/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Combi ovn ?
Fra : molokyle
Vist : 7159 gange
50 point
Dato : 11-02-04 12:11

Jeg står for at skulle købe en lille ovn til mit meget lille køkken ( ca. 6 Kvm ).
Min mor anbefaler mig at købe en såkaldt Combi-ovn. Altså; en med både microbølge, alm. varmelegeme og grill.
Selv er jeg mere til en lille traditionel varmelegeme+grill ting.

Er der nogen der har erfaringer med en Combi-ovn? Hvilket mærke? Hvilken effekt? Pris?
I må meget gerne finde nogle link.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 11-02-04 12:52

Hej Molo... Jeg har ikke personlig erfaring, men min søster har en Voss og den er hun glad for.
Du kan prøve at kigge priser på http://www.hvidevarepriser.dk/
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-02-04 12:53

Hej Molo.
Det er jo helt individuelt hvad man syntes, at man har behov for, og jo mere du propper jo dyrere bliver det eller endnu værre, kvaliteten falder.
Jeg har en svaghed for ovne der kan en hel masse elektronisk, men jeg må give min kære hustreu ret i at det har vi ikke brug for og ovnen er jo bare et redskab.
Hvis du har lidt plads og ikke syntes at du kan undvære microovn ja så er der en oplagt mulighed, men vi har aldrig haft en microovn og har aldrig savnet en da en varmluftovn er så anvendelig, at den klarer det hele og rent teknisk er det aldrig en god idé at blande for meget sammen fordi det hurtigt bliver meget dyrere at reparere og sandsynligvis vil gå oftere i stykker.
jeg håber, at du kan bruge sådan et ikke svar i dine overvejelser, men der kommer nok en masse gode råd
hilsen
Bjarne

Accepteret svar
Fra : Fiona

Modtaget 60 point
Dato : 11-02-04 12:53

Jeg kender ikke selv noget til combi ovne ,men måske er her noget du kan bruge
http://www.fs.dk/pdf/rr/96/rr960208.pdf ---Det er en test af flere micro-combi ovne.
Jeg fandt også et svar her på KanDu hvor en bruger gør opmærksom på at combi ovne bager ujævnt da de ikke har undervarme .
Håber du finder en ovn til dit køkken

MvH Fiona

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 11-02-04 12:59

NB:
Fra Miele http://www.miele.dk/page.php?page=7547&menu=1291
Voss er vist opkøbt af Electrolux... men jeg er ikke sikker.
Søren

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 11-02-04 13:07

Hej molokyle
Min smukke hustru har lige købe en "combiovn". Mærket er Ide Line. Funktonerne er Mikro, Alm. varmluftovn og en kombination af de to på samme tid. Mikroeffekten er på 850 og den almindelige på 1000. Systemet ser ud til at virke udmærket. Vi havde ikke plads til to ovne, så det her var løsningen.

Sren på 55°41’42’’N.12°9’9’’E.

Obs ! 50 points.....Din fedtsyl

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 11-02-04 13:10

Fiona du skal have tak for dit link og at du henledte min opmærksomhed på det med undervarmen. Nu har jeg nogle gode argumenter at slå mor i hovedet med

Jeg går istedet ud og kigger på små-ovne med grill

Tak til alle for deltagelsen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-02-04 13:12

ibasa -> Jeg ofre sgu ikke mere end halvtreds stærke på at skændes med min mor om hvilken ovn JEG ska' købe

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-02-04 13:29
Kommentar
Fra : Fiona

Dato : 11-02-04 13:39

Molokyle dejligt du kunne bruge linket .Det er første gang jeg når at få svaret inden alle andre og det er første gang nogen kan bruge mit svar
Jeg er så langsom ved tastaturet så jeg for at nå noget som helst......Eller
ved jeg bare ingenting om nogenting

Hilsen Fiona

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-02-04 13:53

Fiona -> Så skulle du måske overveje at blive Superbruger

Go' dag til jer alle. Kl. 15 skal jeg på ovn jagt

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 11-02-04 14:08

I did it my ovn way...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-02-04 19:26

CLEAN ->

For meget tv2

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-02-04 19:27

CLAN -> Jeg 'bærer' over med dig

</PROFESSOR VRØVL>