/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Mobil processer....(yir right!)
Fra : hustlerh
Vist : 363 gange
180 point
Dato : 10-02-04 15:54

Okay......,inden i siger at jeg er total idiot for at have købt en compaq presario 2100 (2126ea) laptop, vil jeg lige sige, at jeg fik den for næsten ikke nogen penge.,,,,,,,,Men lad os komme til sagen!
Okay!....Som sagt har jeg købt en compaq laptop med mobile processer.(intel pentium 4). 512 ram 2,0ghz.
Problemet er, at den såkaldte "mobile" processer IKKE er en skid mobile. Hvis jeg har forstået ordet "mobile" betyder det, at den heller ik larmer så meget, og bruger mindre strøm.
Det er ikke tilfældet hos min compaq laptop.
Når jeg starter computeren er den ved de 41 grader......og på det tidspunkt larmer blæseren ikke!
Men omkring 10 min senere da den er ved de 48 grader, slår blæseren til.....Og den LARMER!. Og blæseren bliver ved med at larme, den stopper aldrig. Den bliver ved de omkring 46-48 grader.
Er der noget jeg selv kan gøre, for at formindske støjen......(tænker på at køre færre programmer...mindre komponenter) <---- har prøvet, og virkede ikke rigtig...et eller andet?
Vil nødigt ud at købe en helt ny laptop, som selvfølgelig IKKE er Compaq!!!!!!!!!

Later.....................hilsen ThePlayer

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-02-04 16:49

En nem løsning - sæt processorhastigheden ned, så er det muligt den ikke bliver varm nok til at starte blæseren.
Emesen.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-02-04 18:03

En Pentium 4 er ikke ægte mobile processor. Intels hedder Centrino.

Kommentar
Fra : hustlerh

Dato : 11-02-04 08:41

Til emesen
Måske er jeg lidt dum........men hvordan sætter man hastigheden ned?