/ Forside/ Interesser / Helbred / Sorg & Krise / Spørgsmål
10  clou 510
fogederetten / samlevers indtægt
Fra : champ140
Vist : 3767 gange
100 point
Dato : 13-02-04 19:07

Jeg skal i fogederetten .. og jeg vil spørge om der er nogen der kan fortælle mig om fogederetten kan forlange min samleverske skal opkomme for min glæd, og om de ser vores indtægt som en . Min samleverske betaler alt der har med boligen at gøre ..så som husleje / lys og vand / varme og da hun ikke har mere end 11000.- udbetalt og udgifterne er på 12000.- ja så bliver der taget 1000.- fra de 6000.- jeg giver hende til kost til to mennesker pr mdr. af min understøttelse..så er der 1700.- tilbage hvor jeg skal betale en bil for.

Hvad kan fogederetten forlange..

Venligst
champ140

Kommentar
Fra : ibenboel

Dato : 13-02-04 19:21

Man kan ikke kræve gælden betalt af andre end den der hæfter. Man kan dog i fogedretten blive tilpligtet at oplyse, hvad man tjener og hvad husstandens indkomst er m.v. Men hvis du ikke har penge til at afdrage med og ikke ejer noget til genstand for udlæg i, så er det bare ærgerligt for kreditor, HVIS det er din gæld alene.

Kommentar
Fra : ibenboel

Dato : 13-02-04 19:21

Man kan ikke kræve gælden betalt af andre end den der hæfter. Man kan dog i fogedretten blive tilpligtet at oplyse, hvad man tjener og hvad husstandens indkomst er m.v. Men hvis du ikke har penge til at afdrage med og ikke ejer noget til genstand for udlæg i, så er det bare ærgerligt for kreditor, HVIS det er din gæld alene.

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 13-02-04 20:04

champ140

Ved en fogedforretning taler du under straffeansvar, du skal oplyse hvad du ejer ud over et tarveligt hjem, som det hedder, du skal fortælle alt de spørger om, husk de kan under ingen omstændigheder gøre udlæg i din løn, når du så fortæller at du intet ejer der kan gøres til genstand for udlæg, afgiver de en insolvenserklæring, denne gælder i 6 måneder. i disse 6 måneder vil du ikke blive indkaldt til fogedretten, men men udlægshaveren kan foretage en udkørende fogedforretning for at se om da ejer onget i det hjem der kan gøres udlæg i, sørg derfor at din samlevers ejendele er afmærket, eventuelt med en lille seddel bagpå at genstanden tilhører samleveren, de må ikke tage et ældre farvefjernsyn eller anlæg og almindeligt indbo (tarveligt hjem) du skriver at du betaler til en bil, denne kan de gøre udlæg i, og gør det uden tvivl, med mindre du omreg. den inden fogedsretsmødet.
Har du yderligere spørgsmål så spørg bare.

mvh
Per

Kommentar
Fra : champ140

Dato : 13-02-04 20:16

Bilen som jeg/vi har er der en ejerpant i fra dette selskab jeg/ vi købte bilen. så den kan de vel ikke røre, og er det så nødvendigt at om reg bilen da vi begge står som bruger og ejer. og alt hvad vi har er lejet af hårde hvide vare.

Mvh
champ140

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 13-02-04 21:00

selv om der er pant i bilen kan man gå ind og lægge et pant bagefter det eksisterende pant, når bilen så er betalt kan man aktivere sit pant og sælge bilen på auktion, men interessen er måske ikke så stor når i begge står som ejere, det er jo ikke nødvendigt at fortælle at i har de andre effekter på kontrakt, da du selv mener at de ikke kan gøres til genstand for udlæg. Det er jo helt op til din samvittighed hvad du vil fortælle dem!! bare pas på hvis de ved anden lejlighed har fået det oplyst.

per

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 13-02-04 21:25

champ140

Nej det er ikke nødvendigt at omreg. bilen der er jo en del omkostninger ved det, men det er godt i begge står på reg. attesten så vil de formentlig ikke røre den, så bare ta det roligt i fogedretten, i hvilken by er det du skal møde og hvor stort er beløbet ?? dette skal du helt frivilligt svare på hvis ikke er det iorden med mig.

Men husk du må aldrig siga at du ikke vil betale, men at du ikke kan betale.

mvh
Per

Kommentar
Fra : champ140

Dato : 14-02-04 10:20

Det drejer sig ialt om med alt små klat gæld på omkring 70.000 med banken....Og det er i kolding hvor jeg bor.

Mvh
Champ140

Accepteret svar
Fra : bibsamie

Modtaget 100 point
Dato : 14-02-04 11:12

Champ140

fortæl at du for tiden går arbejdsløs og ikke har penge i overskud, og du ejer intet der kan gives udlæg i. bilen siger du at tilhøre din samlever ( det er en intern aftale i har lavet at hun har overtaget din del) hvis de spørger om du har bil. Sig at du leder efter arbejde og vil vende tilbage om en aftale senere, så vil mn uden tvivl afslutte mødet i fogedretten. Bara lad være med at snakke for meget og fortælle unødvendige ting, så skal det nok gå bare rolig, det er jo ikke en hængning!!

vær glad for at det ikke er København du skal møde i. provinsen er ikke så hård, ved skyldnere.

med venlig hilsen
Per

Godkendelse af svar
Fra : champ140

Dato : 14-02-04 14:21

Tak for svaret bibsamie.

Da det er første gang i den tid jeg har levet at jeg skal i retten forkommer det mig som man skulle til dom og få en fængselstraf på 20 år.
MVH
Champ140

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 14-02-04 14:41

champ140

ta du det ganske roligt, det tar under 5 minutter så er du ude igen, Held og lykke med det. men lad være med at lade dig tirre af advokaten bare svar ganske stille og roligt fogeden skal stå på din side.

du kunne jo lige fortælle at jeg har ret efter mødet.

med venlig hilsen
Per

Kommentar
Fra : champ140

Dato : 14-02-04 15:17

Ja det vil jeg prøve-..men vidste ikke fogeden var på min side...
Jeg vender til bage ..der er ventetid her over på at komme for..

Mvh
Champ140

Kommentar
Fra : champ140

Dato : 19-02-04 14:10

Kan man blive sat i fængsel på grund af sin gæld eller kan fogden eller denne advokat der er tilstede forlange mig fængslet under mødet.