/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
win 98 - adgangs problemer !!!
Fra : elkjaerlorenzen
Vist : 312 gange
250 point
Dato : 15-02-04 11:28

Hejsa
Jeg har en maskine med win. 98 som ellers kører fint MEN jeg har ikke adgang til funktionerne i feks. kontrolpanel, når jeg vil åbne tilføj/fjern, så kommer
der en dialogboks op med beskeden " Der blev nægtet adgang til den angivne enhed, sti eller fil"
HVAD GØR JEG VED DETTE ?????????

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-02-04 11:36

Du skal nok være administrator for at kunne gøre det.
Emesen.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 260 point
Dato : 15-02-04 12:06

Nu er der ikke nogen administrator i Win 98, men havde det været Xp, så havde jeg også skrevet det.
Nej du har fået virus/spyware, så vidt jeg kan se:
http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=488
Ellers prøv at sætte din Win98 CD i drevet, klik på Start=>Kør skriv SFC og klik OK.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Tooncompany

Dato : 15-02-04 12:46

Du kan også prøve at køre programmet regclean for at rydde op i din registry.
Det kan også tyder på at nogle af dine filer er blevet flyttet fra standard placeringen.

/TC

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-02-04 13:29

I start>luk comp (har du mulighed for lige ovenover "log af ....")
Hvis så tryk der og du kommer til en mulighed for at logge på igen.
Bruger = administrator
pasword = noget du finder på (hvis den ikke før har været logget på som administrator)
Emesen.
Men det er selvfølgelig altid en god idé at teste for virus/spyware

Kommentar
Fra : elkjaerlorenzen

Dato : 15-02-04 13:49

jeg har kørt ad-aware men dette løste ikke problemet men vil lige prøve det med win 98 cd så vender jeg tilbage

Godkendelse af svar
Fra : elkjaerlorenzen

Dato : 15-02-04 21:29

Tak for svaret pallebhansen. den var lige i øjet

Kommentar
Fra : elkjaerlorenzen

Dato : 15-02-04 21:29

Og for ikke at forglemme tak for alle indlæg