/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Overspille VHS på DVD
Fra : HOUTAN
Vist : 698 gange
20 point
Dato : 11-02-04 14:16

Til den rette vedkommende

Jeg har en del optagelser fra fjernsyn og også nogle film som desværre ikke kan skaffes mere på bånd pga. alderen. Efter hvad jeg har hørt og læst, kan det lade sig gøre. Kan I hjælpe mig med at fortælle hvordan eller hvem kan gøre det?

Det jeg vil vide er: hvor meget koster de forskellige opgaver?

Med venlig hilsen

Houtan Abbaspour

houtan_abbaspour@yahoo.dk

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 11-02-04 14:22

Hejsa houtan
Du skal jo først skaffe dig et ordentligt brænderprogram, må jeg foreslå Nero.
Da du har optagelser på din computer, så går jeg ud fra, at dit grafikkort har TV-in.

Gå ind på http://www.libris.dk/default.asp?loadside=/Vis_produkt.asp?ISBN=87-7843-644-3
her kan du for 75,- få dig en lille håndbog i "how to do".

[citat]
ISBN: 87-7843-644-3
November 2003
96 sider
Kr. 79,00

• Brænd cd'er og dvd'er
• Sammensæt dine egne audio-cd'er
• Opret video-cd'er
• Lav dvd'er med professionelle menuer
• Gem dine vinylplader på cd

Omtale:
======
Den nyeste udgave af Nero – Nero 6-pakken – indeholder en række spændende programmer. Ikke kun til brænding af cd’er og dvd’er, men også programmer til lyd- og videoredigering.

Med "Cd/dvd-brænding med Nero 6" lærer du ikke blot at brænde cd’er og dvd’er. Du lærer også, hvordan du overspiller dine gamle vinylplader til cd, og hvordan du brænder cd’er med videofilm eller billeder. Hæftet indeholder også en udførlig forklaring på, hvordan du brænder dine egne dvd’er – med spændende menuer som på købe-dvd'er.

Indhold:
======
Indledning
1. Om Nero 6.0-pakken
2. Computeren, brænderen og cd /dvd typerne
3. Udtryk og begreber
4. Hurtigt overblik…
5. Kopiering af hele cd’er og dvd’er
6. Sammensæt din egen data-cd/dvd
7. Kompilér dine egne lyd-cd’er
8. Multisession-diske og image-filer
9. Gem dine plader og bånd på cd
10.Video-cd og dvd video
11. Genskrivelige diske med InCD
12. Mere om Nero…
Stikord
[citat]

Kommentar
Fra : otello45

Dato : 11-02-04 14:25

hej houtan

Hvis du har et Tv-kort kan du optage gennem det. Du kan optage dine gamle vhs-bånd + optage tv-udsendelser fra din computer. Men det kræver selvførlige et tv-kort. Du kan også optage gennem dit grafik-kort, hvis der er indbygget tv-kort.

Otello

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 11-02-04 14:27

NB: Nero kan købes i de fleste computer butikker, men kig lige i kassen til din DVD brænder, den følger i 99% af tilfældene med ved køb af brænder. Ellers kan du finde den 117 steder på nettet, et af stederne er http://www.swandistribution.com/dk/products/showproduct.cfm?ProID=439
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 11-02-04 17:30

køb komputer for alle 59.95 i denne måned
http://www.komputer.dk/Crosslink.jsp?d=457
der har de i nu netop hvordan man gør det overspilling fra vhs til cd