/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
planter
Fra : x_mp
Vist : 529 gange
20 point
Dato : 14-02-04 14:43

Jeg har et stort problem og det er at vores katte kan ikke lade vores planter være.. Er der nogle måder man kan få dem til at lade planterne være???? Jeg har prøvet med kattegræs men de ødelægger bare det....

Kommentar
Fra : stormfeldt

Dato : 14-02-04 14:51

det er svært for vores stueplanter er åbenbart mere spændende, jeg kender det godt. Men der er også det problem at en del stueplanter er giftige for katten så det er også vigtigt.
Prøv med en vandsprøjte, hver gang de hopper op i nærheden af planterne, desværre er nogle katte også lige glade med det, men det er ellers et godt middel mod katte.

Hilsen Stormfeldt

Kommentar
Fra : Flemming17

Dato : 14-02-04 14:52

Katte er sære! Vores katte er kun interesserede i visne blade på stueplanterne.
Du har min sympati; men jeg aner ikke hvad der kan gøres.
Er jeres katte inde- eller udekatte?
Udekattene får jo dækket deres behov for planteføde udendørs.
Er det nogle specielle planter,de er interesserede i - eller er de altædende?

Accepteret svar
Fra : LA5

Modtaget 30 point
Dato : 14-02-04 15:06

Jeg har haft samme problem engang. Det var jorden i potteplanterne min kat ikke kunne stå for. Jeg lagde krøllet sølvpapir hen over jorden i en periode. Det ser måske ikke så godt ud, men det gør en plyndret potteplante heller ikke....
Den med vandsprøjten er også god. Det kræver bare at man er der når det sker....

Godkendelse af svar
Fra : x_mp

Dato : 14-02-04 15:20

Tak for svaret LA5.