/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
SVHS Til SVHS Converter
Fra : Brommi
Vist : 427 gange
150 point
Dato : 13-02-04 16:02

Jeg har fået foræret et Geforce 4mx fra msi og jeg har et problem med det tvout der er derpå..
det ligner et SVHS stik men det er det ikke!... Jeg spurgte inde i den lokale computerforhandler og fik af vide at jeg skulle bruge en converter for at få det specielle SVHS ligende stik om til et alm SVHS/Composite stik.. Den converter fulgte sikkert med til grafikkortet.. men jeg har det ikke
Hvor kan jeg købe såen en converter? eller evt selv lave det.. Hvad heder det specielle stik?

Mvh Brommi

Accepteret svar
Fra : oldwiking

Modtaget 160 point
Dato : 13-02-04 16:26

Stikket er et såkaldt multistik som så forgrener sig ud til forskellige tilslutnings arter, mest forekommende er S-VHS Compesit og en lydudgang som forbindes til lydkortes Line-in og eventuelt også en digital lyd forbindelse. Dette stiks indretning afhænger af skærmkort typen, hvor du må se efter "lumpen" hos fabrikanten.
Mvh OW

Kommentar
Fra : Rizla

Dato : 13-02-04 17:39

Det nemmeste vil nok være hvis du tog dit grafikkort med ned i den lokale computer/radio tv forretning nær dig.
De ved nok hvad du skal bruge.? Du siger det ikke er et SVHS stik....Hvad er det så for et stik? (hedder det?)

Rizla

Kommentar
Fra : Rizla

Dato : 13-02-04 17:55
Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 13-02-04 19:27

Problemet er at tilbehøret er en ting men når disse skal genanskaffes så koster det knapper, Rådet er at opsøge stedet hvor du har fået kortet og prøve om orginal delen dog ikke forefindes.
Mvh OW

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 14-02-04 23:46

De link har ikke rigtig hjulpet mig da ingen af dem er den type converter jeg skal bruge...
Jeg tager grafikkortet med ind til nogle computer forhandlere på mandag for at spørg om de har såen konverter og s¨å får vi at se hvad de siger..

Kommentar
Fra : w3ird0.dk

Dato : 15-02-04 23:42

På de fleste GeForce 4 sidder der et composite ved siden af S-Video stikket. Ellers kan man købe omformeren der ligner et almindeligt scart stik i den lokale fona til en 50'er (det virker for mig) og så bruge almindeligt s-video kabel fra computeren til tv. composite er dog den billigste løsning da s-video kabel er dyrt og ikke fåes længere end 10 meter.

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 05-07-04 17:16

Jeg opgav at finde ud af hvad det var foren et stik. købte et nyt kort.. men spørgsmålet skal jo lukkes.. så den første der skrev får de points

Godkendelse af svar
Fra : Brommi

Dato : 05-07-04 17:17

Tak for svaret oldwiking.