/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Håndklædetørrer
Fra : daso1
Vist : 655 gange
60 point
Dato : 13-02-04 07:47

Jeg skal til at renovere badeværelse og har i den forbindelse et par spørgsmål omkring håndklædetørrere til centralvarme.

I badeværelset er der en gammel radiator der skal pilles ned og håndklædetørreren skal sidde næsten samme sted. Kan jeg bruge rørene fra radiatoren ?
Hvordan virker sådan en håndklædetørrer egentlig mht. regulering ? Er der termostat eller lignende ?

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 13-02-04 07:57

daso1
i princippet fungere den som gulvvarmerør, der skal monteres en thermostat ellers vil du få en for varm håndklædetørrer, ligeså skal du først undersøge om din centralvarmeanlæg er et eller to strengssystem, det er afgørende for monteringen.

mvh
Per

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 13-02-04 07:58

daso1

men ja du kan bruge rørene fra en nedtaget radiator.

per