/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
bankboks???
Fra : sofla
Vist : 1439 gange
150 point
Dato : 15-02-04 19:15

Hejsa !
Er der nogen der kan svare mig på om, at hvis jeg for min gamle far skal i hans bankboks for ham, om det så er nok han giver mig nøglen - eller om der skal skrives en fuldmagt. !

Hilsen
Sofla

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 15-02-04 19:22

Det er jo altid en god ide med en fuldmagt. Så er man på den sikre side

Mvh,
Mordex.

Accepteret svar
Fra : Tooncompany

Modtaget 160 point
Dato : 15-02-04 19:37

Der er ingen tvivl. Du skal have en en fuldmagt for at få adgang til en andens bankboks.

Vi har selv prøvet det

/TC

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 15-02-04 20:58

Jeg kan kun tilslutte mig de 2 andre svarere, jeg har også selv prøvet at hente for min mor da hun levede, og banken krævede den gang en fuldmagt selv om jeg havde fået en ekstra nøgle.

Men det kan da være du når at blive så kendt at du ikke behøver at vise den, men juridisk skal du have den.

Mvh
ellebye

Godkendelse af svar
Fra : sofla

Dato : 16-02-04 10:20

Tak for svaret Tooncompany.
hilsen
sofla