/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Adressebog fra Outlook Expres t. Outlook
Fra : Smukke_Ole
Vist : 439 gange
100 point
Dato : 11-02-04 14:16

Hej !
Jeg kører XP med Outlook Expres 6.0, men er desværre nok nødt til migrere til Outlook for at jeg kan synkronisere kontaktpersoner m.v. med min "Mobilos".
Jeg har Outlook vers. 10.0 og problemet er nu:
Hvordan får jeg min adressebog fra OE overført til A D R E S S E B O G E N i Outlook ?
Jeg kan godt få den puttet in i kontaktpersoner, men der står andre sjove ting, og de skal helst ikke blandes.
Jeg har prøvet ar eksportere fra OE, men uden held.
Jeg har også prøvet at importere i Outlook, men med samme resultat.

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : TKR

Dato : 11-02-04 14:31

En god idé er, først at oprette en undermappe i Kontaktpersoner i Outlook og herefter flytte alle eksisterende kontakter over i denne nye mappe.
Derefter kan du nu eksportere fra Outlook Express og til Kontaktpersoner. Nu kan du gruppere de nye kontakter i Kontaktpersoner som du vil.Det er en dårlig ide at have dine kontakter i Adressekartoteket, da det er en selvstændig fil (*.PAB) som nemt glemmes ved backup og skift af pc.

Torben Kronborg

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 11-02-04 14:34

-> TKR
Tak for tippet, meeeeeeeeen, som jeg skrev i mit spørgsmål, ønsker jeg at få mine mailadresser fra OE ind i Outlook's A D R E S S E B O G !

Smukke_Ole

Accepteret svar
Fra : TKR

Modtaget 110 point
Dato : 11-02-04 14:39

Hmmm, jeg går ud fra, at du allerede har prøvet at bruge Guiden Import og Eksport i Outlook og valgt at importere Internet-post og asdresser fra Outlook Express. Du kan så vælge kun, at importere mailadresser uden at importere posten også.

Torben Kronborg

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-02-04 14:41

Hej Ole.
Jeg bruger ikke MS Office og derfor heller ikke Outlook, men jeg har da arbejdet en del med den og så vidt jeg husker har du en import funktion i Outlook hvor du kan importere semikolon separerede tekstfiler hvis jeg husker rigtigt så starter du jo med at eksportere fra OE til semikolon separeret tekst fil og har samtidig en back up. Du kan også eksportere til Exchange fra OE og så anvende dette i Outlook.
Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 11-02-04 16:35

-> TKR og BjarneD

Jeg har prøvet de af Jer nævnte ting, men hvis Jeg gør som I skriver, ryger mail-adresserne fra OE ind i Outlook's register over kontaktpersoner.
Det kan jeg godt finde ud af, men de skulle jo gerne ind i A D R E S S E B O G E N !

Smukke_Ole

Godkendelse af svar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 13-02-04 10:21

Tak for svaret TKR.
Man kan åbenbart ikke det, som jeg gerne vil, men vi skal jo have lukket spørgsmålet.
Jeg stiller et nyt spørgsmål lige om lidt, ku' du ikke prøve at se på det ?

Smukke_Ole