/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
"Topbar" i Excel
Fra : Nikolaj_Pedersen
Vist : 360 gange
20 point
Dato : 13-02-04 20:31

Hej!

Jeg har engang set et regneark(xls) - hvor alle de ark der var i mappen havde en slags top bar, som var synlig hele tiden - også selv om man scroller ned af.
Hvis der er nogen der kan forklare mig hvordan jeg kan lave sådan noget vil jeg blive taknemmelig - da det vil kunne gøre min model mere brugervenlig.

Mvh
Nikolkaj

Kommentar
Fra : henrikdj

Dato : 13-02-04 20:54

Hej,
Jeg gætter på at det du mener er, at du vil have en (eller flere) af de øverste rækker til at være synlige øverst selv om du scroller ned.
Hvis jeg gætter rigtigt er det funktionen 'frys ruder' du skal bruge.
Funktionen fryser de rækker der ligger over (og de kolonner der ligger til venstre) for den aktive celle, når du slår funktionen til.
Hvis du bare vil have række 1 frosset gør du først celle A2 aktiv.
I menuen Vindue klikker du på 'Frys ruder'.
Vil du have de 2 øverste rækker frosset er det celle A3 der skal være aktiv før du aktiverer 'frys ruder'.
Du slår frysningen fra samme sted.

Hvis du gør celle C3 aktiv er det række 1 og 2 - og kolonne A og B - der bliver frosset (hvis dit ark har værdier til højre du ikke kan se uden at scrolle)

Du skal gøre dette for hvert ark i mappen.

mvh
Henrik

Kommentar
Fra : Chamira

Dato : 13-02-04 20:55

Hej Nikolaj

Hvis du mener noget i stil med dette...

Jeg har et regneark med alle vores DVD film i, øverst står der bla. titel, udgivelsesår, bemærkninger, genre osv. Det er bare lidt irriterende at man ikke kan se "Kategorierne", når man er ved film 206 f.eks.
Derfor har jeg frosset den række med "Kategorierne" i, så de altid står øverst, uanset hvor jeg befinder mig i arket.

Dette gør du ved, at markere hele rækken UNDER den række du gerne vil fryse, går op i øverste toolbar og vælger "Vindue" og frys ruder... så står de altid øverst

Mvh Chamira

Kommentar
Fra : Nikolaj_Pedersen

Dato : 14-02-04 00:03

Tak for hjælpen - det var nøjagtig det jeg søgte!

Nikolaj