/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Under startup...
Fra : plb
Vist : 424 gange
100 point
Dato : 12-02-04 20:34

Hej

Under startup siger den jeg skal trykke F1 for at fortsætte med at starte windows.... nogen der ka fortælle mig hvorfor det sker og hvordan jeg for den til at lade være med at spørge?
jeg kører win 2k hvis det gør en forskel.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 12-02-04 20:59

Det muligt din bios er utilfreds med opsætningen.
Du har nok også muligheden F10 som er adgangen til bios, og der kan du evt. sætte comp til at starte på HD som første i stedet.
Det er en compaq du har ikke.
Emesen.

Kommentar
Fra : xodeus

Dato : 12-02-04 22:22

Er det Windows der kommer med den forespørgsel eller er det selve computeren/BIOSEN der spørger om det.

Kommentar
Fra : plb

Dato : 13-02-04 01:47

Det ved jeg ikke... hvordan kan jeg se det?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-02-04 08:55

Hvis det står nederst på en sort skærm med hvid skrift er det nok bios som er utilfreds. Der vil så også stå muligheden for at trykke F10
Er det en Compaq eller Fujitsu/Siemens comp
Emesen.

Kommentar
Fra : plb

Dato : 13-02-04 13:23

jeg ved ikke om det er en Compaq eller Fujitsu... jeg fik en ven til at købe delene og samle den, men ja der er sort skærm og hvid skrift og der er også en mulighed for at trykke F10.
Men hvordan kan jeg se hvad den er utilfreds med??

mvh P/lb

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-02-04 14:29

Eksempelvis har den svært ved at bestemme hvor der skal bootes fra.
Det kan du rette i bios som du kommer ind i ved at trykke på F10.
I bios kan du vælge teksten i toppen med alt tasten og rulle ned med piltasterne hvis din mus ikke virker inde i bios.
Nederst i kolonne 2 kan du sætte boot-rækkefølgen.
(hvis det er den bios-type jeg tror)
Emesen.

Kommentar
Fra : plb

Dato : 13-02-04 15:00

Men er der noget sted jeg kan se præcis hvad der er galt??
eller skal jeg bare prøve mig frem?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-02-04 16:11

Har du indstalleret w2k eller var den på den HD som blev sat i comp.

Kommentar
Fra : plb

Dato : 13-02-04 18:12

jeg har selv installeret det.

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 100 point
Dato : 13-02-04 18:20

Du har så startet med de 4 disketter, og derfor booter den først på A -drev.
så jeg vil tro, at hvis du ændrer boot rækkefølgen til C: som første vil den måske holde op med at spørge (F1 resume)
Emesen.

Godkendelse af svar
Fra : plb

Dato : 13-02-04 18:23

Ok det vil jeg prøve.... Tak for svaret emesen.