/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
hej outlook-eksperter.. jeg mangler noge~
Fra : ting27
Vist : 518 gange
321 point
Dato : 11-02-04 12:00

Hejsa. Jeg vil i Outlook gerne have oprettet en mappe til hver af mine mail-adresser. Jeg har fået kuk i administrationen, da alle fra både familie, kunder, venner etc. bliver blandet sammen, og ikke til at finde ud af.
På forhånd tak.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 11-02-04 12:07

En mappe til hver adresse i dine kontaktpersoner?
En mappe til hver adresse du modtager mails fra?
En mappe til grupper af kontaktpersoner (eks. Kunder Familie, venner)?

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 11-02-04 12:16

En mappe til hver mail-adresse. For eksempel en mail jeg bruger til familie, venner, og kandu. Og en mappe til forretning.

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 11-02-04 12:22

Forstår jeg det ret? at du har flere mailadresser, og du vil gerne have en identitet til hver?

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 11-02-04 12:33

Jeg er stadig ikke helt med, en mappe ti lhver adresse, taler vi om at du har forskellige adresser du sender fra, eller er det mapper til de forskellige adresser du modtager fra??

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 11-02-04 12:34

Jeg har også to mail adresser og dem har jeg delt sådan her i outlook

1. gå ind på menupunktet "filer"
2. Ned til punktet "Identiteter"
3. Tilføj ny identitet

Herfra ligner opsætningen den du lavede 1. gang - når du herefter skal skifte fra den ene til den anden, gør du flg.

1. Gå ind på menupunktet "filer"
2. Ned til punktet "Skift identitet

Der skal så oprettes nogle meddelsesregler, det gør du sådan her:
Vælg Funktioner/Meddelelsesregler/Post
Opret en ny regel med følgende opsætning:
1. Vælg betingelserne for reglen: "Hvor linien Til indeholder personer"
2. Vælg handlingerne for reglen: "Hent den ikke fra serveren"
3. Beskrivelse af regel: Klik på den blå linie "indeholder personer" og skriv så den email adresse, du ikke ønsker at modtage post på. Tryk derefter på knappen tilføj.
4. Regelnavn: Giv reglen et navn og tryk OK
HUSK at aktivere reglen ved at markere det lille felt til venstre for reglen.

Meddelsesreglen laver du så i begge identiteter.
Ved ikke helt om det er dette du ønsker, men sådan har jeg min delt op

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 11-02-04 12:44

Jeg har to mailadresser. én jeg bruger til handler, og én jeg bruger til alt andet.
Jeg vil gerne have en mappe til hver adresse til indgående post, så det hele ikke bliver blandet sammen.

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 11-02-04 12:49

jeg ved ikke om det kan lade sig gøre at lave to mapper, jeg har som sagt min delt i to identiteter, håber andre kan hjælpe........

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 11-02-04 12:56

Den mulighed kan jeg selvfølgelig bruge, men du kan nok se, at det vil være lettere hvis den hentede alle mails og fordelte den i mapper.

Accepteret svar
Fra : Better_Performance

Modtaget 331 point
Dato : 11-02-04 12:59

Det er skam ikke noget problem.

Du opretter undermapper i din indbakke, og derefter opretter du regler for de enkelte adresser, således at de bliver placeret der hvor du vil have dem

Godkendelse af svar
Fra : ting27

Dato : 11-02-04 13:12

Super.. Tak for hjælpe, og tak til dem der prøvede.