/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
Upload af hjemmeside
Fra : LottaJ
Vist : 443 gange
100 point
Dato : 15-02-04 11:24

Hej...

Jeg har gennem længere tid brugt frontpage til at bygge og uploade mine hjemmesider.
Men den sidste uges tid har jeg fået følgende meddelse, hver eneste gang jeg forsøger at uploade det nye:
"425 Can't build data connection: Operation already in progress"
Har forsøgt med flere forskellige hjemmesider (og udbydere, hver gang kommer denne besked)

kender nogen af jer til hvad der kan være galt?
Mvh. Lotta

Kommentar
Fra : technet

Dato : 15-02-04 11:33

du kan bruge dette program wsftp istedet for frontpage

se her hvordan
http://danhost.dk/faq/WsFTP.htm

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 15-02-04 12:10

er du sikker på, at du prøver at skabe forbindelse til den korrekte server ???
Check lige opstæningen igen (kontakt evt. din udbyder)

Kommentar
Fra : Tooncompany

Dato : 15-02-04 12:44

Jeg ville prøver at uploade med et FTP program for at se om du kan komme i kontakt med serveren.

Giver det også problemer at der ganske give et spørgsmål omkring adgangskontrol.

Virker det, er der tale om problemr i Frontpage -. muligvis understøtter din udbyder ikke Frontpage det kan giver nogle problemer, alternativt som catbey skriver check lige din opsætning.

/TC

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 100 point
Dato : 15-02-04 14:12

Hvis du er vant til at uploade med FrontPage kan du få problemer med din side hvis du begynder at indlæse med ftp da FrontPage sætter det op lidt specielt.
Hvis du derimod ikke har brugt FP til uoload før så er det sandsynligvis enten manglende FP ext, hos udbyderen selv om jeg ikk erigtigt kan genkende den fejlmeddelelse.
Er sider ne bygget rigtigt op som FP websteder for hvis de ikke er det skal du bruge FTP, som selvfølgelig vil virke fint bortset fra at visse funktioner i FP ikke kan anvedes fordi de kræver udgivelse.
Det er lidt svært på baggrund af de nuværende oplysninger.
Bjarne (FP bruger)

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-02-04 14:21
Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-02-04 14:26

Noget tyder på at fejlen ligger hos dig. Dit system sender åbenbart ikke oplysninger om webstedet.

Kommentar
Fra : LottaJ

Dato : 15-02-04 20:05

BJARNE D: Det er lige præcis den fejl mit program melder. Tror du jeg skal geninstallere? Det har jo virket fint tidligere...

ALLE I ANDRE: Og tak for linksene til FTP programmerne. Jeg har downloaded to forskellige programmer, dem vil jeg prøve bagefter, dog syntes jeg de ser en smule uoverskuelige ud...

Kommentar
Fra : LottaJ

Dato : 15-02-04 20:06

Forresten; kan det have noget at gøre med at jeg har skiftet fra modem til DSL-forbindelse?

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 15-02-04 20:10

Hvis du tidligere har uploaded med FP, incl. FP server udvidelser, skal du passe på med at bruge ftp. Jeg har været ude for at det kunne smadre webbet. Hvis det er uden serverudvidelserne skulle det ikke betyde noget.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-02-04 20:16

Nu kører jeg med FP 2002 og der kan man lave en reparationsinstallation hvilket bestemt ikke vil skade,
Jeg kan ikke lige se hvor opkaldsskiftet kan komme ind, men det er da en oplagt mulighed for en forklaring.
Hvis du prøver at overskrive oplysningerne til upload så kan det være, at du kan komme igennem.
Måske skal du endda forsøge at importere filerne til et nyt websted på din computer og så prøve at oprette en upload derfra.

Jeg vil da også gerne anbefale et FTP program som enda kan bruges til at redigere filerne mens de ligger på webserveren via en notepad. Det hedder Totalcommander og er et multifilhåndteringsprogram, som ogsa kan pakke og udpakke endda med flere metoder: http://www.totalcommander.dk/index1024.html
Bjarne

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-02-04 20:19

Catbody's advarsel er velbegrundet, men man kan godt rette lidt i koder, men decideret upload med FTP bliver ikke registrereti FP filerne og vil gøre det meget vanskeligt at fortsætter med mindre man starter forfra og så skal man jo passe på ikke at slette FP ext. filerne der ligger i webstedets mappe på serveren. Dem tager jeg selv back-up af så man ikke skal have fat i udbyderen hvis man skulle dumme sig.

Kommentar
Fra : LottaJ

Dato : 01-03-04 20:11

Hej alle sammen

Har nu fundet ud af hvad der var galt...

Jeg har EZ firewall, og ved en tilfældighed kom jeg til at slå den fra og så kunne jeg pludselig uploade mine sider igen!

Tak for alle de gode råd!
Lotta

Godkendelse af svar
Fra : LottaJ

Dato : 01-03-04 20:13

Tak for svaret BjarneD.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-03-04 20:20

Jamen så kunne du jo godt selv
Bjarne