/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Hvad er det Emty Temp Folders v2.8.3 gør~
Fra : ibasa
Vist : 492 gange
200 point
Dato : 12-02-04 16:14

God eftermiddag i stuen til alle I genier Godt at I er her !

Jeg har igår aftes installeret ovennævnte program og har nu "arlets" sikkerhedspakke. Programmet er sat til "tømning" hvert 5.min. og alt ser ud til at virke. Alle billeder under installationen er tømt(slettet). Mit styresystem er Windows 98 se. Hvad er det præcist programmet gør ? På IKKE nørdsprog, hvis det kan lade sig gøre.

Håber der er en eller anden der kan hjælpe mig med at forstå, hvad det er der sker hvert 5.min.

Sren på 55°41’42’’N.12°9’9’’E.

Kommentar
Fra : Dizzim

Dato : 12-02-04 16:27

Jeg kender ikke selv til programmet men "Temp Folders" er de mapper hvor at de Temporary (midlertidige) filer ligger. fx. hvis at du kopiere en CD og kune har et CR-rom drev vil computeren først ligge de MIDLERTIDIGE filer over i en Temp. mappe og slette filerne efter at du har skrevet dem over på en ny CD.
Jeg kan ikke se nogen grund til at have programmet med mindre man har en MEGET lille Harddisk, og så vidt jeg ved bliver der slet ikke solgt så små harddiske mere.
Håber det ku bruges...

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 12-02-04 16:50

Hej Dizzim

Nej, der må ligge noget mere bag ved det. Noget sikkerhedshalløj. Men det der med sletning af midlertidige filer kunne godt være sagen.

Sren på 55°41’42’’N.12°9’9’’E.

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 12-02-04 16:51

Hej.

Du kan læse om programmet her http://www.spywarefri.dk/emptytempfolders.manual.htm og på denne side lidt nede på siden http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm

Mvh: Monsen.

Accepteret svar
Fra : Dizzim

Modtaget 210 point
Dato : 12-02-04 17:01

Det der "sikkerhedhalløj" har noget at gøre med at fx. mange hjemmesider ligger ting ned på din computer, spyware der gør din computerlangsommere og ser hvorat du er hende på nettet, og i værste tilfælder "ser" hvilke taster du trykker på når at du fx. er inde på bank-konto eller lign. Men som regel ligger hjemmesiderne deres filer i Cookies mappen, jeg er rimelig sikker på at den også høre inde under en Temp. mappe.

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 12-02-04 17:07

Hej derude.

Det her er mærkeligt. Jeg har ikke motaget nogen mail i min indbakke om indlæg til mit spørgsmål, men har på oversiget set at der er kommet besvarelser. Så det bliver nok lidt stacato.

Sren på 55°41’42’’N.12°9’9’’E.

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 12-02-04 17:09

Ups! motaget= modtaget

Sren på 55°41’42’’N.12°9’9’’E.

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 12-02-04 17:11

Dizzim. Det lyder som om du er på ret spor.

Sren på 55°41’42’’N.12°9’9’’E.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 12-02-04 17:42

Ibasa

Fremfor at jeg kommer med en længere beskrivelse, kan du læse om programmet her.
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm

Et godt lille værktøj.

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 12-02-04 17:45

Sorry havde ikke set at Monsen1234 allerede havde skrevet det.

//bentjuul

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 12-02-04 17:52

Har forstået at det sletter sporene efter færden på internettet og dermed sikrer at fremmede ikke kan aflure koder m.v

Sren på 55°41’42’’N.12°9’9’’E.

Godkendelse af svar
Fra : ibasa

Dato : 12-02-04 17:53

Tak for svaret Dizzim. tror nok den er fesen ind

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 12-02-04 17:57

Gad nok vide hvorfor jeg ikke modtager nogen emiler på de her svar ???????????????

Sren på 55°41’42’’N.12°9’9’’E.