/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
En ganske særlig hund har fået fred.
Fra : qfha
Vist : 465 gange
1 point
Dato : 10-02-04 12:16

Jeg har sagt farvel til en god veninde. Et ligeværdigt forhold med gensidig respekt havde vi. Hun var en hund som levede og åndende for at arbejde. Træning, markprøver og jagt var hendes et og alt.
Som voksen var hun den mest harmoniske og afbalancerede hund jeg har mødt. Indtil en vis alder en lille vild og stærk børste, som tyranniserede og drillede den voksne hanhund. Hanhunden har i mange år ment, han var førerhund. Men det var Stinne, som stille og roligt svævede over vandene og fik alt til at gå efter hendes hoved. I tæveflokken var hun en naturlig førertæve. Med samme stoiske ro og styrke opfostrede hun flere kuld hvalpe, og fandt sig i at blive slæbt Europa rundt på udstillinger. Vi har klaret alle glæder og genvordigheder sammen. Men hendes sygdom gjorde, jeg måtte tage den sidste beslutning. Det var svært.

Kommentar
Fra : AnnNielsen

Dato : 10-02-04 12:19

Øv! Det er altid hårdt.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 10-02-04 12:22

Det kan ikke udtrykkes smukkere.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 10-02-04 12:31

Æu, det er ikke sjovt at miste sin hund

Frida...

Kommentar
Fra : lally

Dato : 10-02-04 13:05

Tænk på alle de gode timer i har været sammen.

lally

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 10-02-04 13:19

jeg er sikker på mange inklusive mig selv føler med dig qfha

med venlig hilsen
Per T Andersen

Kommentar
Fra : itgrafen

Dato : 10-02-04 13:57

med en tåre i øjet sender jeg dig et medfølende knus
du er stærk og klog

jeg håber ikke at det vil vare længe før end du smiler når du tænker tilbage på hende

dorthe, nica og chicko

Kommentar
Fra : eisner

Dato : 10-02-04 15:16

Hi qfha.

Jeg føler med dig, mistede selv min gamle tæve på 12 i nov. sidste år.

Har dog den glæde at der nu løber en lille hustyran på 4 mdr. rundt i huset og sjov nok, hun ligner meget den jeg mistede. så sorgen er vendt til glæde, håber det samme må ske for dig

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 10-02-04 15:51

Jeg nærer den dybeste respekt for hundeejere, der selv tager den tunge beslutning, før det er for sent at være human.
Men tænk på hendes første stolte apportering, eller hendes første stand samt iveren på markprøver.

Mvh og medfølelse
dabj

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-02-04 17:18

Min hund "går" stadig rundt i stuen, selvom den døede i 1979.
Så jeg føler med dig.
Eyvind.

Accepteret svar
Fra : Jernladyen

Modtaget 1 point
Dato : 10-02-04 22:36

Ak ja. Det er rædsom, når ens hund dør - enten det er på den ene eller den anden måde. Men hvis det er alderdom, ved man det kommer. Når det er sygdom, kan det komme som et lyn fra en klar himmel. Jeg husker stadig - som var det i går, da vores "den gamle" blev aflivet. Vi afleverede hende til undersøgelse om morgen, og inden middag var hun aflivet - uden vi fik chancen til at sige farvel. Så jeg kan godt sætte mig ind i, hvordan du har det.
Mange medfølende hilsener
Jette

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 11-02-04 07:31

Tak til alle.

Godkendelse af svar
Fra : qfha

Dato : 11-02-04 10:59

Tak for svaret Jernladyen.