/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Dysse... eller hva..?
Fra : CiaoStyrer
Vist : 307 gange
50 point
Dato : 09-02-04 20:01

Jeg har stadig det problem med at ciao'en ikke vil starte.. den starter lige i 10sek, når jeg giver fuld gas og ingen choker, og så dør den ud.... Men så har jeg opdaget at der åbenbart, var en dysse svarende til den der sidder i den lovlige karburator (47).. jeg har en 13mm dellorto.. Tror i ikke at problemet ligger i at strålespidsen er for lille...?? Jeg har også et problem med at finde et sted hvor den kan købes, jeg gider ikke betale porto'en, og t-hansen har dem ikke i stor nok, hvor kan jeg så få den...?? Det skal være en dellorto med 5mm gevind..

Kommentar
Fra : smut

Dato : 09-02-04 20:16

har du fået lavet din indsugning smallere??
hvis ikke så puster den benzinen ud igen inden det når op i cylinderen

Kommentar
Fra : CiaoStyrer

Dato : 09-02-04 20:19

Nej.. Men sikker på at det er det....?? jeg vil helst være helt sikker på at det er det...? jeg kan lige så godt prøve om det bare er det med dyssen.... men måske skulle jeg bare få det overstået og få lavet hullet smallere...

Kommentar
Fra : smut

Dato : 09-02-04 20:36

hvis det er dyssen der er for lille kan du prøve og give den choker så vil den køre bedre men ikke godt

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 09-02-04 20:49

Er du sikker på den orginale er en delorto.
Orginal sidder der 39 i.
Der er intet der tyder på for lille dyse, tværdimod, hvis dysen var for lille skulle den kun kunne starte og gå når den fik choker, og med lidt gas. Hvis man så gav fuld gas ville den dø (måske ikke hvis den fik choker)
Men dyser kan du nok få, selv om han ikke har dem på sin side, ved http://www.west-import.dk/ 75648686
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : CiaoStyrer

Dato : 09-02-04 21:14

Den vil kun "overveje" at starte når jeg giver fuld gas, uden choker, og uden filter.... det tyder på det modsatte, at det er en for stor dysse, eller hvad...?? Måske er det bare fordi jeg har boret den for meget op...

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 09-02-04 21:17

Øhh jeg syntes dette er en genfortælling Chaio Mvh sune

Kommentar
Fra : smut

Dato : 09-02-04 21:37

yep den er boret for meget op du må skifte skjoldet eller prøve og gøre det hul mindre

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 50 point
Dato : 09-02-04 22:07

Ja jeg skal ikke kunne sige om det hul er for stort, men du skrev at den startede i 10 sek, nu skriver du at den kun vil overveje at starte.
Har du prøvet at køre den helt tør, og så give den en snaps for at se om der så lige bliver liv i den.
Du skal også være sikker på at snøvseren (den der tager kompressionen af) ikke står lidt åben. (Hvis den er på den cylinder du bruger nu)
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : CiaoStyrer

Dato : 10-02-04 17:22

Tak for svaret pallebhansen...