/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
fra en opløsning til en anden via link (~
Fra : Dinah
Vist : 346 gange
36 point
Dato : 12-02-04 18:58

Jeg er ved at lave en hjemmeside som jeg har lagt i en fast ramme, så breden altid er den samme. Jeg har lavet den både i 1024*768 og 1152*864. Jeg vil gerne kunne skifte mellem de to opsætninger via et link. Men grundet at jeg har iframes i siden, så åbner den bare inden i den. Hvordan får jeg den til at åbne, så den skifter i hele vinduet? Kan man overhovedet det?

Se eks. her : http://www.dinahnet.dk/index1.htm

Linket er nede i venstre hjørne...

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 46 point
Dato : 12-02-04 19:48

Jeg prøvede lige og det var kun din navigations ramme der skiftede.
Hvis du laver et target der passer til opbygningen af din side skulle problemet være løst. Eks:
<a target="_top" href="side_2.htm">link</a></p>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 12-02-04 20:49

Dina! - det er altså ikke alle som har en comp med disse opløsninger.
De fleste har 800x600
Du har lagt din Iframe på den sorte baggrund og ved skift af "opløsning" følger den ikke med.
Måske er det en idé at lade din Iframe ligge på menu-siden, således at du har 2 menu-sider til hver sin "opløsning" med samme Iframe liggende.
Nu vil menu og Iframe følges ad.
iframe width="100%" height="550" kan måske ændres til:
iframe width="100%" height="100%"
Måske kan du få lidt idéer om Iframe ved at kigge her:
http://www.hirsenet.dk/
Emesen.

Kommentar
Fra : John_J

Dato : 12-02-04 22:57

Du kan også bruge denne her:
<html>
<head>
<title>Viderestilling via Opløsning</title>
<script language="JavaScript">
if (window.screen.width == 1024) {
URL = "1024.html";
window.location = URL; }
if (window.screen.width == 800) {
URL = "800.html";
window.location = URL; }
if (window.screen.width == 1152) {
URL = "1152.html";
window.location = URL; }
</script>
</head>
<body>
</body>
</html>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-02-04 22:36
Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-02-04 10:10

Det var godt, at du kom ind Molokyle, så ""vi"" kan hjælpe Dinah.

Godkendelse af svar
Fra : Dinah

Dato : 14-02-04 11:36

Tak for svaret BjarneD. Det var præcis det jeg havde brug for. Også tak til molekyle, det vil jeg se lidt nærmere på....