|
| forbehold i forb. m salg af it-ydelser/u~ Fra : Bsk | Vist : 271 gange 150 point Dato : 10-02-04 11:29 |
|
Hej.
Hvad kan/bør man tage forbehold for eller evt. fraskrive sig ansvar for i forbindelse med salg af EDB/IT-ydelser og IT-udstyr. Er der et generelt forbehold eller en generel ansvarsfraskrivelse, man kan vedhæfte en faktura, som sikre en virksomhed?
Mvh
Bsk
| |
|
Bare lige en kommentar, du har nu åbnet det samme spørgmål i to forskellige kategorier, men jeg tror det vil være svært at svare på nogen af dem uden en uddybning af hvad det er du gere vil sikres imod.... Som jeg også skrev i det andet spørgsmål
| |
| Kommentar Fra : Bsk |
Dato : 10-02-04 11:55 |
|
Hej Better_Performance.
Ja, det er korrekt at jeg har åbnet spørgsmålet i 2 katagorier, men det er pga. at jeg var i tvivl om hvor det hørte hjemme!
Mit spørgsmål går på, om der findes en generel skrivelse vedr. forbehold man tager, for at gardere sig imod evt. krav fra købers side. f.eks. hvis man sætter netkort + router op hos en kunde.
Alle IT-virksomheder har en pokkers lang liste over forbehold/ansvarsfraskrivelse, jeg ville høre om der ikke var en evt. generel kortere udgave af disse.
mvh
Bsk
| |
| Kommentar Fra : BjarneD |
Dato : 10-02-04 12:08 |
|
Du kan da ikke fraskrive dig for ansvar for arbejde og ting du selv sælger.
Hvis du sælger harware kan du fraskrive dig ansvar for skader sket ved forkert montering, som kunden selv har udført, men det er jo i forvejen indbygget i lovgivningen.
Har du monteret en skrue med en hammer kan du jo ikke klage over at skruen gik i stykker.
Hvis en sælger fraskriver sig ansvar vil jeg slet ikke handle med ham.
| |
| Kommentar Fra : mayday |
Dato : 10-02-04 12:12 |
| | |
| Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|