/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
CPU Fryser.
Fra : BurningThunder
Vist : 306 gange
200 point
Dato : 10-02-04 01:38

Hej alle.
Jeg har lige fået nye dele (2500+ Barton, Soltek 75FRN2-L, og Kingston ram)
Det hele kørte fint i et par dage. lige indtil det begyndte at fryse.
Noglegange fryser den ved bios opstart, ander gange inde i windows, andre gange vil den overhovedet ik tænde.
Hvad kan der være galt???
Jeg har prøvet med mine gamle dele igen, men den gør det samme, jeg er kommet frem til måske strømforsygning.
men jeg ved det ikke, håber nogle af jer har et godt svar.

Morten Skalski

Kommentar
Fra : makholm

Dato : 10-02-04 02:44

hejsa

jo det kan godt være din PSU der er ustabil.... evt hvis den kører lige på grensen af hvad
den kan levere

det kan goså være dit gtafik kort der har fået en ESD skade men jeg vil prøve med en ny og støre forsyning

bruger du samme køler ? som i den gamle

mvh Martin

Kommentar
Fra : Tooncompany

Dato : 10-02-04 09:16

Udover strømforsyningen kan det også være kølingen af CPU'en der ikke fungere optimalt.

Kommentar
Fra : joniaya

Dato : 10-02-04 10:44

Sandsynligheden for at det er kølingen af CPUen der fejler er ikke ret stor, eftersom Athlon har en tendens til ikke at afbryde automatisk.

Hvor mange watt er din PSU på?

Da jeg udbyggede min maskine fra en p3 550 mhz til xp 1700+ måtte jeg også investere i en 300watt CPU hvor den gamle kun var 200.

Den havde nogenlunde samme symptomer.

Kommentar
Fra : BurningThunder

Dato : 10-02-04 13:55

den jeg har i nu er en 340. Men jeg tager chancen at køber en ny. ved ikke om det bliver en 350 eller 500.- det må tiden vise.

Kommentar
Fra : BurningThunder

Dato : 10-02-04 14:52

Det blev en 350 PSU. Men hvad mener du med en ESD skade makholm?
Med hensyn til køling, så havde jeg en Silet Viking på den game, den blev ca 50 Grader. men den jeg har i ny købte jeg i en Box, med køler og den er nede på 40 grader med kølerpasta. Så det var nok ikke den.