/ Forside/ Interesser / Dyr / Heste / Spørgsmål
10  jannie73 328
chamira
Fra : skingur
Vist : 779 gange
1 point
Dato : 12-02-04 10:58

Hvad præcis skete der med din hest? Fik den en klapsene eller hvad?
Kan arvævet ikke opereres væk?

Spørger bare fordi jeg også er "ponypige"

Mvh Christina (tjek min profil og hjemmeside)

Kommentar
Fra : Chamira

Dato : 12-02-04 11:16

Hej Christina

Det skete på folden i maj 1995, hvor nogle naboheste var rendt igennem to lag hegn ind til vores (det sker jo desværre). De jagtede rundt efter vores heste, hvilket resulterede i, at min hoppe løb igennem hegnet og faldt, på vej op mod stalden. Hun var springhalt og hoppede resten af vejen ind i stalden på 3 ben... Jeg var knust.

Hun fik en slem kodeledsforvridning, hvor kronbenet løsnede sig. Den fik selvfølgelig dyrlæge, røngten, specialbeslag, svømning og alt muligt naturheste medicin... men det er blot blevet værre... Dog skal det lige understreges, at den på ingen måde lider, jeg får benet tjekket hver gang dyrlægen besøger vores heste og vi har 5, så det er jævnligt. Ca. hvert 2. år får jeg taget røngtenbilleder af forbenet, så jeg kan være sikker på, at jeg ikke holder hende i live blot for min egen skyld.

Jeg har også fået billederne vurderet på den Kgl. veterinærhøjskole med henblik på operation, men de siger (ikke direkte selvfølgelig), at det ville være penge ud af vinduet, og at jeg ikke ville opnå det ønskede resultat. De kan allerhøjest fjerne noget af arvævet og forbeningerne for at lette hendes gang. Men hun er 15 år og jeg synes det er synd at kaste hende igennem en laaaang og smertefuld operation med efterfølgende genoptræning og usikre konsekvenser.

Hun har det godt hos os, mangler ikke noget og har givet os to dejlige føl, som vi stadig har begge to. Den dag hun skal herfra, bliver det uden minderne om en stor operation og hjemme på folden, hvor hun græsser. Ikke noget med slagterier osv. Det bliver hendes faste dyrlæge, som skal stå for den side af sagen.

Chamira

Kommentar
Fra : Chamira

Dato : 12-02-04 11:25

p.s

Dejlige billeder du har på din hjemmeside.
Min den yngste kat hedder også Gizmo, en dejlig 3-farvet semilanghåret hunkat (neut.)