/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Forslag ønskes.....
Fra : Tooncompany
Vist : 779 gange
120 point
Dato : 12-02-04 07:51

Jeg vil gerne have jeres bud på nogle spændende hotdog's

Altså ikke den traditionelle men den stribe af hver og rå og ristede løg og åkander på toppen.

Lad mig høre hvad I har at byde på.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 12-02-04 08:00

Hejsa
Fra: http://www.goel.dk/produkter/produkter_vis.asp?produktID=6
Citat
Gøl Hotdogpølse er velegnet i alle former for hotdogs. De er produceret i en naturtarm (lammetarm). For at opnå den optimale smag bør hotdogpølsen lægges i kogende vand og koges i 2 min, så er den spiseklar. Hvis man tilsætter vandet lidt bouillon undgår man, der forsvinder noget kraft fra pølserne. Ligeledes kan der tilsættes en anelse eddike for at holde på farven og sikre pølsen sin sprødhed.

Serveringsforslag
Gøl Hotdogpølse er velegnet i alle former for hotdogs.
I den klassiske med sennep, ketchup, remoulade, løg og agurkesalat.
I den franske med special-dressing af fx. mayonnaise, paprika, purløg og et stænk tabasco. Eller i dine egne "kompositioner" med fx. kapers, rå løg og dijonnaise. Brug fantasien og smag dig frem.

Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 12-02-04 08:04

NB: Prøv at lave en med rød peberrod
Flødeskom blandes/sammenrøres med reven peberrod og lidt tyttebær (smag dig frem).
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 12-02-04 08:04

Ups! Flødeskum selvfølgelig

Kommentar
Fra : kattefar

Dato : 12-02-04 08:05

har du prøvet at lave "amerikanske" hotdogs?
brødet skæres op, kom majonæse og sennep på, læg pølsen i og dæk det hele med et lag lun "sauerkraut"
velbekomme
Ulrich

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 12-02-04 08:11

Sidste...
Skær brødet som til hotdogs, pølsen i brødet, 1/2 skiver rå agurk på hver langside, fint snittet icebergsalat blandet med finthakket rå løg i midten (evt. også finthakket rødbeder), brug den dressing du syntes bedst om f.eks 100-Island
Velbekomme

Kommentar
Fra : zippen

Dato : 12-02-04 08:23

En anderledes og spændende hotdog kan være en chilidog. Du laver en portion Chili con carne, med kidney bønner, og hælder det hen over den varme hotdog. Det smager dejligt... Pas lidt på med chilien - det er ikke alle der kan lide stærk mad. Du kan evt. komme lidt revet ost på til sidst.

God appetit
Zippen

Kommentar
Fra : kattefar

Dato : 12-02-04 08:31

man kan selvfølgelig også anvende en "rigtig" pølse, ægte tyske Knackwurst eller Wienerwürstchen, i stedet den smagsneutrale danske hotdog pølse.
Ulrich

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 12-02-04 08:32

Kun fantasien sætter grænserne, hvad med at klaske en gang brændende kærlighed (med extra bacon) på toppen

Kommentar
Fra : Tooncompany

Dato : 22-02-04 08:55

Ja der er jo tilsynelandende ikke mange af der går til en pølsevogn. EN de indkomne svar er ikke meget kreative. De opskrifter der findes på nettet.... ja dem har jeg jo også selv fundet og læst.

Så besøg den lokale og fortæl om jers hotdog oplevelse..... - det er mere det jeg søger.

/TC

Kommentar
Fra : Tooncompany

Dato : 22-02-04 08:55

Ja der er jo tilsynelandende ikke mange af der går til en pølsevogn. EN de indkomne svar er ikke meget kreative. De opskrifter der findes på nettet.... ja dem har jeg jo også selv fundet og læst.

Så besøg den lokale og fortæl om jers hotdog oplevelse..... - det er mere det jeg søger.

/TC

Accepteret svar
Fra : Toad

Modtaget 60 point
Dato : 02-03-04 21:57

Her er en lille norsk/svensk specielitet!!
En god reje-/skaldyrssalat lyder måske ikke så lækkert, men det smager rigtig godt!

brug gerne ostepølser

1000 ø dressing
krebsehaler
rejer
evt.asparges og icebergsalat

mvh. toad

Håber det smager
God førnøjelse

Godkendelse af svar
Fra : Tooncompany

Dato : 07-02-06 09:10

Tak for svaret Toad.