/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MacOS / Spørgsmål
10  hawaii7 570
Explorer og tdc
Fra : fa.dk
Vist : 522 gange
100 point
Dato : 12-02-04 15:05

Hvorfor mon Explorer "slutter uventet", når jeg gå på tdc - og ikke andre steder - og gang på gang? Er der noget, jeg kan gøre?
(Min webmailbox er overfyldt, og jeg kan ikke komme ind og slette, så det er jo et stort problem ikke at kunne modtage e-post)
Mvh. Frank

Accepteret svar
Fra : U_J

Modtaget 110 point
Dato : 12-02-04 15:54

Underligt nok har jeg den samme oplevelse, jeg løser mit problem ved at bruge pc'en til at gå i mailboxen hos tdc. Jeg troede det var et problem på min mac, men det er nok hos tdc i stedet for, så mon ikke det var smart at kontakte tdc.

U_J

Kommentar
Fra : fa.dk

Dato : 12-02-04 17:21

Hej, U_J.
Det var jo så heldigt, at jeg havde en tid hos tdc her kl. 17 om et andet mail-problem, jeg havde fået.
Jeg nævnte Explorer-vanskeligheden. De kendte den godt; havde stået på et års tid. Jeg kan ikke huske forklaringen..:)..et eller andet var for gammelt. De anbefalede, at jeg brugte Safari. Jeg har Safari, men bruger det ikke, da det giver mig andre vanskeligheder. Måske kan du bruge det?
Frank

Godkendelse af svar
Fra : fa.dk

Dato : 12-02-04 17:23

Det var jo rart at høre, at en anden havde samme problem - og finde ud af, at fejlen lå hos tdc.
Så tak for, at du svarede på min henvendelse.
Frank

Kommentar
Fra : U_J

Dato : 13-02-04 07:38

Hej Frank
Jeg har Safari, men bruger det egentlig kun til Kandu, fordi henvisningen i mailen automatisk åbner Safari. Men jeg vil da prøve at bruge det til Tdc-siden også, hvis det umiddelbart kan løse problemet. Så må vi ellers håbe at Tdc i øvrigt får udbedret fejlen, for jeg kan faktisk bedre lide at bruge Explorer.

Hilsen U_J

Kommentar
Fra : tsolak

Dato : 19-09-04 22:03

Helt generelt: Safari er en bedre og mere opdateret browser end den Explorer, der følger med macOSX. Der opdateres ikke længere på den, og det giver flere og flere problemer. Jeg gør det modsatte af andre respondenter på dette spørgsmål: Bruger generelt Safari (sørger for hele tiden at hente de updates, der kommer), og når den en sjælden gang ikke vil læse en side ordenligt, prøver jeg med Explorer.

Det er forresten en udbredt misforståelse at det der mac'en. der ikke kan læse visse internetsider (man får tit det svar, hvis man beklager sig til producenten af en side). Problemet er at udvikleren har lavet "grimme ting" på sin side, og kun testet det under Windows, hvor det tilfældigvis virker med explorer (som i øvrigt ikke overholder standarderne). Af samme grund kan man komme ud for, at nogle ting, der ikke virker i Safari, virker fint i Explorer (som er flere år gammel).

Et lille, generelt, men godt råd til Safari er: Slå "Bloker ekstra vinduer" i Safari-menuen fra. Visse sider virker kun, hvis de kan få lov at åbne eksterne vinduer.