! Overfladebehandlinger tager tid, især hvis du ikke har rigtige udstyr til at overfladebehandle

Kommentar
Fra : qpool

Dato : 18-02-04 18:21

Hej alle sammen. undskyld at jeg først vender tilbage nu, og tak for de mange svar.
Jeg har købt ca 5000 stk kobber emner. se linket her http://www.st-grej.dk
Pool blink som jeg gerne vil have belagt med sølv på den ene side ( den med mønster på )
Mit start spørgsmål var lidt dumt formuleret.
Kan det lade sig gøre , og måske en ca pris derpå 1000 blink pr gang.

Kommentar
Fra : Weareallangels

Dato : 23-02-04 12:38

micro millimeter??? mener du ikke bare micrometer :p

Godkendelse af svar
Fra : qpool

Dato : 28-05-04 23:28

Tak for svaret CLAN.