/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
Spørgesmål om opholdstilladelse!
Fra : Patriar
Vist : 938 gange
70 point
Dato : 15-02-04 15:26

Jeg sidder her med en vens Ægtefælleerklering om dansk indfødsret og skal til at udfylde den.

Hans kone er Tysker og søger dansk indfødsret.

Der er et spørgesmål vi kke forstår:

Under ægtefælleerklering står der:

Ansøger om dansk indfødsret ved naturalisation, erklærer undertegnede ægtefælle, der har dansk indfødret, at jeg

(Så står der jeg skal sætte kryds i 2 spøgesmål jeg ikke er sikker på).

(Er det ansøgeren eller ægtefællen der skal sætte kryds i nedenstående 2 spørgesmål???)

1. Aldrig har erhvervet eller søgt fremmed statsborgerret. (sæt kryds)

2. har erhvervet dansk indfødret ved naturalisation eller ved erklæring, og at jeg ikke søger eller har søgt fremmed statsborgerret. (sæt kryds).

Accepteret svar
Fra : Mordex

Modtaget 80 point
Dato : 15-02-04 15:27

Det er den danske mand der skal svare på det.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 15-02-04 15:39

Som jeg forstår det er det da den der er udlænding der skal svarer på de spørgsmål Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 15-02-04 15:39

Som jeg forstår det er det da den der er udlænding der skal svarer på de spørgsmål Mvh Sune

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 15-02-04 15:42

Men prøv at kigge på det her: erklærer undertegnede ægtefælle, der har dansk indfødret

Især det: der har dansk indfødsret

Er det så ikke den ægtefælle der har den danske indfødsret??? Det er jeg næste 100% sikker på.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-02-04 15:51

Det er danskeren der skal erklære at han/hun er dansk og ikke samtidig søger andet statsborgerskab

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 15-02-04 15:53

Nemlig.

Godkendelse af svar
Fra : Patriar

Dato : 15-02-04 15:59

Tak for svaret Mordex. ja det var jeg også 99 procent sikker på, men ville bare blive 100 procent sikker