/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Skilsmisser / Spørgsmål
10  pifo 320
BØRNEPENGE !!!!!!!
Fra : keno
Vist : 716 gange
100 point
Dato : 15-02-04 17:19

Hej.
Jeg har hørt at jeg kan søge om et bidrag til min drengs komfirmation,som er næste år (05). Det som jeg ville høre er: HVORNÅR skal jeg søge ??? er der en frist, jeg skal overholde. Jeg ville også gerne vide hvormeget det er i kroner, hvis nogen ved det ???
På forhånd tak. Hilsen KENO.
PS: Forsat en rigtig god dag herfra !!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-02-04 17:23

Det er rigtigt at du kan søge konfirmationsbidrag. du kan læse om det her
http://www.civildir.dk/regler/boernebidrag.htm
Ansøgning 3 mdr. før.

mvh ans

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-02-04 17:26

Det står under "særlige bidrag"

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-02-04 17:28

På danmark.dk findes en del at læse om sociale ydelser.
Din økonomiske status har jo betydning for muligheden til hjælp.
Prøv at læse siderne her.
http://www.danmark.dk/tema.asp?page=tema&objno=1679376

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-02-04 17:32

ans
civildir.dk var ukendt for mig.
Den gemmer jeg, tak.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-02-04 17:32

Jeg tog det for givet at keno modtog bidragshjælp, og så er det den bidragspligtige, der skal betale.

mvh ans

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-02-04 17:40

Jeg mente børnebidrag.
Ok Teil, det er en meget god side.

Kommentar
Fra : keno

Dato : 16-02-04 09:18

TIL ANS: Jeg modtager børnebidrag hver mdr ( 998 kr) men nu skal min dreng snart have komfirmation, og så var det at jeg har hørt at man kunne søge hjælp til festen.
Hilsen KENO.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-02-04 12:34

Til keno

Så ser det ud til at du kan få kr. 884,- x 3 = kr. 2.652,- taksterne i 2004. Til æste år er der en lille stigning.

Hvis du bor udenfor København, er det Statsamtet, du skal søge. Du kan læse om det i det link, som jeg tidligere skrev.

mvh ans

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-02-04 12:35

æste = næste

Kommentar
Fra : keno

Dato : 17-02-04 11:08

TIL ANS. Hej igen, jeg ville høre om jeg stadig kan få dette tilskud også når faren skal betale til de 2 andre børn jeg har med samme far.Jeg har en på 6 år og en på 10 år og ham på 13 år.Jeg får hver mdr næsten 3000 kroner af deres far.Så var det at jeg ville høre om stadig disse takster gælder. Hilsen KENO.

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 100 point
Dato : 17-02-04 11:37

Til keno.
Du er berettiget til konfirmationsbidrag uanset hvor mange børn din eks. mand betaler til.
Hvis din eks. mands indtægt er højere, end da du søgte bidrag, kan du søge om forhøjelse af bidraget.
Bor du alene med dine børn kan du også søge kommunen om børnetilskud.
I det link, som jeg henviste til fremgår også indtægtsberegninger. Der bliver også taget hensyn til din indtægt, men konfirmationsbidraget er du berettiget til.
På nuværende tidspunkt får du det laveste bidragsbeløb. Taksterne bliver ændret hver den 1. januar.

mvh ans

Godkendelse af svar
Fra : keno

Dato : 19-02-04 11:43

Tak for svaret ans.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-02-04 12:00

Husk at du skal søge 3 mdr. før konfirmationen, så du kan få dine penge til tiden.

Held og lykke.

mvh ans