/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Andet end Adaware og Spybot?
Fra : Patriar
Vist : 476 gange
25 point
Dato : 12-02-04 01:16

Jeg er blevet afhængig af at rense min comp for alt muligt spy halløj og dialere osv..

Jeg ahr Adaware og spybot.

Men er der andre gode og måske mere grundige, og gerne gratis værktøjer???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-02-04 01:25

Begge programmer er da super, men skal der endelig foreslåes flere så er fixit2000 alletiders. Det renser bl.a. hele din registreringsdatabase for alt overflødigt (efterladenskaber fra tidligere programmer)

Kommentar
Fra : Patriar

Dato : 12-02-04 01:37

http://www.thorneyhill.freeserve.co.uk/xpagain3.html

Tør jeg det?????

Og hvis jeg tør, hvor finder jeg den så???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-02-04 01:53

Tja det ligger op til dig selv.
Jeg har brugt fixit i 5 år uden det mindste problem, både på 98 og xp.
Jeg ved der findes visse programmer (bl.a.p2p) der ikke kan lide fixit, men hos mig fungerer de nu godt nok alligevel.
Jeg kan ikke helt blive klog på linket. Tror ikke fixit er skyls i det og hvis det er har han garanteret slettet noget han ikke skulle slette. Det gode (efter min mening) er netop at den laver backup af alt den sletter. Ligeledes laver den log-filer hvis man vil have det.
Medhensyn til at finde den skal du nok lede lidt. For ikke så længe siden var der et par stykker der ville have den. Dengang sendte jeg den pr. mail men det er lidt besværligt (15 MB) da de fleste postkasser ikke kan have dem.
Men vi kan vel finde den.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-02-04 02:07
Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-02-04 02:07

Den gamle version er forøvrigt til salg for 1 euro.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 12-02-04 08:38

Hejsa
Prøv at sving ind forbi http://www.tryus.dk her er der også lidt om PC sikkerhedsprodukter, eller http://www.spywarefri.dk de har da 117 forslag at kigge igennem.
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : rolf01

Dato : 12-02-04 08:50

Jeg har selv med fordel brugt Adaware gennem 2 år, men for nylig fandt jeg noget som har mindsket behovet for at køre programmet. "Google toolbar" Søg på google, find den og installer den. Den har en funktion hvor du kan blocke alle popup sider, og siden jeg er begyndt at benytte denne funktion behøver jeg sjældent bruge Adaware . Skulle der være enkelte sider som du har behov eller lyst til at få popups på, er det bare et enkelt tryk på block-iconet, og så husker den at netop denne hjemmeside vil du gerne have popups på.

-Rolf01

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 12-02-04 08:59

refi dem er da til 95 - 98 & ME... ikke til XP eller 2000

Kommentar
Fra : Patriar

Dato : 12-02-04 10:30

rolf01 kan man ikke bare browse med Opera???
Der kommer der heller ikke popups..

Accepteret svar
Fra : als

Modtaget 25 point
Dato : 12-02-04 10:33

Som Clan også siger: Spørg hos Spywarefri. De er der for det samme. Den side refi henviser til beroliger mig ikke på nogen måde. Seriøse producenter har ikke sådan den side der popper op med alskens ting og sager. Det giver mig ikke ligefrem positive tanker om produktet. Det du mangler er SpywareBlaster, SpywareGuard og IE-Spyad. Find det hos Spywarefri. De programmer jeg nævner er gennemtestet og konstrueret af seriøse producenter.

Kommentar
Fra : rolf01

Dato : 12-02-04 10:35

jo, men Google toolbar indeholder mange andre smarte funktioner som er handy hen ad en kant. Såsom du aldrig skal ind på googles hjemmeside for at søge, det kan du gøre direkte. De ord du søger på bliver noteret i toolbaren og ved at trykke på dem highlightes de pågældende ord på de sider du går ind på. Samt div. andre. Jeg har bare oplevet at antallet af spyware som Adaware finder går voldsomt ned ved at benytte det, derfor ville jeg også anbefale det til det formål. Det er også opfattelsen for de andre medlemmer i min projektgruppe på universitetet som også køre med det...

-Rolf01

Kommentar
Fra : als

Dato : 12-02-04 10:41

rolf01->Ikke et ondt ord om Google toolbar, men det er ikke nok idag, absolut ikke. Og har du iøvrigt sagt nej tak til at den må opdatere sig uden at give dig besked Nå ja, det er jo ellers et lille kighul ind i din pc, men nevermind hvis du stoler på Google. Man bør jo også stole på Microsoft ik' sandt? Det har jo også snablen dybt i din puter.

Kig her: http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm Der er mange gratis og med garanti for at det er ordentlige værktøjer. Kig på spywarefri's vurdering af hvert værktøj.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-02-04 13:21

>zerg911<
Hvis du havde læst hvad jeg skrev var kommentaren unødvændig.
Jeg skrev jo netop at visse programmer ikke kunne lide den.
At den ikke er til xp, ved jeg. Derfor sagde jeg også at den fungerer udmærket hos mig.
Siden jeg henviste til var blot et link, da vi sidst vi ledte ikke kunne finde den.
FIXIT er iøvrigt overtaget af www.v-com.com.de.
Men smag og behag.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-02-04 13:23
Kommentar
Fra : rolf01

Dato : 12-02-04 13:25

Rimelig ok side Als.
-Rolf01

Godkendelse af svar
Fra : Patriar

Dato : 13-02-04 01:42

Tak for svaret alle. Jeg prøver mig lidt frem, bla. på spywarefri.

Kommentar
Fra : als

Dato : 13-02-04 09:32

Tak for points.