/ Forside/ Karriere / Udlandet / Import/Eksport / Spørgsmål
10  PARKENSS 410
Import USA
Fra : st.pol
Vist : 1207 gange
50 point
Dato : 15-02-04 17:45

Hvad er værd at vide når man importere elektroniske varer fra USA? Jeg tænker på afgift, moms, skat, og hvem man skal informere om import, bortset fra told og skat?

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 15-02-04 17:47

Jeg tror de finder ud af det selv. Så dumper der nok en regning ind ad døren med den danske moms og afgift.
Nu er USA jo ikke medlem af EU

Mvh,
Mordex.

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 60 point
Dato : 15-02-04 17:49

Her kan du læse om import af varer.
http://www.erhverv.toldskat.dk/obj.asp?o_id=161192

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-02-04 18:22

Ja spørgsmålet var oppe at vende for et stykke tid siden. Resultat: Don´t do it med mindre det er varer du ikke kan få på andre måder. Du får med sikkerhed en regning oveni.
I disse terrortider er elektronik nok ikke det bedste at få fra USA.
Hvis det er til videresalg er det naturligvis noget andet.

Kommentar
Fra : MKirsbo

Dato : 26-02-04 11:16

Det er nu ikke helt korret, har med held importeret 3 kameraer og et ur fra Usa uden skat/moms.

F*ck Skattefar =)

Kommentar
Fra : lilleli

Dato : 26-02-04 12:46

blot nysgerrig - hvordan det???? du må jo i så fald have fået den du handlede med i usa til at påføre at det var gaver eller?????
Karen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-02-04 12:51

Du har bare været heldig "MKirsbo"

Kommentar
Fra : st.pol

Dato : 26-02-04 13:15

Behøver i at diskutere indbyrdes???

Godkendelse af svar
Fra : st.pol

Dato : 26-02-04 13:16

Tak for svaret Teil.