/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Sprogdrilleri i XP
Fra : bimbobo2
Vist : 455 gange
50 point
Dato : 10-02-04 11:37

Hej,
jeg oplever en gang imellem, at de danske bogstaver ændrer sig til nogle mærkelige tegn...
Sprogindstillinger er sat til dansk... kan man ungdå problemet og hvordan?
Det gjorde også i win2000...!!
Tak for hjælpen!!
MVH

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 10-02-04 11:39

er det en bærbar du har ??
mvh Granslam

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 10-02-04 11:44

I.f.m hvilket program har du problemmet? Er det hele Windows? Har du et "underligt" program installeret?

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 10-02-04 11:52

Tak for svaret..
Jeg har skrivet, at der er Windows XP...det er både på bærbaren og desktop!!

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 10-02-04 11:53

Det er både i Explorers 6.1 foretrukne, og Word 2000...

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 10-02-04 12:15

jeg har lige haft samme problem på min bærbar det rettede jeg ved at trykke på fn tasken der sidder nede i venstre hjørne og sammentidig med numlock
det hjalp men der er jo kun på bærbar
mvh Granslam

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 10-02-04 12:33

OK... granslam,
jeg vil prøve det, men de sidste 2 gange var det på min desktop....
Andre bud??
MVH

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 10-02-04 13:29

Har du besøgt WindowUpdate og opdateret maskinerne? Det kunne godt være en fejl der fantes en Patch til.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 10-02-04 14:03

prøv at lave en rep. af windows
sæt disken i start op
vælg nyinstallition
ny menu vælg igen nyinstal. nu siger den at den har fundet noget gammelt xp
vælg r for reperation af dette... så er det væk og din pc kører optimalt igen

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 10-02-04 15:04

Hej,
jeg har installeret XP for 3 dage siden og alle opdateringer er også installeret..... også i Office pakke 2000.
Det må være typisk windows, da vi har det samme problem også i vores firma, hvor der køres NT, 2000 og 2003 Server.....
MHT geninstallere XP synes jeg ikke er nødvendigt...
Tak for svarene, lad os se om det ender med. at jeg skal ringe til Microsoft support.
MVH

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 10-02-04 15:12

Du har ikke svaret på om du har et "underligt" progam installerert. Har du et "ukendt" AntiVirus program installeret. Et 16 bits program som ikke overholder danske sprogfiler. Jeg tror du skal lede efter fejlen i de applikationer du har insatlleret. Du skal være velkommen til at ringe til MS, hvis du er sikker på at det kun er Windows (et MS-program) der har skabt fejlen.

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 07-04-04 21:58

lukker du ikke lige dit spørgsmål tak

mvh Granslam